czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?

1. Data: 2005-03-01 22:14:13

Temat: Re: czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?
Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie, nie moga

--
Lotna

2. Data: 2005-03-01 22:17:43

Od: "kwiatki w oknie" <kwiatki_w_oknie@bzium@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy bliznieta jednojajowe moga byc roznej plci?

3. Data: 2005-03-01 22:29:30

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kwiatki w oknie" <kwiatki_w_oknie@bzium@go2.pl> napisał w
wiadomości news:d02pl1$67d$1@inews.gazeta.pl...

> czy bliznieta jednojajowe moga byc roznej plci?

nie. one sa jak klony - maja nawet takie same linie papilarne, a dziecka 2
ojcow-blizniakow 1-jajowych nie da sie sprawdzic, ktory z nich jest ojcem
tego dziecka.

4. Data: 2005-03-01 22:29:37

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kwiatki w oknie" napisał w wiadomości
> czy bliznieta jednojajowe moga byc roznej plci?

Stawiam na to, że nie :)
Czytałam, że bliźniaki jednojajowe są zawsze tej samej płci. Chyba wpływ ma
na to sytuacja dzielenia się komórek... Bliźniaki jednojajowe powstają
wtedy, gdy jeden plemnik zapładnia jedną komórkę jajową a podział na dwa
zarodki następuje później...

Jeśli potrzeba, to tutaj jest link do kilku informacji o bliźniakach...
http://www.resmedica.pl/zdart4017.html
http://zdrowie.org.pl/womens/wyswietl_vad/659

Mam nadzieję, że pomogłam.
Pozdrawiam bardzo serdecznie!

Luizia

5. Data: 2005-03-01 22:31:35

Od: "kwiatki w oknie" <kwiatki_w_oknie@bzium@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co determinuje płeć?
> O tym się już w podstawówce uczy, czy tam gimnazjum w ostateczności ;)

a po wygladzie mojego postu na ile wygladam? ;)

nie wiem co determinuje plec, dlatego pytam..

6. Data: 2005-03-01 22:32:08

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.03.05, około 23:17, kwiatki w oknie bulgocze

ika - umop apisdn

7. Data: 2005-03-01 22:33:08

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kwiatki w oknie" napisał w wiadomości
> nie wiem co determinuje plec, dlatego pytam..

Chodzi może o hromosomy X iY?
Pozdrawiam raz jeszcze!

Luiza

8. Data: 2005-03-01 22:39:34

Od: "Luiza" <spam-usuń-toluiza.gawlinska@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luiza" napisał w wiadomości
> Chodzi może o hromosomy X iY?
> Pozdrawiam raz jeszcze!
> Luiza

Najmocniej przepraszam za 'h'
Chodzi o mi chromosomy :)
http://dnakod.republika.pl/1/7.html

W komórkach osobników żeńskich wielu gatunków zwierząt występują dwa
identyczne chromosomy płci, zwane chromosomami X. Komórki samców zawierają
natomiast jeden chromosom X i jeden mniejszy od niego chromosom Y; oba te
chromosomy częściowo koniugują ze sobą podczas mejozy. Każdy mężczyzna ma 22
pary autosomów, czyli chromosomów nie związanych z płcią, oraz chromosomy X
i Y. Każda kobieta ma 22 pary autosomów oraz dwa chromosomy X.

I tak daalej :) Tu jest to wytłumaczone..
Pozdrawiam bardzo gorąco i życzę udanej nocki!

Luiza

9. Data: 2005-03-01 22:42:40

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.03.05, około 23:31, kwiatki w oknie bulgocze

> a po wygladzie mojego postu na ile wygladam? ;)

Dziesięć

> nie wiem co determinuje plec, dlatego pytam..

To pewnie też nie wiesz skąd się biorą dzieci ;) a co dopiero mnogie w
jednym miocie.
Toż to elementarne, Watsonie.

Zdrówko,
--
ika - umop apisdn

10. Data: 2005-03-01 23:37:36

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces kwiatki w oknie <kwiatki_w_oknie@bzium@go2.pl> zwrócił błąd:
> czy bliznieta jednojajowe moga byc roznej plci?

Nie mogą być, ale nie przejmuj się, jeśli tego nie wiesz. Na pewnych
ćwiczeniach na Akademii Medycznej w Warszawie byłem świadkiem gdy
studenci (bodajże drugi rok) się o to spierali, więc problem nie jest
taki trywialny! ;-)

A są tej samej płci dlatego, że bliźnięta jednojajowe (monozygotyczne)
są genetycznie identyczne (albo bardzo zbliżone jeśli zaszła jakaś
mutacja już po podziale zarodka).
--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Pytanie o adresy ośrodków leczenia bezdechu u osób dorosłych
Angina - Grzybica - Szukam Pomocy?
Miażdżyca, a osobowość. Proszę o pomoc.
ziarnistości Pacchiona
12-centymetrowy nóż w glowie i pacjent ma sie dobrze:)