czerwce c.d.

1. Data: 2004-06-06 20:36:04

Temat: czerwce c.d.
Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Niedawno prosiłem o pomoc w zwalczaniu (i rozpoznaniu) czerwców. Boletus
poradził jakimi środkami zwalczać, ale nie mogłem ich dostać. Kupiłem więc
PROVADO PLUS AE. I pomimo, że zalecenia mówiły o pryskaniu w lipcu, na próbę
opryskałem gady pod koniec maja. Skutek wydaje się rewelacyjny. Wszystkie
obserwowane osobniki wyglądają na padnięte. Co więcej, zaatakował je chyba
jakiś grzyb (pleśń), zamieniają się w białe kłaczki waty... Nie bardzo wiem,
czy to na skutek oprysku, czy też naszła je jakaś epidemia. Może ktoś zna
bliżej biologię tego draństwa?
Pozdrowienia
Naj

2. Data: 2004-06-06 21:10:07

Temat: Re: czerwce c.d.
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiem,
> czy to na skutek oprysku, czy też naszła je jakaś epidemia. Może ktoś zna

Zwalczyłeś jedno, przypałętało się drugie;-)
Drugie tzn. bawełnica korówka.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2004-06-07 12:01:38

Od: "Naj" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zwalczyłeś jedno, przypałętało się drugie;-)
> Drugie tzn. bawełnica korówka.
Boże drogi...
Możesz nadać mi coś bliżej o tym toto:) Wydawało mi się, że ona atakuje
właście te czerwcowate... Jutro puszczę zdjęcie.
Przy okazji: wczoraj w rejonie Wizny oglądałem żer chyba jakiejś namiotnicy
na przydrożnych wierzbach. Ani jednego liścia. Krzewy jak w białych
namiotach...
Pozdrowienia
Jan

4. Data: 2004-06-07 12:35:15

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
namiotnicy
> na przydrożnych wierzbach. Ani jednego liścia. Krzewy jak w białych

Ta mszyca lubi miejsca zranień, a tych po czerwcach
pewno bez liku:-(((

Pozdrawia boletus

Ps. Dawaj fotę, bo nie lubię aż takiej zgaduj-zgaduli;-)

5. Data: 2004-06-07 12:43:09

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> namiotnicy

Namiotnik,....... a namiotnica to chyba jego samica;-)

Pozdrawia "na optykę" boletus

6. Data: 2004-06-07 22:44:28

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tarpan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Niedawno prosiłem o pomoc w zwalczaniu (i rozpoznaniu) czerwców. ...
======================
Czerwce i ich prześladowcy :) na stronie
http://republika.pl/lasowy/Czerwce/

7. Data: 2004-06-07 23:59:25

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ======================
> Czerwce i ich prześladowcy :) na stronie
> http://republika.pl/lasowy/Czerwce/

Łe tam. Wspomniałeś, że to białe pojawiło się
zaraz po oprysku. Być może fiksując tak zareagowały
te przepiękne stworki;-)

Pozdrawia kosmicznie boletus

Chore świerki?
Aaaaaa..Moja winorosl kwitnie!!