cukrzyca a soczewki kontaktowe

1. Data: 2003-12-02 15:54:03

Temat: cukrzyca a soczewki kontaktowe
Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry,
Dyskutujemy wlasnie na forum cukrzycowym o tym, czy cukrzyca jest
przeciwskazaniem do stosowania soczewek kontaktowych. Ktos kiedys uslyszal
ze jest (chodzi o wyrownana cukrzyce bez powiklan), ale gdyby zebrac do kupy
to, czego nam rozni zabraniaja, to nie moglibysmy wstawac z lozka.
Prosze bardzo o odpowiedz okuliste
dziekuje,
Ania

2. Data: 2003-12-02 20:20:26

Temat: Re: cukrzyca a soczewki kontaktowe
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kupy
> to, czego nam rozni zabraniaja, to nie moglibysmy wstawac z lozka.

Tak, cukrzyca jest przeciwwskazaniem do noszenia soczewek kontaktowych. I
akuratnie to nie zabrania wstawania z lozka:-)))

casus
spec. ch .oczu

3. Data: 2003-12-02 21:37:40

Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message
> Tak, cukrzyca jest przeciwwskazaniem do noszenia soczewek kontaktowych. I
> akuratnie to nie zabrania wstawania z lozka:-)))

ok, a moglabym poprosic o szczegoly?
wprawdzie nosze pare razy do roku, ale przekaze kolegom i kolezankom na
forum

Ania

4. Data: 2003-12-03 17:26:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ok, a moglabym poprosic o szczegoly?
> wprawdzie nosze pare razy do roku, ale przekaze kolegom i kolezankom na

A....jakie szczegoly konkretnie?:-)
casus

5. Data: 2003-12-03 19:45:43

Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message
> A....jakie szczegoly konkretnie?:-)

Dlaczego dobrze wyrownana cukrzyca jest przeciwskazaniem do noszenia
soczewek kontaktowych?
Jakie jest ryzyko?
Byl przeciez nawet taki projekt, zeby robic soczewki kontaktowe zmieniajace
kolor przy hipoglikemii.
Okulisci, ktorych spotkalam jako chora na cukrzyce (wiedzieli o chorobie)
slowem sie nigdy nie zajakneli, mimo, ze mowilam. ze nosze soczewki czasem.
Pubmed z nowych rzeczy wypluwa mi to:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=Di
splay&DB=PubMed
z czego wnioskuje, ze nie jest tak zle???
Ania

6. Data: 2003-12-03 19:52:40

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bqleii$mle$...@n...onet.pl,
Jarek <b...@p...onet.pl>:

> soczewki czasem. Pubmed z nowych rzeczy wypluwa mi to:
> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=Di
splay&DB=PubMed
> z czego wnioskuje, ze nie jest tak zle???

Zły link ...

--
Robert

7. Data: 2003-12-03 20:36:49

Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zły link ...

ups...teraz powinno byc..
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_uids=11261347&dopt=Abstract

oczywiscie jest i to np.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_uids=12877277&dopt=Abstract

ale z abstraktu sie nie dowiem na ile kontrolowana mieli ci ludzie cukrzyce
itp.

Ania

8. Data: 2003-12-03 20:39:00

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=Di
splay&DB=PubMed
> z czego wnioskuje, ze nie jest tak zle???

Zly link, trudno zajac stanowisko:-)

casus

9. Data: 2003-12-03 20:43:33

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bqlhi9$6ai$...@n...onet.pl,
Jarek <b...@p...onet.pl>:

> ups...teraz powinno byc..

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_uids=11261347&dopt=Abstract

Wnioski wnioskami, ale

"Compared to non-diabetic subjects, diabetic patients displayed
significantly reduced corneal transparency, variable vision and reduced
comfort with the contact lenses (p < 0.05)."

nie zachęca do testowania na własnych oczach ...

--
Robert

10. Data: 2003-12-03 20:54:10

Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert" <u...@o...pl> wrote in message
> [...]

> significantly reduced corneal transparency, variable vision and reduced
> comfort with the contact lenses (p < 0.05)."

...ale w abstrakcie nie ma slowa o parametrach tych pacjentow, jaka mieli
srednia glikemie albo HbA1c itd...
Czy nie zdarzylo by im sie to samo gdyby nosili okulary - czy nie przydalaby
sie tu taka trzecia grupa osob?

Ania

Elektroniczny rekord pacjenta
pasta wybielająca BLANX