Re: czarna nóżka v/s zgorzel siewek 1

From: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: czarna nóżka v/s zgorzel siewek 1
Date: Thu, 15 Jan 2004 20:46:14 +0100

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bu6ika$7fg$1@korweta.task.gda.pl...

> Hejka. A jak Mario zwalczasz tę chorobę? Może eksperymentowałaś ze
> streptomycyną?

Nie mam wielkiego doświadczenia w tym względzie i myślę, że mokra
zgnilizna bakteryjna należy do rzadko spotykanych chorób roślin
doniczkowych. Ja się spotkałam z nią dwa razy, w obu przypadkach na
storczykach. Raz zaatakowane zostały pseudobulwy katleii, a drugi raz -
stożek wzrostu u falenopsisa.
Uważam, że w warunkach pokojowych nie ma praktycznie szans na uratowanie
takiej rośliny. Jeśli objawy zostaną szybko rozpoznane, a zaatakowana
powierzchnia rośliny jest niewielka, to można próbować ją wycinać.
Streptomycyny nie stosowałam. Czy to pomaga?
Chyba najważniejsze to nie dopuścić, aby choroba przeniosła się na inne
rośliny. Jeśli nawet zamierzamy chore rośliny poddawać jakimś zabiegom
ratunkowym, to przede wszystkim trzeba je natychmiast odizolować od
pozostałych.

To spotkanie tematyczne w czasie, miało całkiem inne znaczenie :-).

Z pozdrowieniami, Maria