Żywienie optymalne :)

41. Data: 2007-01-23 10:56:21

Temat: Re: ... czytaj ze zrozumieniem
Od: "slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:ep4k9f$oq9$2@inews.gazeta.pl...

> ? Przeciez stoi, ze w 100 gramach mleka jest caly jeden gram bialka, 4
> gramy tluszczu oraz 7 gramow weglowodanow.

Przeciez pisze też że 39% energii z weglowodanów 55% z tłuszczy i 6% z
białka ;)

--
Slawek

42. Data: 2007-01-23 11:07:43

Od: "slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości
>tylko po co ten tłuszcz nasycony w białym serze.

Tłuszcz nasycony jest najlepszym, najczystszym źródłem energii dla
organizmu człowieka.

--
Slawek

43. Data: 2007-01-23 11:14:11

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <s...@b...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości
>>

> Tłuszcz nasycony jest najlepszym, najczystszym źródłem energii dla
> organizmu człowieka.

I to energii bardzo długiej w czasie, a nie tak krótkotrwałej jak z węgli...
Kiedyś, jak odżywiałem się "przypadkowo", a głównym źródłem energii były
cukrowce, kondycję miałem fatalną. Dzisiaj mam problemy ze zmęczeniem
organizmu nawet przy forsownych biegach, treningach tenisa stołowego,
jeździe na łyżwo. W ostatnią niedzielę objechałem jezioro maltańskie na
łyżwo 3-krotne bez odpoczynku (ponad 18 km) - brak zmęczenia.
A tłuszczów zjadam codziennie aż 250 g ...
Pozdrawiam Jurek M.

44. Data: 2007-01-23 11:34:34

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Jan 2007 12:14:11 +0100, Jurek wrote:
> I to energii bardzo długiej w czasie, a nie tak krótkotrwałej jak z węgli...
Pomińmy to, w czym się większość zgadza więc nie rozmawiajmy o węglach.
Proszę o wyjaśnienie, czemu tłuszcz _nasycony_ jest lepszym źródłem energii
od tłuszczu _nienasyconego_, prośba również do przedpiścy.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

45. Data: 2007-01-23 12:14:13

Temat: Re: czytaj
Od: "Optymus " <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

> Optymus pisze:

> pozostalo Ci przyczepic sie akurat do pierwszego, wprowadzajacego
> zdania.

To zdanie jest bardzo ważne, bo mówi o wyliczaniu głupot dlatego poprosiłem
Cię o ich wyliczenie.
Z tego co widzę to ten opis nie narzucał nikomu jakiejkolwiek diety !
Traktował tylko o tłuszczach i to w przystępny sposób.

Monaluiza nigdzie tam nie oceniała tego pod względem "ile tłuszczu
nienasyconego jedzą optymalni, a ile nieoptymalni".

Faktemn jest jednak to, że "wpychanie" nam tłuszczy roślinnych w takich
ilościach jak to się teraz zaleca jest szkodliwe. Kilka miesięcy temu czytałem
na ten temat artukuł opublikowanych przez naukowców z Harvardu. Dochodzą do
bardzo ciekawych wniosków :

1. Przyczyną wielu chorób (podana była naprawdę długa lista łącznie z
cukrzycą, Parkinsonem, astmą, chorobą wińcową itd) są efekty uszkodzeń
mitochondrialnego DNA

2. Uszkodzenia te, jak udowodniono, są spowodowane wolnymi rodnikami, których
organizm nie jest w stanie skontrolować np. dysmutazą ponadtlenkową czy też
innymi przeciwutleniaczami znajdującymi się w organizmie.

3. Wskazywano na to, że takie nadmierne powstawanie wolnych rodników jest
spowodowane właśnie nadużywaniem nienasyconych kwasów tłuszczowych tj. olejów
pochodzenia roślinnego.

Coś jest na rzeczy ...

Optymus

46. Data: 2007-01-23 17:01:52

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o wyjaśnienie, czemu tłuszcz _nasycony_ jest lepszym źródłem
energii
> od tłuszczu _nienasyconego_,

Jak zapewne wiesz? kazdy substrat energetyczny w naszej komórce jest
zamieniany przez Mitochondria na cząsteczki ATP i to one przenoszą energię
zasilającą nasze organizmy. Każde wiązanie podwójne w cząsteczce kwasu
tłuszczowego daje 3 ATP mniej po spaleniu tegoż. Dodatkowo każde wiązanie
podwójne zmusza komórki do wytwarzania dodatkowych enzymów rozkładających
"niepodzielne" kawałki kwasów, oraz powoduje reakcje chemiczne wytwarzające
toksyczne substancje które muszą być utylizowane, czyli kolejne wydatki
energetyczne. Reansumując tłuszcz nasycony to 100% czysta energia, tłuszcz
nienasycony to mniej energii i dodatkowe straty na procesy metaboliczne o
których wspomniałem wcześniej.

