czy za caly luty mi wplacili?

1. Data: 2006-04-19 09:24:15

Temat: czy za caly luty mi wplacili?
Od: "a" <2...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

witam,wniosek o rente zlozylem 23lutego i dzisiaj dostalem wyrownianie za
(luty marzecz i kwiecien) 19 kwiecien dostalem 1225zl.Podzielilem to na 3 to
wynosi 408 zl.Czy renta socjalna wynosi 408zl?czy sie pomylili i mniej
wplacili?Czy po prostu nie zaplacili za caly luty?pomozcie prosze

2. Data: 2006-04-19 09:50:20

Temat: Re: czy za caly luty mi wplacili?
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to wynosi 408 zl.Czy renta socjalna wynosi 408zl?czy sie pomylili i mniej
> wplacili?Czy po prostu nie zaplacili za caly luty?pomozcie prosze

W marcu byla podwyzka, wiec stawka za luty musi byc nizsza niz za marzec i
kwiecien. Poszukaj na stronach ZUS.

Leszek

3. Data: 2006-04-19 09:55:04

Od: "a" <2...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> W marcu byla podwyzka, wiec stawka za luty musi byc nizsza niz za marzec i
> kwiecien. Poszukaj na stronach ZUS.

no nizsza ale i tak za malo mi wplacili,przed waloryzacja renta socjalna
wynosila 423zl,czyli razy 3 wynosi 1269 a mi wplacili 1225zl,co moze byc nie
tak,mogli za miesiac luty nie zaplacic za caly miesiac?wniosek o rente
socjalna zlozylem 23 lutego 2006

4. Data: 2006-04-19 14:54:59

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a" <2...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> wynosi 408 zl.Czy renta socjalna wynosi 408zl?czy sie pomylili i mniej
> wplacili?Czy po prostu nie zaplacili za caly luty?pomozcie prosze

Jak nie masz potracen to powinienes dostac za :
kwiecien - 501,87 brutto - zaliczka na podatek 12,00 - skladka na NFZ 43,91
= 445,96 netto
marzec to samo - 445,96
luty - 472,57 brutto - zaliczka na podatek 9,00 - skladka na NFZ 41,34 =
422,23 netto
czyli de facto 1314,15 zl
a ze zlozyles 23 lutego to masz od 23 lutego czyli podzielnie 422,23 przez
ilosc dni (28) a do wyplacenia (od 23 lutego czyli 6)
Moim zdaniem wszystko gra
pzdr scorpio

ps czekam na reakcje Piotra Macheja

5. Data: 2006-04-19 14:58:40

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sorki pomyliem sie - winni sa tobie ok 90 zeta

6. Data: 2006-04-19 15:50:49

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

scorpio napisał(a):
> ps czekam na reakcje Piotra Macheja

A co to za wywoływanie do tablicy? Zresztą, nie ma powodu
do reakcji, bo sam się już poprawiłeś. Przy okazji widać,
że jednak sam nie jesteś nieomylny ;)

Pozdrawiam,
Gerard

PS. Dla wyjaśnienia - scorpio mnie wywołuje w wyniku
naszej dyskusji rozpoczętej na grupie, którą raczył
przenieść na priv (a szkoda, gdyż w jej trakcie
podawał informacje, które wg niego mają kluczowe
znaczenie dla wielu grupowiczów i ich nieznajomość
mogłaby się zakończyć katastrofą - niestety, pomimo
próśb nie chce tych informacji opublikować na grupie).

7. Data: 2006-04-19 16:15:41

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Każda zaliczka na poczet podatku od renty, emerytury, wynagrodzenia, zasiłku
dla bezrobotnych, jest miesięcznie pomniejszana o kwotę
pomniejszającą podatek 530,08zł. / 12 miesięcy = 44,17 zł.
Jeżeli jednorazowo wypłacono Ci rentę za 3 miesiące -
to "straciłeś" kwotę pomniejszającą podatek za 2 miesiące 2 * 44,17 = 88 , 34 zł.
Napisałem, że "straciłeś" w cudzysłowie
bo - tę kwotę odzyskasz w wyniku rozliczenia rocznego
PIT-40 ZUS i napłatę w kwocie 88 zł. ZUS przekarze Ci na konto
w marcu 2007 r. - chyba, że ZUS wystawi Ci PIT -11,
to wtedy w wyniku rozliczenia przez Ciebie dokonanego -
gdzieś ta nadpłata się pojawi.

--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

8. Data: 2006-04-19 16:41:35

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczegółowe obliczenia:
A) Gdybyś rentę socjalną dostawal co miesiąc:

za luty: 422,22 zł.
za marzec: 445,96 zł.
za kwiecień: 445,96 zł.
Razem: 1314,14

B) W przypadku jednarozawej wypłaty za 3 miesiące dostałeś 1225,13 zł.

1314,14 - (2 * 44,17) = 1.225,80

Obliczenia do A:
Luty renta brutto: 472,57
472,57 * 8,75% = 41,35 zł.
Ubezp. zdrowotne do odliczenia 472,57 * 7,75%= 36,62 zł.

472,57 zaokrągl 473*19% - 44,17 kwota wolna od opodatkowania
= 45,70 - 36,62 zł. = zaliczka na podatek w zaokrągleniu 9zł.
Do wypłaty:
472,57 - (41,35 + 9) = 422,22 zł.

marzec - kwiecień renta brutto: 501,87
Ubezp zdrowotne: 501,87 *8,75%= 43,91 zł.
Ubezp. zdrowotne do odliczenia 501,87 * 7,75%= 38,89 zł.

501,87 zaokrągl 502*19% - 44,17 kwota wolna od opodatkowania
= 51,21 - 38,89 zł. = zal na podatek w zaokrągleniu 12 zł.
Do wypłaty:
501,87 - (43,91 + 12) = 445.96 zł.

Obliczenia do B:
luty - marzec - kwiecień renta brutto: 1476,31
Ubezp. zdrowotne 1.476,31*8,75% = 129,18 zł.
Ubezp zdrowotne do odliczenia 1.476,31 * 7,75% = 114,41 zł.

1.476,31 zł. w zaokragleniu = 1.476 zł. * 19 % - 44,17= 236,27 zł. - 114,41 zł. =
121,86
zaokragl 122
Do wypłaty:
1476,31 - (129,18+122) = 1225,13zł.