czosnek na wampiry ;)

1. Data: 2004-12-19 20:46:54

Temat: czosnek na wampiry ;)
Od: "MissDareDevil" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ma ktos przepis na jakies dobre male co nieco niezaawansowane kulinarnie z
czosnkiem w znacznej ilosci?

Pozdrawiam, MDD

1. Data: 2004-12-19 21:01:37

Temat: Re: czosnek na wampiry ;)
Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MissDareDevil" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> ma ktos przepis na jakies dobre male co nieco niezaawansowane kulinarnie z
> czosnkiem w znacznej ilosci?

Witam!
Najmniej zaawansowana kulinarnie, ale przepyszna jest kromka świeżego chleba
z masłem, dużą ilością czosnku i soli.
Pozdrawiam i smacznego!
Agnieszka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-12-19 21:48:08

Od: "MissDareDevil" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najmniej zaawansowana kulinarnie, ale przepyszna jest kromka świeżego
chleba
> z masłem, dużą ilością czosnku i soli.

hm a cos takiego troche bardziej zaawansowanego? np. z uzyciem patelni? :)

MDD

1. Data: 2004-12-19 21:51:01

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Dec 2004 22:48:08 +0100 I had a dream that MissDareDevil
> chleba
> hm a cos takiego troche bardziej zaawansowanego? np. z uzyciem patelni? :)

To grzanka z świeżego chleba z masłem, dużą ilością czosnku i solą ;-)

1. Data: 2004-12-19 21:58:50

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

MissDareDevil wrote:

> hm a cos takiego troche bardziej zaawansowanego? np. z uzyciem patelni? :)
>
> MDD

Czosnek w masle
Obrac duze ilosci zabkow czosnku, np. 2 glowki. W malej, glebokiej patelni
umiescic czosnek i tyle masla, zeby czosnek byl stale pokryty roztopionym
maslem. Dusic na najmniejszym ogniu lub na plytce przez kilka godzin, az
czosnek stanie sie miekki i mazisty jak maslo. Mozna jesc na chlebie, mozna
dodac do jajecznicy, zup, zapiekanek, itd.

Czosnek w oliwie
Obrany czosnek umiescic w sloiku i zalac dobra oliwa. Trzymac w lodowce
(niestety). Oliwa przejdzie smakiem w ciagu 1-2 tygodni, mozna dodac ostrej
papryczki. Oliwe mozna uzywac do smazenia lub salaty, czosnek jak wyzej.

Kurczak z 40 zebami
Jest to potrawa intensywna, w smaku i zapachu, troche ostra, bardzo pyszna.
Bierze sie wiekszego kurczaka, nacina sie male otworki nozem i nadziewa zabkami
czosnku przekrojonymi wzdluz na 3-4 czesci. Powinno sie zuzyc 40 zabkow na
calego kurczaka. Nastepnie nalezy calego kurczaka nasmarowac dobra oliwa,
posypac sola i pieprzem na zewnatrz i w srodku, i umiescic w malej brytfance.
Zalac woda do 1/3 glebokosci, przykryc i piec 2 godziny w srednim piekarniku.
Odwrocic piersia na dol po godzinie. Sprawdzac poziom wody od czasu do czasu.
Czosnek podczas pieczenia traci ten surowy zapach i staje sie wrecz slodkawy.
Najlepiej podawac z sosem wlasnym i ziemniakami puree.

Rowniez byly na grupie przepisy na zupe czosnkowa, poszukaj w archiwum
Smacznego
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-12-19 21:58:57

Od: "MissDareDevil" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To grzanka z świeżego chleba z masłem, dużą ilością czosnku i solą ;-)

hehe ok good idea :-)

MDD

1. Data: 2004-12-19 22:01:04

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"MissDareDevil" <p...@t...pl> wrote in message
> hm a cos takiego troche bardziej zaawansowanego? np. z uzyciem patelni? :)

Grecki sos czosnkowy do miesa - moze byc takze dip to warzyw (surowej, marchewki,
kalafiora, selera naciowego, brokulow, etc.)

2 ziemniaki, ugotowane, potluczone (tluczkiem, nie mikserem bo sie zrobi klej...) i
ostudzone na zimno
8 duzych zabkow czosnku
1 zoltko
3/4 szklanki dobrej oliwy z oliwek
sok z duzej cytryny
4 lyzki octu winnego
Swiezo mielony pieprz (najlepiej bialy) i sol do smaku.

Czosnek obrac i pogniesc na jednolita mase. Wmieszac ziemnaki i zoltko - i b. dobrze
wymieszac. Dodac pieprz i troche soli i bardzo powoli dodawac oliwe, ocet i sok z
cytryny ciagle szybko mieszajac az wszystko bedzie b. dobrze wymieszane. Dodac
wiecej octu i/albo soku z cytryny jesli sos jest zbyt gesty (albo do smaku.) Podawac
w temperaturze pokojowej. Dobrze jak sie przegryzie w lodowce przez noc (nalezy
wyjac z lodowki na pare godzin przed podaniem.)

1. Data: 2004-12-19 22:14:57

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 19 décembre 2004 ? 21:46:54, vous écriviez :

> ma ktos przepis na jakies dobre male co nieco niezaawansowane kulinarnie z
> czosnkiem w znacznej ilosci?

Glowka (*glowka*, nie zabek) czosnku upieczona i podana przecieta w
poprzek na grzance zytniego chleba z kilkoma kroplami oliwy z oliwek,
poproszona sola.

Co jest ciekawe w pieczonym czosnku to fakt ze czosnkiem smakuje ale
czlowiek po tym nie zieje jak smok :)

Ewcia

ps. poza tym poszukaj w archiwach przepisu Waldka Krzoka na kurczaka z
40toma zabkami czosnku.

--
Niesz

1. Data: 2004-12-20 03:00:36

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MissDareDevil" <p...@t...pl> wrote in message

> hm a cos takiego troche bardziej zaawansowanego? np. z uzyciem patelni?
> :)<

swieze ziemniaczki, dobrze umyte, nie obierane, pokrojone na cwiartki, albo
osemki, na patelnie albo do pieca na troche z duza iloscia czosnku i
rozmarynu.
katarzyna

1. Data: 2004-12-20 07:36:34

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"MissDareDevil" <p...@t...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Witam,
>
> ma ktos przepis na jakies dobre male co nieco niezaawansowane kulinarnie z
> czosnkiem w znacznej ilosci?

Jajecznica z czosnkiem i pieczarkami (jadlam w Hiszpanii).
Pieczarki pokroic w plasterki, podsmazyc na oleju z oliwek, dadac pokrojony
czosnek a nastepnie jajka wymieszane z sola i pieprzem, zielenine typu
szczypiorek czy pietruszka tez mozna dodac.

Monika

omlet
Brytfanna na indyka - Warszawa
jak przerwać śniadań monotonię?