czy trzeba sie 'wymeldowac' z przychodni ??

1. Data: 2003-06-16 08:38:25

Temat: czy trzeba sie 'wymeldowac' z przychodni ??
Od: "PSz" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam takie pytanie:
Czy jak sie zmienia miejsce zamieszkania to czy trzeba to zglosic
w 'starej' przychodni ??? np w celu rezygnacji z lekarza, wypisania
z rejestru (?) ???

Pozdrawiam
P.Sz

2. Data: 2003-06-16 08:54:28

Temat: Re: czy trzeba sie 'wymeldowac' z przychodni ??
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> P. Sz pisze:

> Czy jak sie zmienia miejsce zamieszkania to czy trzeba to zglosic
> w 'starej' przychodni ??? np w celu rezygnacji z lekarza, wypisania
> z rejestru (?) ???

Jeżeli równocześnie zmieniasz i Przychodnię Lek. to tak, obecnie zdaje się co
pól roku można zmienić lekarza pierwszego kontaktu. Jeżeli zostajesz w "starej"
Przychodni zmieniasz tam tylko dane (adres, telefon). Obecnie nie ma
rejonizacji, przy czym jeżeli w nowym miejscu zamieszkania masz bliżej
Przychodnię jak chcesz możesz sie do niej przepisac, wówczas musisz się wypisać
ze "starej" zabierając Kartę Choroby i Szczepień. Ja właśnie zapomniałam o
Karcie Szczepień dziecka i dostałam wezwanie ze "starej" Przychodni abym sie po
nią zgłosiła.

Ania i Monika (3,7 l)
Płock

3. Data: 2003-06-16 11:18:52

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PSz" <p...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy jak sie zmienia miejsce zamieszkania to czy trzeba to zglosic
> w 'starej' przychodni ??? np w celu rezygnacji z lekarza, wypisania

W przypadku osób dorosłych nie ma obowiązku "wypisywania się " ze starej
przychodnii. NFZ co miesiąc uaktualnia listy pacjentów przychodnii i zmienia
na podstawie wypełninej deklaracji, gdzie mają iść Twoje pieniążki,
przeznaczone na Twoje leczenie.
Pozdrawiam.
Jola

4. Data: 2003-06-16 15:26:33

Od: Egghead <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola" <j...@p...onet.pl> wystukał
(news:bck92g$4o1$1@news.onet.pl):

> [...]
> przychodnii i zmienia na podstawie wypełninej deklaracji, gdzie
> mają iść Twoje pieniążki, przeznaczone na Twoje leczenie.

Teoretycznie tak, praktycznie zdarza sie, ze "nowa" przychodnia chce
przed zapisaniem pacjenta zobaczyc dowod rezygnacji ze "starej"
przychodni - oczywiscie lepiej takie ZOZy lukiem omijac, ale nie zawsze
sie da.
Pozdrawiam
Egghead

5. Data: 2003-06-17 11:58:18

Od: "A&A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja musiałam przy zmianie przychodni iść do starej po druczki, wypełnić je,
zanieść do nowej, wziąć stamtąd pieczątkę, zanieść do starej , jeden druczek
tam zostawić, drugi podbić i zanieść do nowej przychodni. A było to raptem w
ubiegłym miesiącu, czyli nie takie zamierzchłe czasy...
Dodam, że we Wrocławiu.
A jak kiedyś wcześniej zmieniałam przychodnię, to musiałam tylko napisać
rezygnację z lekarza rodzinnego i "zapisać się" do nowej przychodni.
pozdr
Ania

6. Data: 2003-06-20 10:33:20

Od: "Alek" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zmienia
> na podstawie wypełninej deklaracji, gdzie mają iść Twoje pieniążki,

Jak sie nie wypiszesz ze starej przychodni, a zapiszesz do nowej to sytuacja
wyglada tak:
- nowa przychodnia wykazuje Cie w comiesiecznym rozliczeniu pacjentow (tzw.
"lista aktywna") jako nowego pacjenta
- stara przychodnia natomiast nie wykazuje Twojej rezygnacji (nie ma
podstawy (papierku...) do wypisania Cie z rejestru swoich pacjentow)
- NFZ placi nowej i starej przychodni po 50% za takiego pacjenta
- a Ty otrzymujesz przez NFZ status tzw. pacjenta konfliktowego
- przychodnie musza sie miedzy soba dogadac, gdzie tak naprawde nalezysz

Z punktu widzenia pacjenta wszystko wydaje sie byc takie proste, a takie
(przynajmniej w dolnoslaskim oddziale nfz) nie jest.

pozdrawiam
Alek

palpitacje serca
ETER - gdzie ??
owlosienie
Dieta bogata w błonnik nie zapobiega rakowi jelit!
Re: Gdzie rehabilitować?