cysty na jajnikach

1. Data: 2004-01-13 18:20:38

Temat: cysty na jajnikach
Od: "Alina" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
lekarz stwierdził badaniem USG dwie cysty na jajnikach, rozmiarów małego
jajka. Jedna wypełniona płynem surowiczym druga też, ale ten płyn jest z krwią
(?)Pacjentka dostała skierowanie na markier ca 125.
Pytania: jakie jest rokowanie przy takich cystach, czy jest to równoznaczne z
rakiem jajnika? Na czym polega badanie -marker? Czy to są często spotykane
dolegliwości? Jak wyglada dalsze leczenie?
Alina

2. Data: 2004-01-13 21:28:11

Temat: Re: cysty na jajnikach
Od: "Anna" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cysty czesto znikaja samoistnie. Pare lat temu mialam na jajniku torbiel
wielkosci jaja kurzego. Poczatkowo lekarze zalecali operacyjne usuniecie
torbieli, ale po jakims czasie sama znikla. Od tego czasu raz na jakis czas
pojawiaja mi sie na jajnikach cysty, ale same znikaja. Mysle, ze nie ma co
panikowac. To nie musi byc zaraz rak.
Ania

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2004-01-15 15:02:10

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> równoznaczne z

Ca-125 jest markerem nowotworowym przy raku jajnika, jego podwyższone
stężenie świadczy o charakterze nowotworowym guza jajnika ,ale może być też
podwyższone przy guzach umiejscowionych w innych narządach.

4. Data: 2004-01-15 17:35:11

Od: "Alina " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta <a...@i...pl> napisał(a):

> Ca-125 jest markerem nowotworowym przy raku jajnika, jego podwyższone
> stężenie świadczy o charakterze nowotworowym guza jajnika ,ale może być też
> podwyższone przy guzach umiejscowionych w innych narządach.

Wynik był:24,7. Czy to jest w granicach normy? Czy możecie polecić dobrego
ginekologa w Krakowie?
Alina

5. Data: 2004-01-15 20:15:59

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wynik był:24,7. Czy to jest w granicach normy? Czy możecie polecić dobrego
> ginekologa w Krakowie?

Zakres norm powinien być podany na wyniku, w/g tych norm którymi dysponuję
wynik powinien być poniżej 35 IU/ml czyli jest ok, lekarza niestety nie
polecę bo w Krakowie nie mieszkam.Pozdrawiam A

problem z zębem
serduszko
[ginekologia] pojawiające się ranki -- help
cisnienie :/
Krew w kale ????