czym wyciąć otwór w blacie

51. Data: 2009-08-15 11:54:38

Temat: Re: czym wyciąć otwór w blacie
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/h6666l$rca$1@ochlapek
.sierp.net
*Sierp* napisał(-a):

> _średnica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty

Fakt, nie dotarło to do mnie. Przez to uwaga ma charakter bardziej
ogólny

--
Big Jack
////// GG: 660675

52. Data: 2009-08-16 10:32:32

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości n
>
> Wg tej teorii gwoździem będzie się świetnie wiercić w drewnie. W końcu jest
> twardszy.
>
> Dla niedebili nie muszę mówić o kącie natarcia, kuciu, udarze, skrawaniu,
> tarciu, wytwarzaniu i odprowadzaniu ciepła, urobku...
>
> --
> Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
> Prywatna http://www.janwer.com/
> Nasza siec http://www.fredry.net/

Oczywiście ze gwoździem robi się dużo lepsze otwory pod wkręty niż wiertłem.
Gwoźdź albo podobne narzędzie nie przecina włókien a je rozpycha. Uzyskuje się w
ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.

53. Data: 2009-08-16 19:04:31

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się w
> ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.

A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychając włókna otrzymujemy dwa
drewienka zamiast jednego. :-)

54. Data: 2009-08-16 19:46:20

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
> Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
>

> A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychając włókna
> otrzymujemy dwa drewienka zamiast jednego. :-)

amen,

a co do technologii łączenia to jest to całkiem poważna wiedza.

czy wiecie, że dobre gwoździe powinny być tępe? po to aby nie rozrywać
włókien,
poprzez zastosowanie tępych gwoździ z karbami (odpowiednio ukształtowanych)
zwiększa sie siła połączenia o ok 50%?

Dobre profesjonalne gwoździe krokwiowe mają karbowane końcówki, krokwie
powinna być nawiercona a gwóźdź sie umacnia w murłacie.

ilu cieśli stosuje do połączeń śrubowych przekładki zębate?

55. Data: 2009-08-16 21:43:24

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzez zastosowanie tępych gwoździ z karbami (odpowiednio
> ukształtowanych) zwiększa sie siła połączenia o ok 50%?

Wiemy i dlatego już od dawna każdy majsterklepka kiedy istnieje ryzyko
rozwarstwienia każdy gwóźdź tępi młotkiem odwracając go do góry ostrzem.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Śmierdząca wykładzina
Ratunku - larwy w domu
Koszt wybudowania domu -ytong
zmywarka do zabudowy
Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?