czy ktoś sie "zawiódł" na pigułkach antykoncepcyjnych?

21. Data: 2002-11-07 17:46:01

Temat: Re: czy ktoś sie "zawiódł" na pigułkach antykoncepcyjnych?
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "reTool" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:aq6pp0$gkb$1@news.onet.pl...
> (w sumie kieruje mna strach przed nieplanowaną ciażą ,stąd to pytanie)
> jeśli tak to co było tego powodem?
Ostatnio na onecie byl na ten temat artykul, a pod nim komentarze. Kobiety
pisaly, ze nie moga zajsc w ciaze, ze zatrzymala im sie miesiaczka itp.
Pisaly tez, ze wmawiano im, ze szkodliwe srodki antykoncepcyjne, to tylko te
starego typu, a okazalo sie, ze to nieprawda. Dyskusja rozwijala sie
zupelnie ciekawie, tylko jakos szybko calosc zostala... zdjeta z afisza. Do
tego czytalam jakis czas temu artykul, z ktorego wynikalo, ze te
najnowoczesniejsze, jednoskladnikowe srodki antykoncepcyjne maja byc
(oczywiscie w bardziej cywilizowanych krajach niz Polska) wycofywane, bo
okazalo sie, ze moga byc bardziej szkodliwe niz poczatkowo myslano. Poniewaz
jednoczesnie moja ginekolozka uwaza, ze komplikacje po srodkach
antykoncepcyjnych wcale nie sa rzadkoscia i twierdzi ze ma sporo pacjentek,
ktore po kilku latach brania pigulek maja powazne problemy, wiec zaczynam
sie nad tym powaznie zastanawiac.
Pozdrawiam,
MArta

22. Data: 2002-11-08 11:12:55

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
pacjentek,
> ktore po kilku latach brania pigulek maja powazne problemy, wiec zaczynam

Jakie komplikacje?
Wszystko jest w jakims stopniu szkodliwe.
W takim razie co stosowac ?Co jest mniej szkodliwe oprocz szklanki wody
zamiast?

Magda

23. Data: 2002-11-08 12:56:41

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Jakie komplikacje?
> Wszystko jest w jakims stopniu szkodliwe.
> W takim razie co stosowac ?Co jest mniej szkodliwe oprocz szklanki wody
> zamiast?
Moze wszelkie inne srodki, ktore tylko nie wplywaja na gospodarke hormonalna
organizmu? Sporo by sie tego naliczylo.
Rzecz w tym, ze nawet leki powinny miec ograniczone prawdopodobienstwo
wystapienia komplikacji. Czasem, kiedy choroba jest znacznie wiekszym zlem
niz nawet powazne skutki uboczne branych z jej powodu lekow, uwaza sie, ze
ten warunek jest zachowany. Przy lzejszych chorobach to ryzyko rowniez
powinno byc mniejsze.
W przypadku antykoncepcji doustnej moze sie okazac, ze dopuszczalne ryzyko
zostalo znacznie przekroczone. Jednoczesnie nadal w artykulach nt.
antykoncepcji upowszechnia sie "wiedze", ze jest bezpieczna, a skutki
uboczne tak naprawde dotyczyly glownie srodkow starego typu.
Pozdrawiam,
MArta

24. Data: 2002-11-08 14:11:15

Temat: Re: czy ktoś sie
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ostatnio na onecie byl na ten temat artykul, a pod nim komentarze. Kobiety
> pisaly, ze nie moga zajsc w ciaze, ze zatrzymala im sie miesiaczka itp.

Oczywiście w takim razie wszystkie szeroko zakrojone badania typu Nurses
Health Study, na jakichś 11 600 kobiet, są niewiarygodne, bo pani Stefie z
Kłaja wydaje się, że nie może zajść w ciążę po pigułkach?

> Pisaly tez, ze wmawiano im, ze szkodliwe srodki antykoncepcyjne, to tylko te
> starego typu, a okazalo sie, ze to nieprawda. Dyskusja rozwijala sie
> zupelnie ciekawie, tylko jakos szybko calosc zostala... zdjeta z afisza.

ONI! ONI są wszędzie!

> najnowoczesniejsze, jednoskladnikowe srodki antykoncepcyjne

Jeżeli wszystkie informacje masz tak rzetelne, jak to co napisałaś powyżej,
to może już nic nie pisz.

JoP

25. Data: 2002-11-09 01:41:36

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana wszem i wobec jako Kropelka zamieszkała pod adresem

Ja tęż poproszę. albo poślij na grupę.
Tatiana

26. Data: 2002-11-09 14:25:56

Od: "Kropelka*" <k...@u...niewinne.serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości

> Ja tęż poproszę. albo poślij na grupę.

Nie ma sprawy. Ale bede sie z nia widziala pewnie na swieta dopiero. Tzn
chwilke bede ja widziala na weselu ale raczej nie bedzie nastroju i checi
rozmawiac na takie tematy. A nastepne spotkanie to wigilia. Niestety
mieszkamy teraz daleko od siebie.
Kropelka

27. Data: 2002-11-12 00:03:25

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jeżeli wszystkie informacje masz tak rzetelne, jak to co napisałaś
powyżej,
> to może już nic nie pisz.
Rozumiem, ze Ty masz jakies rzetelne informacje. Chetnie poczytam.
Marta

28. Data: 2002-11-12 12:43:04

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> powyżej,
> Rozumiem, ze Ty masz jakies rzetelne informacje. Chetnie poczytam.

"Mądrej głowie dość trzy słowie." Wrzuć w wyszukiwarkę "Nurses Health Study".

JoP

29. Data: 2002-11-13 23:19:14

Temat: antykoncepcja- ryzyko
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wrzuć w wyszukiwarkę "Nurses Health Study".
Przeszukalam polecona przez Ciebie strone pod katem ryzyka zwiazanego z
antykoncepcja doustna. Bylo pare publikacji. Wszystkie pod haslem
"bezpieczne", "nie ma zadnego zagrozenia" itp. Juz nawet producenci srodkow
antykoncepcyjnych, ktorzy czerpia z nich zyski wykazuja sie wiekszym
obiektywizmem. Poszukalam jednak na innych zagranicznych stronach i juz wiem
dokladnie, o co chodzilo z wycofywaniem srodkow nowego typu. Na jednej z
instytucjonalnych stron brytyjskich zamieszczono kilka lat temu ostrzezenie,
ze srodki te moga powodowac zakrzepice i dlatego trzeba na nie uwazac. Jesli
Cie to interesuje, moge podeslac link.
Potem znalazlam jeszcze pare stron dotyczacych tematu ryzyka zwiazanego z
antykoncepcja doustna:

http://www.biomedcentral.com/1472-6874/2/9/

http://www.eboncall.co.uk/CATs/stroke_Gillum_00.htm

http://www.acpjc.org/Content/134/2/ISSUE/ACPJC-2001-
134-2-072.htm

Pozdrawiam,
MArta

Co to są leki etyczne?
Zmiana tabletek
Pediatria Kubicka Kawalec
Poszukuję strony z opisem działania leków
pępek niemowlaka