czekolada; ser pleśniowy /Discovery/

1. Data: 2006-12-29 22:16:10

Temat: czekolada; ser pleśniowy /Discovery/
Od: ryhoo <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś z grupy przepis na deser:
podstawa to czekolada i ser pleśniowy - wszystko pomieszane,
przecedzone, coś dodane i upieczone, podobno b. pyszne!
Prezentowane na Discovery, w programie o naukowym podejściu do kuchni i
smaku. Więc jeśli ktoś wie i zechciał się podzielić wiadomością to będę
bardzo zobowiązany.
--
Czas jest zawsze aktualny
r...@w...gazeta.pl

2. Data: 2006-12-31 12:40:51

Temat: Re: czekolada; ser pleśniowy /Discovery/
Od: "qqror" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ryhoo napisał(a):
> [...]
> Prezentowane na Discovery, w programie o naukowym podejściu do kuchni i
> smaku. Więc jeśli ktoś wie i zechciał się podzielić wiadomością to będę

Heston Blumenthal rządzi! Proszę bardzo:

http://www.chemsoc.org/networks/learnnet/kitchenchem
istry/00_video.htm

merry new year ;)

3. Data: 2006-12-31 23:46:24

Od: ryhoo <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

qqror napisał(a):

> Heston Blumenthal rządzi! Proszę bardzo:
>
> http://www.chemsoc.org/networks/learnnet/kitchenchem
istry/00_video.htm

> merry new year ;)

Zawsze wierzyłem w ludzi na grupach i tym razem też się nie zawiodłem.
Pomyślności wszelakiej i szczęścia w Nowym Roku życzę Tobie.

ryhoo

4. Data: 2007-01-01 10:58:38

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryhoo" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Prezentowane na Discovery, w programie o naukowym podejściu do kuchni i
> smaku. Więc jeśli ktoś wie i zechciał się podzielić wiadomością to będę

Witaj to ja cos zupelnie w tym temacie. Od 3 lat Discovery powtarza bez
opamietania ten (swoja droga bardzo dobry) program. Juz chyba wszyscy na
swiecie wiedzieli slynne polaczenie sera plesniowego z ciemna czekolada. I
teraz pochodna od tej historii....

Przychodzi do mnie kelner i pyta ze gosc pyta jaki ser dalam do
czekoladowego sufletu ze tak przepieknie wyplynal z niego na talerzu. Ze Pan
sie zalozyl z piekna kobieta ze wie co to za ser. Oczy zrobilam jak spodki
ale sobie mysle...aha....ogladalismy odkrywczy odcinek
Fatducka...mowie..powiedz Panu ze nie ma tam sera...Pan nie wierzy....wola
mnie na sale....zachwycony mowi ze pewnie nie chce mu zdradzic....ze we
Francji (!!!) to sie zawsze daje ser plesniowy (!!!) i ze on powoduje ze to
tak cudnie plynie...coz bylo robic...Pawel ani pisnal...wrocil na kuchnie i
czapke nacisnal...wiedzial ze dzwonia ale srednio namierzyl parafie...
I nie chcial uslyszec ze efekt plyniecia to niedopieczony murzynek (tak po
polsku luszczac)...i cala Francji zbladla ;)

klaniam sie w Nowym Roku wszystkim amatorom kuchni swiata
agataw

5. Data: 2007-01-01 13:49:21

Od: ryhoo <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata napisał(a):
> [...]
> polsku luszczac)...i cala Francji zbladla ;)
>
> klaniam sie w Nowym Roku wszystkim amatorom kuchni swiata

Jak to defekt w sukces przerodzić się może, choć mnie nie o płynięcie a
raczej o smak /ciekawy/ rozchodziło się bardziej.
Pozdrawiam NowoRocznie

--
Czas jest zawsze aktualny
r...@w...gazeta.pl

6. Data: 2007-01-02 09:03:06

Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Heston Blumenthal rządzi! Proszę bardzo:
>
> http://www.chemsoc.org/networks/learnnet/kitchenchem
istry/00_video.htm

> merry new year ;)

JESTES WIELKI

7. Data: 2007-01-02 11:15:46

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (ciach)
> Jak to defekt w sukces przerodzić się może, choć mnie nie o płynięcie a
> raczej o smak /ciekawy/ rozchodziło się bardziej.
> Pozdrawiam NowoRocznie

zatem po mojemu...wiec jesli o to chodzi ;) to szczegolnego szalenstwa nie
ma...ser nie plynie...nie ma co ulegac wrazeniu ze jest to odkrycie zycia
smakowe...FatDuck slynie z niebanalnych pomyslow i wlasnie ten pomysl taki
jest....jeden taki co ogladal kiedys kolo mnie zrobil...ciasto na suflet
(nie jest to nigdy suflet w pojeciu prawdziwy suflet bo jak wspomnialam po
polsku bym okreslila "niedopieczony murzynek")...ma ordynarna odrobine
proszku do pieczenia, mocno ubite z cukrem jajka, make..zatem ciasto...w
srodek wsadzony kawalek orginalnego roquefora...i pieczemy krotko w 180C
...i nic sie nie dzieje nieprawdopodonbego ;).

gdyby sprawa nie byla rozdmuchana a podano w lokalu taka
niespodzianke....efekt jest ale na raz :)
inna historia z tego programu ktora spotykalam potem w najrozniejszych
artykulach i prezentacjach na cateringach....to biala czekolada z kawiorem
kolejny pomysl jako pomysl...do zjedzenia TAM wsrod innych dan mistrza...

bardziej odkrywcze zyciowo sa odcinki poswiecone miesu...i te szczegolnej
uwadze polecam!
klaniam sie agataw

8. Data: 2007-01-02 18:03:49

Od: ryhoo <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata napisał(a):
> Użytkownik "ryhoo" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> zatem po mojemu...wiec jesli o to chodzi ;) [...........] miesu...i te szczegolnej
> uwadze polecam!
> klaniam sie agataw

Zawziąłem się i zrobiłem to /zapiekanko/ - możliwe, że gdyby dopracować
proporcje to efekt byłby silniejszy. Jednak ogólnie muszę się z Tobą
zgodzić, że efekt jest jednak nie powala niestety. ;-(
A dobra jajecznica zawsze. ;-)

--
Czas jest zawsze aktualny
r...@w...gazeta.pl

9. Data: 2007-01-02 19:20:09

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> proporcje to efekt byłby silniejszy. Jednak ogólnie muszę się z Tobą
> zgodzić, że efekt jest jednak nie powala niestety. ;-(

ba!!!!

:)

agataw

ryba po grecku