czy mozna sie zbadac na... raka?

11. Data: 2006-07-04 12:10:47

Temat: Re: czy mozna sie zbadac na... raka?
Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:1152009461.034669.134310@j8g2000cwa.googlegroup
s.com tako rzecze
olagor

> o ostrych potrawach slyszalam na wykladzie i watpie zeby to nie byla
> prawda

A wiesz dlaczego pewne ludy je stosują?
Podpowiedź: Nie tylko nowotwory zabiają, biegunka też.

--
"Czy wierzę, że Kaczyński jest prezydentem? Ja nie chcę w tej chwili
mówić o swojej wierze. To będzie sprawdzane. Ja sądzę, że to

12. Data: 2006-07-04 12:34:13

Od: "olagor" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel napisał(a):
> [...]
> olagor

> A wiesz dlaczego pewne ludy je stosują?
> Podpowiedź: Nie tylko nowotwory zabiają, biegunka też.

spoko, dzieki za dyskusje. Dowiedzialam sie czegos nowego, w kazdym
razie nadal sadze, ze ostre pokarmy podrazniaja sluzowke i nagminnie
stosowane sa szkodliwe.
pozdrawiam ola

13. Data: 2006-07-04 16:00:17

Od: "rude-g" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olagor" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
s.com...

JEZELI CHODZI O BIALACZKE TO WYSTARCZY ZWYKLE BADANIE
MORFOLOGII KRWI RAZ W ROKU, WYKAZUJE ILOSC BIALYCH KRWINEK,

Zwykła morfologia nie powie Tobie czy jesteś chory/chora na białaczke...Jest
mnóstwo
chorób krwi które dają podobne wyniki krwi jak białaczka. Nawet jesli robisz
raz w
roku badanie to nie można sie niestety ustrzec przed ta chorobą.
Bo są np białaczki ostre które charakteryzują się tym że objawy
następują w ciągu kilku tygodni. Napewno wczesne wykrycie dużo daję...

Niestety nie wiadomo co powoduję białaczke... mówi się o tym
że duży wpływ ma obecność promieniowania jonizującego, substancje
toksyczne np benzen. Moja mama nie miała z tym nigdy kontaktu a i tak
zachorowała na ostrą białaczke szpikowa...

Jak sie można przed ta chorobą ustrzec?
odpowiedź: nie można!!!

Moja mama jest tego przykładem, całe życie zdrowo się odżywiała, gotowała na
parze,
jedliśmy dużo warzyw, owoców...

Nie wiadomo do dzisiaj jak chronić się przed rakiem. Nikt Tobie nie poda
zaleceń. Można się zdrowo odżywiać, uprawiać sport...a wystarczy
jedna translokacja w chromosomie i nagle dowiadujesz się że jesteś
chory/chora.

Mam nadzieje że już za 10-15 lat medycyna znajdzie lekarstwo na raka.

Rak szyjki macicy będzie w przeciągu 2-3 lat opanowany.

Białaczke można zazwyczaj pokonać przeszczepem, choć nie zawsze.
Niestety nasz NFZ nie płaci za badania zgodności antygenowej szpiku
kostnego.
Stąd nasz bank szpiku jest ubogi w porównaniu do zagranicznych. Mamy mało
dawców
i znacznie mniej wyleczeń niż w innych krajach Europy Zach.

14. Data: 2006-07-04 16:07:40

Od: "rude-g" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> 2. badanie - markery genetyczne - [nowotworowe]

Eeee... sorry ale czy ty go chesz wysłać na badanie markerów
genetycznych raka piersi lub sutka????

Ewentualnie można wykonać takie badanie pod kątem raka jądra.

Poza tym jest mnóstwo chorób dla których nie znaleziono jeszcze
markerów genetycznych np. rak płuc.

W Bydgoszczy jest PET, jest to badanie które pozwala
wykryć nawet jedną, jedyną komórke nowotworową.
Troche po fakcie... ale np w leczeniu niektórych nowotworów
wczesne rozpoznanie daję wielką szansę wyleczenia!

Badanie bardzo kosztowne swoją drogą... rzedu 3000zł o ile sie nie myle...

15. Data: 2006-07-04 16:15:51

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rude-g" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Badanie bardzo kosztowne swoją drogą... rzedu 3000zł o ile sie nie myle...

Wydaje mi sie, ze sie mylisz. Nawet na pewno - choć to pewnie zalezy od
ośrodka

HaNkA

16. Data: 2006-07-04 16:28:26

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> napisał w wiadomości
> Dlaczego mnie to zastanawia... czesto mowi sie, ze najlepsza jezeli
> chodzi o raka jest profilaktyka. Ale (jak sadze, choc moze sie myle)
> nie ma czegos takiego, jak "sprawdzenie, czy sie ma wczesne stadium
> raka". Czyli zapewne rak "wychodzi" w momencie jakichs rutynowych
> badan okresowych - dobrze mysle? A jezeli dobrze mysle - to przeciez
> narzadow, jakie rak atakuje jest mnostwo - jakim cudem udaje sie
> "trafić"?

jezeli dobrze rozumiem z aktualnej dyskusji, to _w_praktyce_ nie
moge zrobic nic, tak?
nie o to chodzi, ze panikuje - akurat nie lubie chodzic do lekarzy :-)
natomiast zastanawialem sie, czy moge jakos ta "profilaktyke" wprowadzic
w zycie... ale widze, ze chyba nie :-(

Przypuszczam, ze i tak skontaktuje sie z lekarzem pierwszego kontaktu
i porozmawiam, ale moze ktos bedzie mial jakis sensowny pomysl czy
mozna cos zrobic aby to mialo rece i nogi - przeciez nie chodzi mi
teraz o coroczne badanie wszystkich organow :-)

Sierp

17. Data: 2006-07-04 16:49:52

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:e8e3bl$m1b$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze rude-g

> Mam nadzieje że już za 10-15 lat medycyna znajdzie lekarstwo na raka.
>
> Rak szyjki macicy będzie w przeciągu 2-3 lat opanowany.

Na pewno, czytałem o tym dziesięć lat temu :-/

18. Data: 2006-07-04 19:46:39

Od: TWB <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

rude-g napisał(a):

> W Bydgoszczy jest PET, jest to badanie które pozwala
> wykryć nawet jedną, jedyną komórke nowotworową.

Bez przesady ,PET nie ma takiej rozdzielczosci. Technicznie efektywna
rozdzielczosc to ok 3 mm co po rekonstrukcji obrazu efektywna
rozdzielczosc 8-10 mm aby zobaczyc ognisko. Dokladne (swoiste)
okreslenie jego charakteru to zupelnie inna historia...

T.B.

rozcieta warga od strony jamy ustnej
Pieprzyk na głowie
Kostniak - kość udowa