Szarlotka usycha:(

1. Data: 2003-07-15 21:50:28

Temat: Szarlotka usycha:(
Od: "Abakus" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanowne grono przyjaciol:)
Mam do Was kolejne pytanko, zawsze moge na Was liczyc wiec moze i tym razem
pomozecie mi;
otoz bylem dzis u znajomego ktory ma przepiekny ogrod lecz na skalniaku
rosnie szarlotka. lecz usycha nie chce rosnac. kiedys byla w innym miejscu
rosla a tu na tym skalniaku stanela i co gorsza zaczyna obumierac:(
Skalniak jest na slonecznym miejscu, a roslina jest czesto podlewana nawet
codziennie w susze.
Jak myslicie co jej szkodzi???
czy zmienic jej podloze czy poprostu wysadzic z tamtad???
Z gory dziekuje za pomoc
Grzesiek S

2. Data: 2003-07-15 23:16:27

Temat: czas zeby ja zjesc!
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

te szarlotke...

moon

3. Data: 2003-07-15 23:29:52

Temat: Re: czas zeby ja zjesc!
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> te szarlotke...
>
> moon

Nie obawiasz się przesadzania swej winorośli.
Jeśli taka antyczna,to pewno wielka.

Pozdrawia boletus

4. Data: 2003-07-15 23:30:05

Temat: Re: Szarlotka usycha:(
Od: p...@m...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomozecie mi;
> otoz bylem dzis u znajomego ktory ma przepiekny ogrod lecz na skalniaku

Chodzi Ci o szarotkę alpejską (Leontopodium alpinum)a nie szarlotkę , ta
ostatnia raczej nie zdąży wyschnąc, moi zżerają ją od razu, jeszcze jak gorąca,
wtedy najsmaczniejsza.:)))

> [...]
> rosla a tu na tym skalniaku stanela i co gorsza zaczyna obumierac:(
> Skalniak jest na slonecznym miejscu, a roslina jest czesto podlewana nawet

TU właśnie pierwszy błąd, szrotka nie lubi zbyt mokrego podłoża, musi być
przepuszczalne, nie może być za mokro.

> Jak myslicie co jej szkodzi???
> czy zmienic jej podloze czy poprostu wysadzic z tamtad???

To zależy w jakim dotychczas rośnie. Jeżeli rośnie w ziemi ogrodniczej czy
czymś w tym rodzaju, to zmienić jak najprędzej na podłoże wapienne. Szarotka w
naturalnych warunkach rośnie w ubogej wapiennej glebie, a w zasadze na
wapiennym rumowisku. W Polsce występuje na skałach wapiennych w Tatrach i
Karpatach Wsch., od regla dolnego po pietro alpejskie.
http://www.ceper.exe.pl/przyroda/pietra.html

Paweł Woynowski
http:www.mikrojezioro.met.pl

5. Data: 2003-07-15 23:36:25

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> wrote:
> Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie obawiasz się przesadzania swej winorośli.
> Jeśli taka antyczna,to pewno wielka.

Ma gruby i wielki ,ale krótki "łeb". Te wszystkie cięcia i przemarzania...
Już raz to zrobiłem - stąd te wszystkie problemy... miała
południowo-wshodnią wystawę, a ja myślałem, że to wschód, i że jej dogodzę w
innym miejscu. Nie wiedziałem, ze wilgoć jej nie służy. Teraz już wiem:)
Moon

6. Data: 2003-07-16 15:48:55

Od: "Abakus" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

NO dobra pomylilem sie z ta nazwa:) przyznam ze tez lubie jest szarlotke :)
A tak powaznie to dziekuje za pomoc i juz dzis przekazuje ta rade zeby
stwprzyc jej warunki jak w naturalnym srodowisku, czyli wapienne podloze i
przepuszczalne wode.
Dzieki jeszcze raz. a jak komus narobilem smaka na ciasto to juz mozna
powoli pomyslec o jego upieczeniu jablka sie powoli zaczynaja.
a chyba lepszego ciasta nie ma:)
Pozdrawiam bardzo serdecznie
Grzesiek

7. Data: 2003-07-17 05:55:46

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mmmmm... papieróweczki:) Pyszności:):):) Już pojadam - takie kwaśnawe ale
super:)
> Dzieki jeszcze raz. a jak komus narobilem smaka na ciasto to juz mozna
> powoli pomyslec o jego upieczeniu jablka sie powoli zaczynaja.

Hehe - moja teściowa jest dobra w szarlotce:) (szarotki nie ma:( )
> a chyba lepszego ciasta nie ma:)

Pozdrav.Rene

Sebastian Wawrzyniak !!! - pilnie poszukiwany
lilie
Paprocie.
bazylia
wisnie stare drzewka