czym obsiać błotnisty piach nad jeziorem?

1. Data: 2009-05-23 22:54:34

Temat: czym obsiać błotnisty piach nad jeziorem?
Od: "w.p." <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mamy działkę nad jeziorem i szczególnie wiosną pas ziemii przy
jeziorze (2-3 metry) zamienia się w błotniste grzęzawisko.
Prawdopodobnie jakaś woda schodzi z okolicznych pagórków bo sama
obecność jeziora wydaje się że nie ma na to wpływu. Jakieś cieki wodne
- sam nie wiem :) W każdym razie - jest jakiś gatunek trawy, lub innej
rośliny tego typu który ladnie przyjął by się na takim dość gruncie -
czasami bardzo mokrym i z dużą zawartością piachu? Chodzi mi o
przykrycie i związanie/utwardzenie gruntu w tym miejscu. Jakieś dreny
czy coś takiego raczej za dużo by kosztowało pracy i nie znam się na
tym. Może roślinki jakoś ladnie by zarosły taki problematyczny kawałek
ziemi?

Wojtek

2. Data: 2009-05-24 00:07:27

Temat: Re: czym obsiać błotnisty piach nad jeziorem?
Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

w.p. wrote:
> [...]
> Prawdopodobnie jakaś woda schodzi z okolicznych pagórków bo sama
> obecność jeziora wydaje się że nie ma na to wpływu.

Mazury, co?
Developer wydrenował kilka hektarów jeziora pod zabudowę zostawiając małe
oczka...
A źródełka na byłym dnie się sączą, sączą, sączą...
Wierzba pije dużo, ale zasłoni ci wszystko.
Coś za coś.

moon

3. Data: 2009-05-24 03:36:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w.p." <w...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
[...]

Zrób piaszczystą plażę, nawież przynajmniej półmetrową warstwę czystego
piachu np, z kopalni piasku w Smardzewicach k Tomaszowa Mazowieckiego. Tam
mają piękny biały piasek, ale żółty też...

4. Data: 2009-05-24 10:11:23

Od: "w.p." <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mazury, co?
> Developer wydrenował kilka hektarów jeziora pod zabudowę zostawiając małe
> oczka...

Nie do końca :) Jestem tamtejszym tubylcem - proszę mnie nie mylić z
noworyszami, czy dorobkiewiczami z domkiem na wsi ;) Nie znam się na
ogrodnictwie - moi rodzice się tym pasjonują i chciałem im jakoś pomóc
w zagospodarowaniu tego kawałka ziemii :)

Jeśli chodzi o wierzby. Faktycznie. Osobiście uwielbiam te drzewa i
chętnie bym je posadził w paru miejscach, ale nad samym jeziorem nie
wiem czy nie bylo by więcej wad niż zalet tego jeziora co zresztą
Kolega Moon podkreślił. Lepiej żeby ten kawałek został na słoneczku.

No i właśnie - piasek. Tylko czy jednak on też nie zmienił by sie w
grzęzawisko. Zastanawiałem się nad żwirem, może jako podkład pod
warstwę piasku. Czy tak czy tak jednak operacja wymagała by
podjechania jakimś większym środkiem transportu nad jeziorko - a tam
już po drodze wyrósł kawał żywopłotu i obok są sąsiednie działki.
Teren nie jest świeżo urządzany - to kawałeczek ziemi pieczołowicie
urządzany przez rodziców od chyba 30 lat. Działka jest wąska i
dojechanie tam jest już chyba niemożliwe. No chyba że od strony
wody ;)

Myślałem ze jakiś gatunek trawy który by ładnie zarósł grubym
korzuchem problematyczny kawałek ziemii. Ale może takie rzeczy tylko w
Erze...

