czy jest mozliwe podwojne zaplodnienie u czlowieka?

21. Data: 2004-07-11 06:32:14

Temat: Re: czy jest mozliwe podwojne zaplodnienie u czlowieka?
Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale Ty piszesz o triploidii a pytanie dotyczylo trisomii

Wiec jak to jest?

pozdrawiam
Szachysta

22. Data: 2004-07-11 09:18:28

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiec jak to jest?

trisomia to sytuacja gdy jakis chromosom wystepuje zamiast w podwojnej kopii
to w ilosci trzech egzemplarzy.
Moze to dotyczyc chromosomow plciowych (X,Y) lub tzw. autosomow (czyli
pozostalych 22 par).
Najbardziej znane manifestacje kliniczne to zespol Downa, Edwardsa, Patau
czesc to spontanicznie powstajace wady (kazda zdrowa para ma "szanse"
statystyczne urodzic dziecko z taka wada), wynikajace z bledow przy
tworzeniu gamet
czesc ma u podloza tzw translokacje zrownowazone
Przykro mi ale nie moge w tej chwili rozwinac temtu, bo wyjezdzam
Ale w necie na pewno znajdziesz dokladniejsza odpowiedz
Pozdrawiam serdecznie

--
Myszka + Ziarenko ( ~wrzesien 2004 )

23. Data: 2004-07-11 17:23:32

Od: "elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> ale Ty piszesz o triploidii a pytanie dotyczylo trisomii

Faktycznie, wątek jest o triploidii więc zasugerowałam się tematem
Moje przeoczenie, sorki, masz rację
Pozdrawiam,
Gosia

24. Data: 2004-07-11 17:23:33

Od: "elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ale Ty piszesz o triploidii a pytanie dotyczylo trisomii

Faktycznie, wątek jest o triploidii więc zasugerowałam się tematem

opuchlizna
noszenie okularow
Do lekarzy - prosze o odp.
Węzły chłonne