czy ktoś mi doradzi?

1. Data: 2003-03-06 20:26:32

Temat: czy ktoś mi doradzi?
Od: "PIECIA" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem początkującym ogrodnikiem i nie wiem na czym polega dymienie cebuli i
co one daje proszę o radę???
--
PIECIA :-) NR.GADU-GADU 5258057

2. Data: 2003-03-07 22:59:25

Temat: Re: czy ktoś mi doradzi?
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PIECIA" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> jestem początkującym ogrodnikiem i nie wiem na czym polega dymienie cebuli
> co one daje proszę o radę???
> --
> PIECIA :-) NR.GADU-GADU 5258057
>

>doradzi - nie doradzi - ale spróbuje odpowiedzieć:
Rozumiem, że chodzi mniej więcej o cebulę dymkę. No więc dymka, to malutka,
sucha cebulka, którą wsadza się wiosną do ziemi, takimi wąsikami -
korzonkami do dołu - a czyni się to po to, by z tej dymki wyrosła normalna
cebulka z zielonym na wierzchu, co można ścinać i jeść jako zieloną cebulkę
np do białego twarogu albo i jajecznicy z kurzęcych jajek na masełku, albo
mozna też wyrwać ją koło maja z ziemi i opłukawszy w wodzie pokroić w
cienkie plasterki i to białe i to zielone - też do twarożku albo i
jajecznicy też.
W przeciwieństwie do dymki - o ile dobrze wiem. to cebulę z nasionek sieje
się na taką, którą wyrywa się jesienią i przechowuje na zimę, dobrą znowóż
np do śledzików pod wódeczkę dobrze zmrożoną.
i to byłoby na tyle o dymieniu cebuli od wojtka Pa

3. Data: 2003-03-08 00:36:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message

> [...]
> cebulka z zielonym na wierzchu, co można ścinać i jeść jako zieloną cebulkę

Oj, robisz mi apetyt. W Hameryce twarog nie istnieje :-(
Z drugiej strony - duze wydzielanie sliny zwalcza prochnice zebow,
wiec dziekuje za pomoc.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-03-08 14:25:30

Od: p...@n...prv.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> np do śledzików pod wódeczkę dobrze  zmrożoną.
> i to byłoby na tyle o dymieniu cebuli od wojtka Pa

Nie do końca jest to zgodne z prawdą cebula dymka czyli faktycznie takie małe
cebulki sadzi się na wiosnę aby nie mieć szczypiorek (chociaż nie jest to
wykluczone) ale w celu otrzymania cebul szybciej i często większych od cebuli
sianej z nasion. Kiedyś używano pojęcia dymienie cebuli gdyż w celu otrzymania
cebuli dymiki należy późną wiosną wysiać gęsto cebulę z nasion (praktycznie
dowolnej odmiany) na jesień zbieramy małe cebulki które urosły i przechowujemy
w suchym i ciepłym miejscu, kiedyś na kominie i stąd się wzięła nazwa dymienie
cebuli

pozdrawiam nicram

5. Data: 2003-03-08 15:43:49

Od: "PIECIA" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

serdeczne dzięki za wyczerpującą odpowiedż pozdrawiam wszystkich grupowiczów
miłego weekendu!

--
PIECIA :-) NR.GADU-GADU 5258057
Użytkownik <p...@n...prv.pl> napisał w wiadomości

> [...]
przechowujemy
> w suchym i ciepłym miejscu, kiedyś na kominie i stąd się wzięła nazwa

orzechy
obrazek z mego miasta :(
Trawnik
Free Support, All OSes, All Applications
Re: Rdest-jaka nazwa?