czerwienica

1. Data: 2002-09-10 09:40:43

Temat: czerwienica
Od: "lclaiborne" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie...czy ktoś z Was zetknął się z tą chorobą? (przeciwieństwo
białaczki)
moja mama choruje na to od lat, ale ostatnio jestem zaniepokojona faktem
gwałtownego spadku czerwonych krwinek...nawet lekarz hematolog zgłupiał, jak
zobaczył jej ostatnie wyniki...
do tej pory ilość czerwonych krwinek oscylowała wokół 5 mln teraz są tylko
2.....
jutro mamę czeka transfuzja krwi....
bardzo się tym denerwuję...czy ktoś może ma podobne doświadczenia wsród
rodziny lub znajomych?

2. Data: 2002-09-10 12:03:36

Temat: Re: czerwienica
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Sep 2002, lclaiborne wrote:

> do tej pory ilość czerwonych krwinek oscylowała wokół 5 mln teraz są tylko
> 2.....

hm - nie mam takiego doswiadczenia hematologicznego ale pomijajac
blad laboratoryjny, ktory tez trzeba brac pod uwage, to trzeba
sie zastanowic czy nie nastapil jakis przelom blastyczny
czy aplazja szpiku (nie wiem, czy w czerwienicy jest to akurat
mozliwe ale ogolnie w chorobach mieloproliferacyjnych tak)
Trzeba pytac opiekujacego sie hematologa ...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2002-09-10 13:28:01

Od: "lclaiborne" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozliwe ale ogolnie w chorobach mieloproliferacyjnych tak)
> Trzeba pytac opiekujacego sie hematologa ...

własnie tego się obawiam...czytałam kiedyś , że w przypadku czerwienicy to
jest mozliwe jako nastepstwo leczenia chemią...
hematolog był zaskoczony...ale w sumie nie wiem czemu skoro tego typu
powikłania podczas leczenia są możliwe
tak czy inaczej mama pewnie trafi do szpitala bo trzeba przecież stwierdzić
przyczynę tego stanu....
dziękuje Ci....
Edyta

4. Data: 2002-09-15 14:51:23

Od: "GURu*" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hematolog chyba się nie zdziwił...

czerwienica prawdziwa należy do grupy chorób mieloproliferacyjnych; oprócz
niej w tej grupie są nadpłytkowość samoistna, przewlekła białaczka szpikowa
i zwłóknienie szpiku(osteomieloskleroza).nie chciałbym straszyć, bo to nie
miejsce na pełne wyjaśnienia. w obrębie grupy może dojść jednak do
przechodzenia jednej formy w drugą. obniżenie ilości czerwonych krwinek może
być wynikiem zmniejszenia linii czerwonokrwinkowej na skutek leczenia,
przejścia w ostrą białaczkę (a raczej przewlekłą szpikową z kryzą
blastyczną, ale to się tak samo leczy) lub w zwłóknienie szpiku.

taka zmiana wyników powinna być skontrolowana przez badanie szpiku (preparat
z kolca biodrowego na szkiełku, nie rozmaz!).

proszę skontaktować się z poradnią hematologiczną przykliniczną w razie
problemów.

5. Data: 2002-09-17 15:16:35

Od: "lclaiborne" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hematolog chyba się nie zdziwił...

no własnie się zdziwił
i to mnie zszokowało.....

> [...]
> przejścia w ostrą białaczkę (a raczej przewlekłą szpikową z kryzą
> blastyczną, ale to się tak samo leczy) lub w zwłóknienie szpiku.

czytałam o tym wczesniej i własnie tego sie obawiam...

> taka zmiana wyników powinna być skontrolowana przez badanie szpiku
(preparat
> z kolca biodrowego na szkiełku, nie rozmaz!).

już został pobrany...czekamy na wyniki
dziekuje...

Klacid - skutki uboczne!!
przyspieszyc porod