Re: dentysci

From: a...@a...com (Anika6042)
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: 26 Jan 2002 18:48:28 GMT
Subject: Re: dentysci

From: "Iwonka" i...@p...onet.pl
Date: 1/26/02 10:13 AM Eastern Standard Time

U?ytkownik "Anika6042" <a...@a...com> napisa? w wiadomo?ci
news:20020125131951.25842.00000529@mb-fg.aol.com...

> Moja droga skorzystalam /tak jak napisalam/ z uslug eleganciego i kosztownego
> gabinetu, mimo to jest jednak taniej niz w NY gdzie kanalowe leczenie zeba
> kosztuje $700;1200.
> Prawdopodobnie jestes dentystka i moj posting cie dotknal. Zgadza sie ze
macie
> "zachdnie srodki" rzeczona dentystka tez je miala i miala tez elegancki
gabinet
> oraz nie najnizsze ceny tylko nie chcialo jej sie dopracowac zeba. Dlatego,
ze
> [...]

pozwol, ze ci odpowiem jak ja to widze. od razu powiem, ze jestem
dentysta, ktory pracowal i w Polsce gdzie widywalam Polonusow i teraz jest w
stanch, gdzie tez ma okazje widywac polonie.
Przedstawiasz typowy (zakladam tak bo szablon ten powtarza sie czesto)
przyklad Polonijnego pacjenta. otoz z pierwszego twojego postu wynika, ze w
stanach nie masz ubezpieczenia dentystycznego (wiem
oszczedzasz, jak zwykle Polacy wybieraja zeby) wiec nie chodzisz na co 6
miesieczne czyszczenia i przeglady. Do Polski nie
przypuszczam, zebys jezdzila co pol roku, no bo przeciez oszczedzasz pieniadze.
Przyjechalas do Polski, zakladam nie za dlugo, bo
przeciez w Stanach zaden pracodawca nie da ci miesiaca urlopu, a jesli bawisz
dzieci, czy sprzatasz domki, to tez nikt i ty rowniez
nie pozwolisz sobie na mieseczny urlopik. przyjechalas do Polski, chyba nie
TYLKO do dentysty, wiec domyslam sie, ze nie zamierzalas
spedzac tam calych dni. I teraz przypominaja mi sie wizyty w POlsce wlasnie
takich dewizowcow, zeby popsute, bo dentysty nie
widzialy kilka lat, czasu malo, wiec czesto nie mozna przeprowadzic leczenia w
calosci, bo pacjent ma samolot za tydzien, wiec leczy
sie jak najszybciej, wybierajac matody ktore w mormalnym trybie nie wybraloby
sie, np duza dziura, moze jak i u ciebie, powinno
przeprowadzic sie leczenie kanalowe, jesli nie pomyslec o leczeniu protetycznym
, wklad, korona, ale nie ma czasu wiec za zgoda
pacjenta laduje sie wypelnienie, ktore potem sie odkrusza, bo ubytek nie
nadawal sie w sumie do takiego leczenia, ale pacjent nie
mial czasu na inne leczenia i z dzuira wyjechac nie chcial. Zaoszczedzil.
A w stanach, jak wyglada Polski pacjent, sama wiesz bo jak widac nie masz
ubezpieczenia a skoro oszczedzasz to do dentysty
regularnie nie chodzisz.
Zawsze wybiera opcje "tanio" czyli polsrodek. Pracuje w amerykanskim gabinecie
i wielokrotnie jest mi wstyd za Polakow. Nie zgadzaja
sie na proponowane leczenie, bo za drogo, wymuszaja wybor krotkoterminowych
metod, i zaczyna sie narzekanie.
Ja nie wiem, w jakim stanie wygladaly twoje zeby kiedy przyjechalas do Polski,
kiedy ostatnio bylas w ogole u dentysty, wiec nie
moge sie wypowiedziec konkretnie. przypuszczam tez, ze nie ujawnisz rozmowy z
dentystka z Polski, jakie ona proponowala leczenie a
na jekie ty sie zgodzilas, wiem tylko ze typowym jest dla polskich pacjentow
stwierdzenie
"dentysta zepsul mi zeby".
co do dentystyki amerykanskiej, powiem ci jedno, wielokrotnie spotkalam sie
tutaj z dentystami, ktorzy nie umywaja sie do Polskich,
ale rowiniez spotkalam sie z przypadkami odwrotnymi.
Proponuje, zamiast narzekania, regularne wizyty u detysty, i zaniechania
oszczedzania na zebach.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Szanowna pani dentystko wypisala pani epopeje i jesli pani uslugi dentystyczne
sa takie same jak pani j. polski to wspolczuje pacjentom. Gwoli informacji
powiem pani, ze bardzo dbam o zeby i chodze rowniez w NY do dentystow dlatgo
mam skale porownawcza. W Polsce siedzialam osiem miesiecy i mialam dostatecznie
duzo czasu. Mialam drobne ubytki przy szyjkach zebowych ktore musialam pani
dentystce sama pokazac bo dwoch wcale nie zauwazyla przy przegladzie, po czym
nalozyla "kitu" ktorego nie wyszlifowala dostatecznie, chodzilam do poprawki
ale widocznie zrobienie dobrej roboty przekraczalo jej mozliwosci bo ciagle nie
byly te plomby /w sumie trzy/ dobrze dopracowane. To ja jej pokazywalam w
ktorym miejscu przy szyjce zahacza mi paznokiec i moze jest ubytek. Po powrocie
do Stanow po kolei te plombki wypadly i musialam je uzupelniac w amerykanskim
gabinecie tak ze z oszczednosci nici.
Byc moze mialam pecha i trafilam na jedyna partaczke w Polsce
Co do dbalosci o zeby polonii amerykanskiej to plecie pani bzdury. Tutaj nie do
pomyslenia jest by nosic gnoj w ustach z tego powodu mozna stracic prace.
Bardzo wazny jest estetyczny wyglad i usmiech nie ma mowy o nieswiezym oddechu
albo brakach w uzebieniu. Na urlopy tez jezdzimy i to dluzsze niz sie pani
wydaje. Mizerne ma pani pojecie o polonii amerykanskiej.
Anika