czesty bol glowy+pytanie o pyralginum

1. Data: 2005-09-17 19:59:08

Temat: czesty bol glowy+pytanie o pyralginum
Od: "madziask" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wiem, że niedawno był post o bólu głowy, ale ja w troche innej sprawie.
Są takie okresy, że głowa boli mnie codziennie lub co drugi dzień. Nie
pomagają nawet 3 paracetamole. Ostatnio zaczęłam brać pyralginum, ale często
muszę wziąć aż dwie tabletki.
Zauważyłam, co może mieć wpływ na pojawienie się bólu głowy - 1-2 dni przed
miesiączką a także pierwszy-drugi dzień miesiączki, pogorszenie pogody i
stres, nerwy. Ból jest zawsze tak intensywny, że uniemożliwia mi codzienne
czynności i obowiązki. Zauważyłam też, że to najczęściej po lewej stronie, w
okolicy brwi.
Dodam, że cierpię też na migrenę, która pojawia się 1-2 razy w roku. Bólowi
towarzyszą zaburzenia widzenia, ruchu, mowy. Wtedy biorę Imigran, próbuję
zasnąć i pomaga.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale mam też niskie ciśnienie - zazwyczaj
ok. 110/55.
Moje pytania:
- czy te częste bóle głowy to także migerna?
- jakie badania powinnam wykonać?
- jak bezpiecznie zażywać pyralginum, bo przeczytałam, że może powodować
uszkodzenie szpiku kostengo?
- czy można w jakiś sposób zapobiec bólom głowy?
- czy przyjmowanie witamin może pomóc w zapobieganiu bólom?
- czy ktoś zwalczył częste bóle głowy akupunkturą?
Dziękuję za wszelkie pomocne informacje
Pozdrawiam
Magda, 21 lat, zestresowana i często martwiąca się studentka

2. Data: 2005-09-17 21:17:32

Temat: Re: czesty bol glowy+pytanie o pyralginum
Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17.09.05, około 21:59:08, madziask bulgocze:

> - jak bezpiecznie zażywać pyralginum, bo przeczytałam, że może powodować
> uszkodzenie szpiku kostengo?

Ja tylko w tej kwestii.
Wiele leków ma takie działania niepożądane wymienione w ulotce. Ponadto,
jak to niesteroidowy przeciwzapalny, może powodować uszkodzenie nerek
(zapalenie śródmiąższowe).
Tak samo jak bierze się inny lek, trzeba się liczyć z tym, że może dojść do
rozmaitych nieprzyjemności, łącznie ze zgonem.
Generalnie życie grozi śmiercią ;)
Mnie na ból głowy pomaga wyłącznie Pyralgin. I zazwyczaj biorę dwie
tabletki. Stosuję go również w zastrzykach domięśniowych, ale tylko w
sytuacjach naprawdę awaryjnych. Znam ludzi, którzy też stosują ten
'przestarzały' lek i póki co żadnych powikłań nie mają :)
Na przewlekły ból głowy, który przychodzi falami i trzyma np. 2 tygodnie
lub miesiąc, neurolog wymyślił mi opipramol (Pramolan). Lek
przeciwdepresyjny, a bardziej nawet przeciwlękowy. W myśl, że jeśli to bóle
napięciowe, to miało mi pomóc. Niestety nie zdążyłam sprawdzić, bo po 3
dniach stosowania, zanim lek zaczął działać, ból przeszedł sam ;) a później
zaczęłam się starać o zaciążenie, więc już nie brałam.
Na atak bólu polecił mi Efferalgan z kodeiną, ale na mnie to zupełnie
bezskuteczne było. Więc gdy boli, to nadal stosuję Pyralgin. Dla mnie to
jeden z lepszych wynalazków ludzkości ;) i złego słowa o nim nie powiem, a
szpik i nerki mam zdrowe.

> - czy można w jakiś sposób zapobiec bólom głowy?

Można, jeśli znana jest przyczyna.

--
ika - umop apisdn

3. Data: 2005-09-18 19:31:31

Od: "GoldSilver" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madziask" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wiem, że niedawno był post o bólu głowy, ale ja w troche innej sprawie.
> Magda, 21 lat, zestresowana i często martwiąca się studentka

Sam chętnie pozbyłbym się bólów głowy, które czasami mam ale olałem szukanie
przyczyn, zająłem się przeciwdziałaniem skutkom ;-)
Polecam Ketonal (są 50 i 100 mg. tabletki, spróbuj z mniejszą dawką a jeżeli
będzie trzeba to 100 - osobiście przeważnie muszę 100), jest na receptę.

bóle podbrzusza w trakcie ciąży
Badanie histopatologiczne -Perifolliculitis chronica cum resorptione et prolferatione epithelii plani (naevus epidermalis?)
badanie pod kątem chor. zakaźnych a wyjazdy
hiperglikemia + aceton => złe samopoczucie
cos na zatkany nos ?