czarny bez

1. Data: 2003-05-25 22:10:23

Temat: czarny bez
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka krzewów czarnego bzu, pod dwoma posadziłam cieniolubne bylinki.
Jednak dowiedziałam się, że pod tym krzewem nic nie urośnie bo wydziela
szkodliwie dziające na inne rośliny substancje.
Czy ktoś może to potwierdzić?
Zastanawiam się czy nie chodziło tutaj o dość płytki system korzeniowy.
Trawa i chwasty pod nim rosły.

Pozdrawiam
Marta

2. Data: 2003-05-26 06:24:45

Temat: Re: czarny bez
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy kto? może to potwierdzić?

Jedyna przyczyna domniemanego zlego wzrostu roslin pod bzem, jaka mi na mysl
przychodzi, to moze to, ze zarlocznie pozera skladniki odzywcze i dla innych
roslin zostaje niewiele. Poza tym dosc wczesnie wypuszcza liscie i silnie
zacienia. Nie wiem, czy ma jakis inny negatywny wplyw na rosliny. U mnie pod
bzem czarnym bardzo dobrze rosnie chmiel, a takze dobrze rosnie bukszpan.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-05-26 10:22:10

Od: Unii mówimy: NIE <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarny bez?
Czyżby chodziło Ci o murzyna bez jaj?
Dość ciekawe zjawisko.
Jacek

4. Data: 2003-05-26 11:09:16

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" wrote:

> [...]
> Czy ktoś może to potwierdzić?
> Zastanawiam się czy nie chodziło tutaj o dość płytki system korzeniowy.

Pod czarnym bzem rośnie u mnie gajowiec żółty, brunera, malina
(sama przywedrowała :-) i paprotka z lasu.

Krycha&Co(ty)

5. Data: 2003-05-26 17:34:25

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Pod czarnym bzem rośnie u mnie gajowiec żółty, brunera, malina
> (sama przywedrowała :-) i paprotka z lasu.

Pocieszające:-)
Zobacztmy jak u mnie sprawdzi się w praktyce.
Miodunka i bodziszki.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2003-05-27 07:16:57

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" wrote:

> (...)
> Zobacztmy jak u mnie sprawdzi się w praktyce.
> Miodunka i bodziszki.

Miodunka rośnie u mnie pod zwykłym bzem (lilakiem),
w sąsiedztwie wielkich pióropuszników. No i właśnie
uświadomiłam sobie, że bodziszka to ja wcale nie mam.
Niedopatrzenie :-)

Krycha&Co(ty)

7. Data: 2003-05-27 07:21:27

Temat: Odp: czarny bez
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:batj51$on1$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
>
> Pocieszające:-)
> Zobacztmy jak u mnie sprawdzi się w praktyce.
> Miodunka i bodziszki.

Będą rosły. Umnie rośnie trochę roślin i nic strasznego się z nimi nie
dzieje. Gorzej jest z samymi bzami. Zaczynają im więdnąć pędy. Choróbsko,
czy szkodnik w stylu nimułki. Nie wiem. A juz takie piękne są.
--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-05-27 08:51:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bav4dl$s4n$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Gorzej jest z samymi bzami. Zaczynają im więdnąć pędy. Choróbsko,
> czy szkodnik w stylu nimułki. Nie wiem. A juz takie piękne są.

Hejka. Kasiu bez czy lilak, bo nie mogę postawić diagnozy. ;-)
Pozdrawiam szczegółowo Ja...cki

9. Data: 2003-05-27 09:52:35

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bav8vf$q1v$...@n...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:bav4dl$s4n$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna

> Hejka. Kasiu bez czy lilak, bo nie mogę postawić diagnozy. ;-)

Bzy czarne, te z kolorowymi listkami.
--
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-05-27 11:15:38

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bavd9d$etg$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Bzy czarne, te z kolorowymi listkami.

Hejka. Jak bez, to bez - sama tak chcesz. :-)
Podejrzewam, ze jest to choroba, która się nazywa zamieranie pędów a
jest wywoływana przez kilka różnych grzybów. :-(
Objawy: na pędach (na różnej ich wysokości) powstaja brązowe,
powiększające się plamy. Z chwilą, gdy obejmą one cały obwód pędu część
znajdująca się powyżej chorobowo zmienionego miejsca więdnie i obumiera.
Następnie kora - w tych miejscach - pęka i tworzą się zrakowacenia.
Należy wycinać chore pędy i palić! Rośliny - po usunięciu chorych pędów
(gałęzi) - trzeba opryskać: Sarfun 500 SC (0,1%) lub Topsin M 70 WP (0,1%)
Pozdrawiam zamierając od upału Ja...cki

problem z waskim nasadzeniem
pomidorowe voo-doo ?
W pięknych okolicznościach przyrody