czerwone porzeczki

1. Data: 2003-07-26 15:12:48

Temat: czerwone porzeczki
Od: "PerKoska" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdcznie!!

Macie moze jakis pomysl co zrobic z czerwonych porzeczek?? Mam troche i nie
hcce zeby sie zmarnowaly. Najlepiej cos prostego i szybkiego...

Dzieki.

PerKoska

1. Data: 2003-07-26 17:50:21

Temat: Re: czerwone porzeczki
Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PerKoska" <p...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> hcce zeby sie zmarnowaly. Najlepiej cos prostego i szybkiego...
Hejo!:-))) Mozesz zrobic ciasto z wisniami, niedawno bylo bardzo popularne
na grupie. Oczywiscie przepis musisz zmodyfikowac i zamiast wisni dac
porzeczki. To sie wie. :-)) Proponuje tez zebys albo zrobil tego ciasta 1/3
z ilosci proponowanej przez tworczynie, o ile nie chcesz piec 3 tortownic
naraz. Mozesz oczywiscie zamrozic nadmiar ciasta. :-) Mowie oczywiscie o
ciescie polkruchym. Na slodkim spodzie kladziesz kwasne porzeczki i
zapiekasz, mozesz je wczesniej oblac piana z bialek z cukrem (jak bylo w
oryginale), mozesz pochlapac lukrem, albo niczym nie przykrywac.
Mozesz zrobic tez sos:
1 jablko
sok z cytryny
20 dag porzeczek
2 jajka ugotowane na twardo
3/4 szklanki smietany 22%
4 lyzki majonezu
3 lyzeczki musztardy
niepelna lyzeczka miodu
1 zabek czosnku
sol i pieprz
Jablko zetrzec na tarce, na drobnych otworach i skropic sokiem z cytryny.
Porzeczki zmiksowac (wypada je pozbawic szypulek, wymyc wczesniej itp., ale
moze sie domyslisz ;-) ). Jajka zetrzec na tarce. (Nie wiem, jak przetworzyc
skorupki, wiec skorupki pewnie sie zmarnuja). Czosnek posiekac drobniutko.
Smietane wymieszac z majonezem, musztarda, miodem, jablkiem, jajkami,
porzeczkami i czosnkiem. Doprawic sola i pieprzem. Sos podawac do mies i
ryb.

Mozesz zrobic porzeczki w czekoladzie, zupy, chlodniki,salatki. Cale mnostwo
potraw.
Medycyna ludowa zaleca porzeczki ludziom dotknietym anemia, chorobami
serca, zaburzeniami w przemianie materii lub z obnizona odpornoscia. ;-)
Poziomka

1. Data: 2003-07-26 19:49:53

Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio ktos podawal bardzo dobry przepis na ciasto z porzeczkami i bezą.
Zrobilam i wyszlo bardzo dobre! Sprawdz w archiwum.

Niteczka

Gdzie kupić nóż i łyżkę?
Ogony - jak przyrządzać?
Kupiłem widelec