czy jest jakis trick z sadzeniem brzoskwin?

1. Data: 2003-04-17 23:25:02

Temat: czy jest jakis trick z sadzeniem brzoskwin?
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już drugi raz próbuję.
Odmiana niby znosząca mrozy, sadzę jesienią...
I mam kolejnego trupka;)
A inne drzewka rosną...

Może coś trzeba robić o czym nie wiem?
Jakieś czary-mary?

Moon

2. Data: 2003-04-17 23:28:08

Temat: Odp: czy jest jakis trick z sadzeniem brzoskwin?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7nd48$aos$...@n...news.tpi.pl...
> Już drugi raz próbuję.
> Odmiana niby znosząca mrozy, sadzę jesienią...
> I mam kolejnego trupka;)
> A inne drzewka rosną...

A skąd wiesz, ze otrupiała? Wszystko opóźnione to i byc może po brzoskwini
jeszcze zycia nie widac? Więcej optymizmu :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-04-18 07:15:16

Temat: Re: czy jest jakis trick z sadzeniem brzoskwin?
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Już drugi raz próbuję.
> Odmiana niby znosząca mrozy, sadzę jesienią...
> I mam kolejnego trupka;)
> A inne drzewka rosną...
>
> Może coś trzeba robić o czym nie wiem?
> Jakieś czary-mary?
>
> Moon

Witam nocnych marków ogrodowych. Widzę, że grupowicze są najaktywniejsi po
godz. 23.
Mam brzoskwinie, które posadziłem przy południowej ścianie domu która łapie
ciepło jak bateria słoneczna. Może to jest jakiś trick. Przed pierwszą zimą
usypałem kopczyk nad korzeniami i osłoniłem drzewko fizeliną. Zaowocowały
pięknie. Przed druga zimą to samo ale bez fizeliny - owocowały kiepsko a jedna
podmarzła. Przed tą zimą, piekielnie mroźną i długą niczym nie osłaniałem i
brzoskwinie żyją i otwierają dorodne pąki, jednak mało jest pąków kwiatowych.
Roślina to nie maszyna, nie można wszystkiego przewidzieć, jednak wiele
wskazuje na wrażlliwość na zimno i wysuszenie przez mroźne wiatry.
Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2003-04-18 07:42:03

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <r...@w...pl> writes:

> Już drugi raz próbuję.
> Odmiana niby znosząca mrozy, sadzę jesienią...
> I mam kolejnego trupka;)

Spokojnie, moje dwie, sadzone ubiegłą wiosną, o tym, że siedzą w ziemi
przypomniały sobie późnym latem wypuszczając listki, przy czym część
gałęzi była sucha. Po porządnym przycięciu żyją nadal...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Stary Lwowiak z Sopotu czy z Gdyni
Ciągle mawiał, że Lwów z tego słyni,

5. Data: 2003-04-18 10:22:24

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1el40qmk4.fsf@sapijaszko.net...
Po porządnym przycięciu żyją nadal...

> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Szanownych specjalistów bardzo proszę o precyzyjny opis jak przycinać
brzoskwinie (lub wskazanie miejsca gdzie taki opis znajdę). Moje drzewko w
pierwszym roku pięknie kwitło ale zaraz wszystko diabli wzięli
(kędzierzawość liści) bo nie wiedziałem że trzeba je wczesną wiosną
opryskać. W tym roku opryskałem - ale dopiero teraz dowiaduję się, że
powinienem je przycinać :-). A ono sobie rośnie, raz lepiej raz gorzej,
owoców póki co nie daje ale przynajmniej jakoś sobie radzi z "zielonym"
ogrodniczo właścicielem :-)
Pozdrawiam bardzo świątecznie
Początkujący ogrodnik
Jan O.

6. Data: 2003-04-18 10:34:03

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinienem je przycinać :-). A ono sobie rośnie, raz lepiej raz gorzej,
> owoców póki co nie daje ale przynajmniej jakoś sobie radzi z "zielonym"

Poczytaj:
http://haslo.rolnictwo.pl/artykul.php?np_id=9&np_rok
=2002&id=15
i wiele innych. Polecam wyszukiwarkę
http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl
Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2003-04-18 11:13:51

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janek <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7ojl1$t2h$...@n...ipartners.pl...
> Szanownych specjalistów bardzo proszę o precyzyjny opis jak przycinać >
brzoskwinie (lub wskazanie miejsca gdzie taki opis znajdę

B. Radajewska " Brzoskwinia, morela i nektaryna" Państwowe Wydawnictwo
Rolnicze i Leśne 1998
Pozdrawiam :-)
Jansuz

8. Data: 2003-04-18 11:51:33

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki za wszystkie podpowiedzi! (I tu i gdzie indziej). Może za
parę lat będę się mógł zrewanżować innym, podobnie niedouczonym jak ja
dzisiaj!
Wesołego jajka i mokrego ale słonecznego Śmigusa!
Janek

9. Data: 2003-04-18 18:34:34

Od: "tadek" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sadzenie wiosenne daje lapsze wyniki niż jesienne.Sadziłem brzoskwinie jes
ienią i efekt był podobny.W następnym roku posadziłem na wiosnę kilka drze
wek.Efekt był wpaniały.(drzewka od tego samego producenta i ta sama odmian
a).Brzoskwinie lubią zasadową glebę.POZDRAWIAM I ŻYCZĘ POWODZENIA.
Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do g
rup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...

> [...]
> przypomniały sobie późnym latem wypuszczając listki, przy czym część
> gałęzi była sucha. Po porządnym przycięciu żyją nadal...

ostróżki
kilka pytan
Do Bpjei
Zyczenia
Gdzie kupię ładne i niedrogie około 40 szt tuje lub podobne sadzonki