cytrus nie kwitnie

1. Data: 2001-09-09 19:28:02

Temat: cytrus nie kwitnie
Od: "dioniek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego moj cytrus doniczkowy bardzo słabo kwitnie
i nie owocuje gdy wcześniej miał dużo kwiatów i zawiązywał owoce?
Będe wdzięczny za informacje o właściwym pielęgnowaniu cytrusów doniczkowych
rosnących w domu.
Dionizy
d...@p...onet.pl

2. Data: 2001-09-14 19:02:46

Temat: Re: cytrus nie kwitnie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dioniek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dlaczego moj cytrus doniczkowy bardzo słabo kwitnie
> i nie owocuje gdy wcześniej miał dużo kwiatów i zawiązywał owoce?

Jaki to cytrus? Wynosisz go na lato na dwór? Kwiaty wymagają zapylania.
Jeżeli niema owadów to trzeba "palcem". Jeżeli słabo kwitnie to czy kondycja
całej rośliny jest zła?
Planuję szerszy opis moich spostrzeżeń o cytrusach ale może dopiero zimą.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-09-17 10:00:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał(a) w wiadomości: <9ntmko$i3k$3@news.tpi.pl>...

>Użytkownik "dioniek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
>
>Jaki to cytrus? Wynosisz go na lato na dwór? Kwiaty wymagaj? zapylania.

A właśnie, że chyba nie. Przynajmniej cytryna "skierniewicka" zapylania nie
wymaga (to nie moje odkrycie, tylko prof. Pieniążka. więc ewentualne uwagi
tylko do niego. Służę źródłem).
Natomiast mam wrażenie, że w cytrynie skierniewickiej, której owoc rozwija
się po zapyleniu, jest pekielnie dużo pestek, a jeśli bez, to jest ich
mniej. Ale i tak ogromnie dużo, jeśli porównać z cytryną "sklepową" :(
(Aha, jeszcze jedno: jeśli roślina jest ogólnie w kiepskiej kondycji, to
potrafią się rozwinąć kwiaty tylko z pręcikami i pylnikami, ale bez słupków.
Wtedy na owoce nie ma oczywiście szans).

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-09-18 10:26:38

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> wymaga (to nie moje odkrycie, tylko prof. Pieniążka. więc ewentualne uwagi

Nie wiem o którym prof. Pieniążku piszesz. :-)
Ten "mój" napisał: "Aby mieć
pewność, że cytryna zawiąże owoc, trzeba słupek w czasie kwitnienia
zapylić..."
Jeżeli co innego pisze u Ciebie, a co innego u mnie to jest to chyba drugi
(po Irku) znany nam figlarz.
Swoich cytrusów, oczywiście nie zapylam. Widuję
zwierzęta, które tym się zajmują.
Rośliny całe lato stoją na dworze.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2001-09-18 12:14:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał(a) w wiadomości: <9o7a7g$aeg$1@news.tpi.pl>...

>Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomo?ci
>.......>Kwiaty wymagaj? zapylania.

>nie
>
>Nie wiem o którym prof. Pieni?żku piszesz. :-)
>Ten "mój" napisał: "Aby mieć
>pewno?ć, że cytryna zawi?że owoc, trzeba słupek w czasie kwitnienia
>zapylić..."

Z tego wniosek, że muszę pokopać w biblioteczce:( i znaleźć stosowny cytat.

>Jeżeli co innego pisze u Ciebie, a co innego u mnie to jest to chyba drugi
>(po Irku) znany nam figlarz.

A może zmieniały mu się poglądy?

>Swoich cytrusów, oczywi?cie nie zapylam. Widuję
>zwierzęta, które tym się zajmuj?.
>Ro?liny całe lato stoj? na dworze.

A moja cytryna, z rozmaitych względów, spędziła lato w domu - i są owoce
mimo braku mechanicznego zapylania (a wiatru w pokoju ani os też nie było).
I co?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-09-18 16:29:44

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof =?ISO-8859-2?Q?Marusi=F1ski ?= napisał(a):

> to jest to chyba drugi (po Irku) znany nam figlarz.

Ooooo! Nareszcie mamy wspólne zdanie (pierwszy figlarz) ! :-))))))))
Pozdrawiam też figlujšcy :-)
Janusz

7. Data: 2001-09-19 09:29:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości:
<9o7e3i$nl5$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

>Krzysztof Marusiński napisał(a) w wiadomo?ci: <9o7a7g$aeg$1@news.tpi.pl>...

>Z tego wniosek, że muszę pokopać w biblioteczce:( i znaleĄć stosowny cytat.

Pokopałam. Okazało się, że pomyliło mi się dwóch profesorów (trochę tak, jak
z Krysiami:))
Ale teraz już poprawnie, za prof. Miką "Owoce dla amatorów" (KRPZD1994):
"U wielu gatunków drzew owocowych kwiaty wymagają zapylenia obcym pyłkiem,
aby mogły się zawiązać owoce. Z cytryną i innymi gatunkami roślin
cytrusowych nie ma takich problemów. Kwiaty są samopylne, zapylają się
własnym pyłkiem [...]. Rośliny cytrusowe zawiązują także łatwo owoce bez
zapłodnienia i wtedy są one beznasienne".

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-09-20 07:01:51

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A moja cytryna, z rozmaitych względów, spędziła lato w domu - i są owoce
> mimo braku mechanicznego zapylania (a wiatru w pokoju ani os też nie

Moje gratulacje! Pewnie mąż głaskał ją w czasie gdy Ciebie nie było, a on
tęsknił za Tobą :-).
Ogólnie, nie będę upierał się przy tym zapylaniu. Nie robiłem stosownych
doświadczeń. Póki co, traktujmy to sztuczne zapylanie jako "na wszelki
wypadek". Może ktoś znajdzie stosowny materiał w literaturze.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2001-09-21 18:04:38

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
....................>
Rośliny cytrusowe zawiązują także łatwo owoce bez
> zapłodnienia i wtedy są one beznasienne".

Jak będziesz konsumowała swoje cytryny, sprawdź czy mają pestki.
OK? Trzeba sprawdzać tych profesorów, bo jak widać - kłamią.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2001-09-21 18:54:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Jak będziesz konsumowała swoje cytryny, sprawdź czy mają pestki.
> OK? Trzeba sprawdzać tych profesorów, bo jak widać - kłamią.
Nawet po śmierci?
;-)))
pozdr. Jerzy

Troche OffTopic: "zlota raczka" szuka pracy
Przesadzanie wrzosow
Skierniewice- wrazenia.
Kanna
śliwowica