czy karta chorobowa jest moja wlasnoscia?

11. Data: 2006-10-26 06:28:39

Temat: Re: czy karta chorobowa jest moja wlasnoscia?
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25.10.2006, o godzinie 16.15.12, na pl.sci.medycyna, WOJSAL
napisał(a):

> Odnosze wrazenie, ze lekarze niechetnie wydaja wyniki badan.
> Rozumiem, ze warto miec takie wyniki, historie w przychodni,
> w szpitalu. Jednak dlaczego nie zrobic kopii? Dlaczego
> nie wypozyczyc chociazby pacjentowi jego wynikow by ten zrobil ksero?

Może dlatego, że boi się konfrontacji.

<ciach>

> Ja bym bardzo chcial miec historie moich badan. Wlasnie
> po to, by moc ja pokazac kazdemu lekarzowi, ktory mnie bada...

Przecież nic nie stoi na przeszkodzie. Prawo jest po Twojej stronie.

*Habeck*
- Schutzbach

12. Data: 2006-10-26 09:55:45

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz pisze 26-10-2006 13:24:

> jakość tak wykonanej kopii nie pozwala na rzetelną ocenę.
> W ten sposób można robić odbitki do publikacji, czasopism medycznych
> ale nie jako dokumentację, która ma decydować o postawieniu
> diagnozy
To zależy, o jakie zdjęcia chodzi. Do pantomogramu na przykład jakość ma
wystarczającą.

Poza tym, lepsza taka kopia niż żadna.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

13. Data: 2006-10-26 10:06:29

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.10.2006, o godzinie 13.29.38, na pl.sci.medycyna, Piotr
Kasztelowicz napisał(a):

> sprawa powinna być załatwiona na poziomie sekretarki w szpitalu
> a nie lekarza. I tyle. Lekarz tylko powinien być powiadomiony
> i podpisać gotowe kopie. Cała przyczyna leży w tym, że w naszym
> kraju w dalszym ciągu bardzo często wszystkim obciąża się personel
> biały i lekarz biega robi kopie badań dla pacjentów bo brakuje
> sekretarek medycznych. Myślę, że tu leży przyczyna niechęci

To lekarz prywatny - więc trochę nie na temat. IMO może bać się
konfrontacji (czyli czarno na biały inny lekarz by widział, co tamten w
karcie pozapisywał).

*Habeck*
- Schutzbach

14. Data: 2006-10-26 11:24:53

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Oct 2006, LM wrote:

> [...]

W ten sposób można robić odbitki do publikacji, czasopism medycznych
ale nie jako dokumentację, która ma decydować o postawieniu

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

15. Data: 2006-10-26 11:29:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2006-10-26 16:17:05

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w szpitalu. Jednak dlaczego nie zrobic kopii? Dlaczego
> nie wypozyczyc chociazby pacjentowi jego wynikow by ten zrobil ksero?

wiesz co, ale z wynikami to nie mialam nigdy najmniejszego problemu - mam
kazdy swoj wynik. ja pisalam o karcie chorobowej, lekarz tam wpisuje
rozpoznanie, swoje wnioski z leczenia....

17. Data: 2006-10-26 16:17:48

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> [...]
> biały i lekarz biega robi kopie badań dla pacjentów bo brakuje
> sekretarek medycznych. Myślę, że tu leży przyczyna niechęci

tu byla poproszona sekretarcja (recepcjonistka), a nie lekarz.

18. Data: 2006-10-26 16:20:34

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:8stha9jaoiwy.dlg@habeck.pl...

> To lekarz prywatny - więc trochę nie na temat. IMO może bać się
> konfrontacji (czyli czarno na biały inny lekarz by widział, co tamten w
> karcie pozapisywał).

akurat w mojej sytuacji nie wydaje mi sie. lekarz - bardzo dobry
specjalista, profesor. gdyby nie nastapila utrata pracy, to leczenie nadal
byloby u tego lekarza. i mysl byla taka, ze jak juz sie nowa prace uzyska,
to zeby do tego lekarza wrocil. leczenie bylo od wielu lat. kazda wizyta 200
zl - na ten wydatek po prostu teraz nie ma funduszy, a leczenia nie mozna
przerwac. to wszystko bylo powiedziane recepcjonistce szczerze - po tylu
latach leczenia jest mi po prostu bardzo przykro, nie mowiac o tym, ze mam
wrazenie, ze lekarz odmowil niezgodnie z prawem:(

19. Data: 2006-10-26 16:22:47

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A co wynikami badań? Na przykład RTG (robione z NFZ)?

naprawde lekarze wam robia problem z wynikami badan? kurcze, akurat to mnie
nigdy nie spotkalo. wrecz lekarze krzycza, zeby im zabierac te papierzyska,
tylko wyniki do karty wpisuja.

20. Data: 2006-10-26 16:24:40

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <s...@...sigu> napisał w wiadomości

> Nie może. Zgodnie z rozporządzeniem o dokumentacji medycznej (DU
> 01.83.903):
>
> § 18. 1. Lekarz udostępnia dokumentację pacjenta do wglądu lub umożliwia
> sporządzenie z niej wypisów, odpisów lub kopii, na koszt wnioskodawcy.

chcialam sie upewnic - dotyczy to zarowno lekarzy panstwowych, jak i
prywatnych?
no i gdzie sie poskarzyc, jak leparz odmawia?

a jesli inny lekarz wykpil sie bardzo ogolnikowa epikryza?

kiepskie żyły
Ortodonta - Katowice
Jakie studia i uczelnia (genetyka ludzka, wirusy, nanotechnologia)
acidum e-aminocapronicum ciąża płód
biopsja tarczycy