Re: dentysci

From: "mirek" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: dentysci
Date: Sat, 26 Jan 2002 19:39:52 +0100
Sender: i...@p...onet.pl@pa68.ppp.szeptel.net.pl

J/n
mirek, co też ma pacjentów z US , dzięki Iwonko :)))))

--
klap
GG 1791262
Użytkownik "Iwonka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Anika6042" <a...@a...com> napisał w >
> pozwol, ze ci odpowiem jak ja to widze. od razu powiem, ze jestem
> dentysta, ktory pracowal i w Polsce gdzie widywalam Polonusow i teraz jest
w stanch, gdzie tez ma okazje widywac polonie.
> Przedstawiasz typowy (zakladam tak bo szablon ten powtarza sie czesto)
> przyklad Polonijnego pacjenta. otoz z pierwszego twojego postu wynika, ze
w stanach nie masz ubezpieczenia dentystycznego (wiem
> oszczedzasz, jak zwykle Polacy wybieraja zeby) wiec nie chodzisz na co 6
miesieczne czyszczenia i przeglady. Do Polski nie
> przypuszczam, zebys jezdzila co pol roku, no bo przeciez oszczedzasz
pieniadze. Przyjechalas do Polski, zakladam nie za dlugo, bo
> przeciez w Stanach zaden pracodawca nie da ci miesiaca urlopu, a jesli
bawisz dzieci, czy sprzatasz domki, to tez nikt i ty rowniez
> nie pozwolisz sobie na mieseczny urlopik. przyjechalas do Polski, chyba
nie TYLKO do dentysty, wiec domyslam sie, ze nie zamierzalas
> spedzac tam calych dni. I teraz przypominaja mi sie wizyty w POlsce
wlasnie takich dewizowcow, zeby popsute, bo dentysty nie
> widzialy kilka lat, czasu malo, wiec czesto nie mozna przeprowadzic
leczenia w calosci, bo pacjent ma samolot za tydzien, wiec leczy
> sie jak najszybciej, wybierajac matody ktore w mormalnym trybie nie
wybraloby sie, np duza dziura, moze jak i u ciebie, powinno
> przeprowadzic sie leczenie kanalowe, jesli nie pomyslec o leczeniu
protetycznym , wklad, korona, ale nie ma czasu wiec za zgoda
> pacjenta laduje sie wypelnienie, ktore potem sie odkrusza, bo ubytek nie
nadawal sie w sumie do takiego leczenia, ale pacjent nie
> mial czasu na inne leczenia i z dzuira wyjechac nie chcial. Zaoszczedzil.
> A w stanach, jak wyglada Polski pacjent, sama wiesz bo jak widac nie masz
ubezpieczenia a skoro oszczedzasz to do dentysty
> regularnie nie chodzisz.
> Zawsze wybiera opcje "tanio" czyli polsrodek. Pracuje w amerykanskim
gabinecie i wielokrotnie jest mi wstyd za Polakow. Nie zgadzaja
> sie na proponowane leczenie, bo za drogo, wymuszaja wybor
krotkoterminowych metod, i zaczyna sie narzekanie.
> Ja nie wiem, w jakim stanie wygladaly twoje zeby kiedy przyjechalas do
Polski, kiedy ostatnio bylas w ogole u dentysty, wiec nie
> moge sie wypowiedziec konkretnie. przypuszczam tez, ze nie ujawnisz
rozmowy z dentystka z Polski, jakie ona proponowala leczenie a
> na jekie ty sie zgodzilas, wiem tylko ze typowym jest dla polskich
pacjentow stwierdzenie
> "dentysta zepsul mi zeby".
> co do dentystyki amerykanskiej, powiem ci jedno, wielokrotnie spotkalam
sie tutaj z dentystami, ktorzy nie umywaja sie do Polskich,