czekolada mleczna mniam,mniam tylko jak?

1. Data: 2002-01-27 18:13:26

Temat: czekolada mleczna mniam,mniam tylko jak?
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś, baardzo dawno temu, moja Mama dostała przepis na czekoladę, czasy były
oczywiście kartkowe, ja malutka - ale do tej pory pamiętam fenomenalny smak
owej czekolady. Niestety, kartkę Mamie wcięło:)), a czekolada przez tyle lat w
mej głowie pozostała... Jeśli ktoś taki przepis na mleczną domową czekoladkę
mniamu-mniamu, to ja bardzo się uśmiecham: ))
Kamila / s...@p...onet.pl

1. Data: 2002-01-27 18:45:40

Temat: Re: czekolada mleczna mniam,mniam tylko jak?
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kamila / s...@p...onet.pl
> Chcę jeszcze dodać, że jestem pierwszy raz i gorąco witam Wszystkich
gotujących, pieczących, smażących i lubiących to potem zjeść;-)
Kamila, raz jeszcze;0)

1. Data: 2002-01-27 19:17:35

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>mej głowie pozostała... Jeśli ktoś taki przepis na mleczną domową czekoladkę
>mniamu-mniamu, to ja bardzo się uśmiecham: ))

czekolada z grupy - od Iwony
"1/2 litra mleka
1 kostka masła
1 i 1/2 szklanki cukru
wanilia (cukier waniliowy)
zagrzac na ogniu aż sie wszystko rozpuści zdjąć z ognia i
dodać: 4 czubate łyżki kakao 2 i 1/2 szklanki mlaka w proszku (nie
granulowanego - kiedyś to było mleko "niebieskie", od woreczków
w których je sprzedawano) wymiaszać, wylać do formy, można
wrzucić coś do środka, ja na przykład czasem dodaje pokruszone
herbatniki."

1. Data: 2002-01-27 22:40:02

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w których je sprzedawano) wymiaszać, wylać do formy, można
> wrzucić coś do środka, ja na przykład czasem dodaje pokruszone

Bardzo Ci dziękuję , w tej chwili jest już późno, ale jutro rano idę szukać
niebieskiego mleka w proszku:)) i do dzieła! Mam nadzieję, że zostanie coś dla
reszty domowników;-))
Ps.: I napiszę o wynikach akcji...
Kamila / s...@p...onet.pl

1. Data: 2002-01-28 21:40:10

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze;) Agatko!
dziś rano zrobiłam, ale chyba coś nie tak.., robiłam ściśle wg przepisu, gdy
wsypywałam mleko porobiły się straszne grudki, nie do wymieszania łyżką, więc
zmiksowałam to - może to właśnie spowodowało problem, a może to trzeba wlać do
dużej formy bo musi być niskie inaczej sie nie zsiądzie? I jeszcze jedno: czy
to trzeba wstawić zaraz do lodówki? Ja nie wstawiłam..., pozostała mi zupka;))
smaczna, ale zupka...
pozdrawiam i czekam na pomoc:))
Kamila K.

1. Data: 2002-01-29 15:04:54

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>to trzeba wstawić zaraz do lodówki? Ja nie wstawiłam..., pozostała mi zupka;))

..do licha no nie wiem wkleiłam przepis Iwony ale powiem Ci,
że niskie musi być ewidentnie (ale chyba zupka nie koniecznie).
Jak masz jeszcze tą czekoladę to może czas ja przerobić na
jakąś bajaderę, dodać ciastka maślane w okruchach w dużych
ilościach, rodzyny, trochę rumu i ratować....

W ramach rekompensaty złapię pewną panią co robiła kiedyś
bardzo efektowne czekolady sama i otrzymasz ode mnie
zadośćuczynienie....(wkleiłam post niesprawdzony - bez moich miksów bo więcej
chwilowo nie znalazłam). Moja wina, podejrzewam, że w przepisie
jest jakaś nieścisłość....Wybacz i będziemy kontynuować. :)))))

AgataW.

1. Data: 2002-01-29 17:44:46

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Agatko:)
czekolady już nie ma.., wypiliśmy ją;)), dodam, że nie wiadomo kiedy..,
generalnie stała w lodówce, a wieczorem pozostała tylko po niej pusta
salaterka. ;o)) - wersja pitna, też smaczna, ale szybciej schodzi..,
wspomniałaś o możliwości zdobycia innych przepisów - ja nadal chętna, moja
Rodzina to też wytrzyma;))
polecam się Twej pamięci.., Kamilka K./ stonsik
Ps.: CZEKOLADO! WYZYWAM CIĘ! TAK łATWO MNIE NIE WEŹMIESZ!!!

1. Data: 2002-01-29 18:01:35

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>salaterka. ;o)) - wersja pitna, też smaczna, ale szybciej schodzi..,
>wspomniałaś o możliwości zdobycia innych przepisów - ja nadal chętna, moja

..czekajcie a znajdziemy....w mojej ogromnej szufladzie
chwilowo nie mam ale słowo się rzekło - czekajcie cierpliwie...

Pozdrawiam, no ale pitna czekolada to, to nie miała być. Moja
siostra cioteczna robi świetny "stary" blok czekoladowy. Kiedyś
pochwaliłam się, obiecałam dać, ktoś mnie wyreczył, kilka
kuchmistrzów zrobiło według tego Ktosia, więc poczułam sie zwolniona
od zdobycia tamtego od siostry i sama wykonałam według Ktosia.
Jakież było moje zdziwienie jak ten blok czekoladowy pływał,
konsystencja smoły....a siostra miała taaaaaki sprawdzony
przepis...Podobno inni tez tak sobie popływali. Prawdę trzeba jednak
powiedzieć, że smakowało przednio....wyglądało tylnio.

AgataW.

1. Data: 2002-01-29 18:03:29

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..czekajcie a znajdziemy....w mojej ogromnej szufladzie
> chwilowo nie mam ale słowo się rzekło - czekajcie cierpliwie...
> AgataW.

Ze zniecierpliwieniem przebieram nóżkami;o)))
Kamilka K.

1. Data: 2002-01-30 11:02:29

Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
>czekolada z grupy - od Iwony
>"1/2 litra mleka
> 1 kostka masła
>1 i 1/2 szklanki cukru
>wanilia (cukier waniliowy)

> zagrzac na ogniu aż sie wszystko
> wsypywałam mleko porobiły się straszne grudki, nie do wymieszania >łyżką,
więc
> zmiksowałam to - może to właśnie spowodowało problem, > Kamila K.

Ja mam podobny przepis z tym, że stoi w nim jak wół 1 szklanka mleka, a nie
pół litra (gdy dasz taką ilość mleka, to trzeba dosypać mleka w proszku). A
co do grudek z mleka w proszku, to ja stopniowo wsypuję "proszek mlekowy" i
energicznie mieszam, aż będzie moiało taką aksamitną konsystencję.
Pozdrawiam Teresa P. + Maluszek (27.03.2002)

Nowości z naszego podwórka...reklama makaronu
slodkie walnetynki
Pestki z jablek
Program do składowania przepisów...... ?
smalec