czy są tu miłośnicy kasz?

1. Data: 2003-09-19 14:51:53

Temat: czy są tu miłośnicy kasz?
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, co raz pojawiają się wątki dotyczące makaronu, a o kaszach nic.
Przecież Polska to królestwo kasz!!!!
Czy ktoś ma jakieś ciekawe pomysły, niebanalne sposoby, proste tricki na jej
przyrządzanie?

U mnie właśnie "dochodzi" kasza w garnku i pachnie na całe mieszkanie.
Mieszanka pół na pół gryczanej z wrocławską z odrobiną oleju.
Mniam!!!!
A do niej pieczeń z pieczarek, sos grzybowy i jakże inaczej ogóry kiszone.

Robię z kasz różnorakich gołąbki, zapiekanki, dodaję do prawie wszystkich
zup, na śniadanie jadam często kaszę jaglaną z bakaliami i owocami.

Co ciekawego robicie z kasz?

Sowa

1. Data: 2003-09-19 14:54:11

Temat: Re: czy są tu miłośnicy kasz?
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> [...]
> Przecież Polska to królestwo kasz!!!!
> Czy ktoś ma jakieś ciekawe pomysły, niebanalne sposoby, proste tricki na jej

kasza gryczana - sprobuj kiedys z kilkoma ziarnkami ziela angielskiego i
lisciem laurowym ugotowac :))) ja tam moge sama taka kasze wpierniczac

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-09-19 14:54:45

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poproszę [P] na tę pieczeń z pieczarek. Bo u mnie schabowy, bo nie mam
czasu.
Co do kasz -gryczana ze skwarkami i białym serem, mniam.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-09-19 15:17:01

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Sep 2003 16:51:53 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Sowa*, w
wiadomości news:<bkf56a$eq0$2@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Co ciekawego robicie z kasz?

Nic. Nawet pies tego świństwa nie je :)
No chyba, że w krupniku...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-09-19 15:20:59

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ti`Ana wrote:

> Nic. Nawet pies tego świństwa nie je :)

nie znasz sie :) kasze sa cool :)
osobiscie najbardziej lubie gryczana i peczak, ale nie robie z nich
jakis specjalnych dan, tylko po prostu do mies z sosami (np. do
zrazikow) podaje zamiast kartofelkow czy ryzu
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-09-19 15:24:47

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Sep 2003 17:20:59 +0200, Waćpanna lub Waćpan *wiku*, w
wiadomości news:<bkf6sq$p15$1@SunSITE.icm.edu.pl> zawarł, co następuje:

> nie znasz sie :) kasze sa cool :)
> osobiscie najbardziej lubie gryczana i peczak, ale nie robie z nich
> jakis specjalnych dan, tylko po prostu do mies z sosami (np. do
> zrazikow) podaje zamiast kartofelkow czy ryzu

No wiem, że się nie znam, ale gryczana staje mi w gardle... fuj fuj fuj...
kaszkę mannę mogę jeść ;> I zwykłą w krupniku...
Może się kiedyś przekonam - masz jakiś pomysł na danie w którym można
polubić kaszę gryczaną?

1. Data: 2003-09-19 15:38:39

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> A do niej pieczeń z pieczarek,

Pytam bez zlosliwosci (nasze ostatnie rozmowy na psd), jak sie robi
pieczen z pieczarek? Bo rozumiem ze miesa w tej potrawie nie ma.

J.

1. Data: 2003-09-19 16:04:09

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ti`Ana wrote:

> Może się kiedyś przekonam - masz jakiś pomysł na danie w którym można
> polubić kaszę gryczaną?

niestety, gadasz z milosnikiem kasz, ktory je po prostu zamiast
ziemniaczkow :)
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-09-19 17:10:50

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bkf5bl$eqf$1@absinth.dialog.net.pl...
> Poproszę [P] na tę pieczeń z pieczarek. Bo u mnie schabowy, bo nie mam
> czasu.
> Co do kasz -gryczana ze skwarkami i białym serem, mniam.

Nic z tego - kompletna klapa.
Zrobiłam wg przepisu znalezionego w googlach przez wiku w wątku w którym
pytałam o przepis na pasztet z pieczarek.
Nic nie wyszło - pieczarki puściły tyle wody że mimo, że dałam łyżkę bułki
więcej, wyszła zupa zamiast pieczeni - w wersji awaryjnej dodałam jajko,
płatki owsiane, jeszcze bułki, obtoczyłam w kaszy mannej i usmażyłam
kotlety.

W sumie smaczne były, choć plama na ambicji została. :-/

Myślę że w tamtym przepisie brak podsmażenia pieczarek już startych na
patelni, żeby odparował nadmiar płynu.
I na pewno warto dodać podsmażonej cebulki.

Sowa

Ale obiad mimo wszystko dobry był. I z kaszą!

1. Data: 2003-09-19 17:14:10

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JurekA" <j...@o...wywal.pl> napisał w wiadomości

> Pytam bez zlosliwosci (nasze ostatnie rozmowy na psd), jak sie robi
> pieczen z pieczarek? Bo rozumiem ze miesa w tej potrawie nie ma.

No więc nadal nie wiem. :-)
Ale pieczeń, jak pasztet, jak kotlet, to chyba określenia na pewne formy dań
nie koniecznie tylko mięsnych?

Sowa

Co z Dyni ?
RE: jadacie w barach mlecznych?