--
Slawek

47. Data: 2007-01-23 17:12:06

Temat: Re[2]: ... czytaj ze zrozumieniem
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha slawek,

> Użytkownik "maciek kanski" <n...@s...maila> napisał w wiadomości
>>

> Tłuszcz nasycony jest najlepszym, najczystszym źródłem energii dla
> organizmu człowieka.

allah akbar ;]

klinton

Wybierz najlepszy Film DVD2006 roku!
Wygraj telewizor LCD 32" lub zestaw kina domowego
Glosuj >> http://dvd2006.interia.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

48. Data: 2007-01-23 17:32:30

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Jan 2007 18:01:52 +0100, slawek wrote:
> [...]
> zasilającą nasze organizmy. Każde wiązanie podwójne w cząsteczce kwasu
> tłuszczowego daje 3 ATP mniej po spaleniu tegoż.
A zdajesz sobie sprawę z długiej drogi, jaka dzieli tłuszcze od ATP? I to
nie tylko drogi chemicznej, ale czysto fizycznej, wszak trzeba rozbić kulkę
dwutygodniowego smalcu zanim będzie się można do niego dobrać. Czy
uwzględniłeś wpływ emulgatorów, które to robią? Czy uwzględniłeś bilans
energetyczny, który rozbija zalegający tłuszcz zwierzęcy?
No i dalej, czy uważasz, że tłuszcz nasycony zalega bardziej czy mniej w
jelitach? Bo ja znowu słyszałem od "opty", że w jelitach wcale nie zalega,
czyli się gorzej wchłania, co by obniżało sprawność paliwa o którym piszesz.
Ty porównujesz wyłącznie te tłuszcze, które bezpośredno trafią do cyklu
krebsa, czyli jest to sprawa mocno wewnętrzna, natomiast masz wpływ na to
co jesz zewnętrznie. Nie szacujesz, jaka jest sprawność poszczególnych
etapów tej długiej ścieżki. No i mieszasz sprawność energetyczną paliwa z
e/w skutkami ubocznymi, a zagadnienia są same z siebie niezależne.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?

49. Data: 2007-01-23 22:44:22

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A zdajesz sobie sprawę z długiej drogi, jaka dzieli tłuszcze od ATP? I to
> nie tylko drogi chemicznej, ale czysto fizycznej, wszak trzeba rozbić kulkę
> dwutygodniowego smalcu zanim będzie się można do niego dobrać.

Co masz na myśli ???? jaka kulka ??? jakto dwutygodniowy ?? czym się rózni droga do
ATP tłuszczu roślinnego od tłuszczu zwierzęcego ??

Czy
> uwzględniłeś wpływ emulgatorów, które to robią?

czy sa inne emulgatory do tłuszczu roślinnego ??

Czy uwzględniłeś bilans
> energetyczny, który rozbija zalegający tłuszcz zwierzęcy?

gdzie zalega ?? i jaki bilans energetyczny go rozbija ;) ?? ;P

> No i dalej, czy uważasz, że tłuszcz nasycony zalega bardziej czy mniej w
> jelitach?

komu zalega ??? żaden tłuszcz nie zalega w jelitach ;) czy to nasycony czy nie ;P

Bo ja znowu słyszałem od "opty", że w jelitach wcale nie zalega,
> czyli się gorzej wchłania, co by obniżało sprawność paliwa o którym piszesz.

napisz co i jak zalega, dobrze ??

> Ty porównujesz wyłącznie te tłuszcze, które bezpośredno trafią do cyklu
> krebsa, czyli jest to sprawa mocno wewnętrzna,

oczywiście, a ty masz wpływ na to które tłuszcze wejda do cyklu krebsa ?? ;))))))))

natomiast masz wpływ na to
> co jesz zewnętrznie.

no własnie Bingo !!! jedz to co lepsze ;)

Nie szacujesz, jaka jest sprawność poszczególnych
> etapów tej długiej ścieżki. No i mieszasz sprawność energetyczną paliwa z
> e/w skutkami ubocznymi, a zagadnienia są same z siebie niezależne.

to ja poprosze żebyś mnie wyprowadził z nieswiadomości i krok po kroku przylizył
wszystkie te zagadnienia wraz z ich sprawnością i zaleznością ;) na tej długiej
scieżce;) w poszczególnych etapach niezaleznych od sprawności energetycznej paliwa,
majac wzgląd na skutki uboczne ;) samych z siebie niezaleznych oczywiście.

--
Slawek

50. Data: 2007-01-24 08:14:55

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek pisze:

> Przeciez pisze

Jest napisane

> też że 39% energii z weglowodanów 55% z tłuszczy i 6% z
> białka ;)

No i? Od kiedy mowimy o procencie energii, a nie o zawartosci
poszczegolnych skladnikow odzywczych?

Tarka na brzuchu w tydzien.
co myślicie o tym?
REWELACYJNA DIETA
powiedzcie czym smarowac chlebek razowy ?
Homeopatia leczenia przeziebienia (off topic)