cukrzyca - czy na pewno???

1. Data: 2004-08-13 13:31:21

Temat: cukrzyca - czy na pewno???
Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i stało się...
właśnie dostałam wyniki - glukoza 12,48 we krwi i 9,2 w moczu
ale czy to moze być spowodowane czymś innym - jakimś innym czynnikiem???
reszta wyników:
WBC 9,6
RBC 4,3
HGB 12,7
HCT 35,3
MCV 82
MCH 29,5
MCHC 36,0
PLT 228
MPV 12

OB 14

MOCZ:
C WŁAŚCIWY 1048
BIAŁKO L.OPAL
CUKIER 9,2
CIAŁA KETONOWE +++
KREW +
NABŁONKI PL. LICZ.
KRW. BIAŁE 3-5 WPW
KRW. CZERWONE SW. 2-4 WPW, CZ.WYL I WYL.POJ. W PP
GLUKOZA 12,48

Proszę niech mi to ktoś przetłumaczy, bo zaraz zwarjuję. w poniedziałek idę
zaraz do lekarza.

Ewa

2. Data: 2004-08-13 13:42:18

Temat: Re: cukrzyca - czy na pewno???
Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@g...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 15:31:21 +0200, "FHULIKOR" <l...@n...pl>
wrote:

>No i stało się...

>Proszę niech mi to ktoś przetłumaczy, bo zaraz zwarjuję. w poniedziałek idę
>zaraz do lekarza.

A moze tak na samym poczatku sie uspokoisz?
Jak zjesz 2 kg winogron to tez bedziesz miala duzo cukru.
Wez sobie to na spokojnie i nie wymyslaj wszystkich mozliwych chorob

Klapuch

3. Data: 2004-08-13 14:12:36

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 15:42:18 +0200, Klapuch (www.klapuch.komrel.net)
wrote:

> A moze tak na samym poczatku sie uspokoisz?
> Jak zjesz 2 kg winogron to tez bedziesz miala duzo cukru.
> Wez sobie to na spokojnie i nie wymyslaj wszystkich mozliwych chorob

Masz rację o tyle, że człowiek nie powinien panikować. Ale z drugiej
strony i cukier, i ciała ketonowe w moczu komuś, kto dysponuje
podstawową więdzą z biochemii i fizjologii raczej nie sugerują
winogron... I myślę, ze raczej nikt nie zjada dwóch kilogramów winogron
przed badaniami które ma wykonać na czczo.

Do inicjatora wątku mogę napisać tylko tyle, żeby spokojnie poczekał na
wizytę u lekarza w poniedziałek, choć rzeczywiście poziom glukozy na
czczo (jak rozumiem) dwukrotnie przekraczający normę nie wygląda bardzo
dobrze. Do poniedziałku sugerował bym unikanie cukru i słodyczy... A o
rozpoznaniu porozmawiaj z lekarzem.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2004-08-13 15:59:21

Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@g...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 15:12:36 +0100, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

> [...]
>strony i cukier, i ciała ketonowe w moczu komuś, kto dysponuje
>podstawową więdzą z biochemii i fizjologii raczej nie sugerują
Tak mi sie tylko powiedzialo. A ostatnio na badaniach okresowych tez
(podobno) mialem ciala ketonowe, a lekarka stwierdzila, ze "teraz
wiekszosc ma" i powiedziala, ze jest ok.
Zreszta 2 lata temu mialem (podobno) duzy stan zapalny (jak wszystkie
osoby badane w mojej grupie).
Takie badania (wykonane 1 raz) moga byc czasem bardzo mylne...
niestety

pozdrawiam
Klapuch

5. Data: 2004-08-13 16:23:40

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 17:59:21 +0200, Klapuch (www.klapuch.komrel.net)
wrote:

> Zreszta 2 lata temu mialem (podobno) duzy stan zapalny (jak wszystkie
> osoby badane w mojej grupie).

W czasie infekcji, głodzenia, czy po wysiłku ketony mogą się zdarzyć.
Ale nie ketony I cukier.

> Takie badania (wykonane 1 raz) moga byc czasem bardzo mylne...
> niestety

Wystarczy jeden wynik powyżej 200 mg%, żeby móc postawić rozpoznanie
cukrzycy. Co nie znaczy, ze tak wszyscy robią:)

6. Data: 2004-08-13 21:50:36

Od: "Magnezja" <K...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wystarczy jeden wynik powyżej 200 mg%, żeby móc postawić rozpoznanie
> cukrzycy. Co nie znaczy, ze tak wszyscy robią:)

To ja sie dołacze i zapytam czy jesli wynik jest 6,2 mmol/l to jest sie czym
martwic? Rozne zrodla roznie podaja i juz nie wiem w co wierzyc...

Pozdrawiam. Mag.

7. Data: 2004-08-13 23:23:57

Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Aug 2004 23:50:36 +0200, Magnezja napisał(a):

> To ja sie dołacze i zapytam czy jesli wynik jest 6,2 mmol/l to jest sie czym
> martwic? Rozne zrodla roznie podaja i juz nie wiem w co wierzyc...

nie ma różnych źródeł:
Wytyczne od kilku lat są te same.

Łukasz Pawliński (student)

8. Data: 2004-08-14 08:04:34

Od: "Magnezja" <K...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Pawliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> nie ma różnych źródeł:
> Wytyczne od kilku lat są te same.

To ciekawe, bo szukajac w internecie czegos na ten temat wyszly mi rozne
granice, przy ktorych cukrzyca "jest juz blisko".
Nadal jednak mam nadzieje, ze ktos mi odpowie czy taki wynik to powod do
niepokoju...

Pozdrawiam, Mag.

9. Data: 2004-08-14 09:52:13

Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> granice, przy ktorych cukrzyca "jest juz blisko".
> Nadal jednak mam nadzieje, ze ktos mi odpowie czy taki wynik to powod do

W internecie to każdy może stworzyć sobie stronę ze swoimi normami...

na czczo norma <110mg%
IFG 110mg%-126mg%
powtórzyć gdy >126%

Do przeliczenia na mole : 1mol glukozy = 180g

Łukasz Pawliński (student)

10. Data: 2004-08-15 02:58:40

Od: "Aksak" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

10 mmol to 180 mg/dl (1 = 18). Tak wiec 6,2 mmol to 111,6 mg/dl a wiec
wynik w normie dla czlowieka zdrowego. Te rozne dane to pewno roznice na
czczo i po jedzeniu, dwie stosowane jednostki takze moga zaciemniac sprawe.
Inne poziomy cukru sa uwazane za normy dla cukrzykow a inne dla ludzi
zdrowych. No i jeszcze inne beda "akceptowalne" dla cukrzycy
insulinozaleznej" a inne dla cukrzycy "otylej". Twoj wynik jest idealny.

Kolego studencie: odpowiedzialbys normalnie a nie zaciemniasz. Piszesz posty
zeby pokazac jaki jestes madry czy zeby pomoc?

--
ozdrawiam

Aksak
GG 4038865

proteza naczyniowa
Urosal - na co i jak dlugo?
wyniki badania krwi -prosze, wytlumaczcie cos
boli
[PORTAL] Forum Ginekologiczne