5. Data: 2009-05-24 10:14:36

Od: "w.p." <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam - oczywiście "kożuchem", nie "korzuchem" :/

Wojtek

6. Data: 2009-05-24 13:03:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w.p." <w...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

Problem w tym, czy chcesz tylko mieć zielono, czy też ten kawałek ma być
użytkowany jako plaża trawiasta, piaszczysta czy kamienista (żwirowa).
Oczywiście można przebudować ten brzeg, zależnie od tego co tam w ziemi jest
(bo już wiemy, że na powierzchni jest wysychający muł) trzeba zaplanować
prace i wydatki. Jeżeli brzeg jest gliniasty i w wodzie stromo opada trzeba
by było wbić jakieś pale i zbudowac rodzaj nabrzeża, do którego mogłyby
przybijac łodzie (także barka z czerpanym piachem, o ile jezioro jest w ten
sposób bagrowane). Do pali trzeba przymocować kłody stanowiące szalunek
nabrzeża, całość musi sięgać ponad najwyższy stan wody tego jeziora, aby
nawieziony grunt (nie musi to być piasek) nie był np. wiosną wypłukiwany. Do
takiego nabrzeża trzeba przymocować jakieś schody do wychodzenia z wody oraz
(możliwe, że) pływający jedną stroną trap do pływającego mola. Dla żeglarzy
i wędkarzy - o ile to ma być jakaś agroturystyka.
Oczywiście gdy nie ma kasy to trzeba (skoro nie ma dojazdu) zakasać
rękawy, zbudować plaskodenną krypę i samemu wybierać piach z jeziora po
załatwieniu zgody w gminie lub u właściciela. A bez tego możesz używać jej
do transportu piachu z innego miejsca na brzegu, gdzie można składować
materiały sypkie. Ta krypa może być bazą do zabudowy domku na wodzie, a więc
życie inwestycji może być bardzo długie, może to być też tratwa zbudowana na
zbiornikach z tworzywa sztucznego (np zbiorniki na szambo).

7. Data: 2009-05-24 16:33:31

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
w.p. <w...@g...com> napisał(a):

> Myślałem ze jakiś gatunek trawy który by ładnie zarósł grubym
> korzuchem problematyczny kawałek ziemii. Ale może takie rzeczy tylko
> w Erze...

Hejka. Podobno w takich warunkach sprawdza się ryż. :-)
Pozdrawiam topieliskowo Ja...cki
PS Trzęślica modra, manna mielec, mozga trzcinowata... turzyce... wełnianki.

8. Data: 2009-05-25 16:35:31

Od: "w.p." <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Maj, 18:33, "Dirko" <i...@g...com> wrote:
> [...]
>                     Pozdrawiam topieliskowo Ja...cki
> PS Trzęślica modra, manna mielec, mozga trzcinowata... turzyce... wełnianki.

Wielkie dzięki :) Ryż... :) No tego ryżu by nawet się kg nie
uzbierało :) Co do propozycji Panaslivisty... Oj to nie ta skala...
To prawie jak budowa stadionu narodowego dla mnie :) Ale dziękuję za
informację - widzę że Kolega jest obyty w tego typu sprawach. Ja sobie
cichutko polecę tą, no... mięślicą...

Wojtek

9. Data: 2009-05-25 16:41:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w.p." <w...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On 24 Maj, 18:33, "Dirko" <i...@g...com> wrote:
wiadomościnews:3bb44f12-366e-4a03-bd41-3f805c43b844@
k2g2000yql.googlegroups.
com

> [...]

To prawie jak budowa stadionu narodowego dla mnie :) Ale dziękuję za
informację - widzę że Kolega jest obyty w tego typu sprawach. Ja sobie

Może się uda, inwestycje jakie są - pewnie jak stadiony na Euro 3016...

10. Data: 2009-05-25 17:08:35

Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piachu np, z kopalni piasku w Smardzewicach k Tomaszowa Mazowieckiego. Tam
> mają piękny biały piasek, ale żółty też...

Panslavista ty jak coś palniesz to już na wielką skalę : gulasz z całej
świni, bigos z kwintala kapuchy itp.
A teraz za budowę portu się zabrałeś :) Strzel sobie barana o ścianę i
przestań pić alpagę z balonu (tego w kuchni) bo ubeki prochów ci tam
dosypali !
A co do tematu to polecam wierzbę energetyczną, o ile wygląd i wysokość Ci
odpowiada. Będzie pięknie rosła a nawet osuszy wspomniany teren
JBB

siarczan amonu na trawę
Wysokie tuje
NARESZCIE
Głóg Paul's Scarlet - podeprzeć czy ciąć?
Projekt fotograficzny - pokażcie swoje ogrody