diagnostyka i leki na osteoporozę

1. Data: 2005-12-17 10:29:14

Temat: diagnostyka i leki na osteoporozę
Od: "Jarkor" <jarkor[antyspam]@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam poważny problem. Moja Babcia (75 lat) była ostatnio na badaniu
densytometrycznym. Lekarz powiedział jej, że ma najgorszy wynik ze
wszystkich kilkuset osób przepadanych tego dnia. Przepisali jej lek, który
bierze raz w tygodniu. Niestety Babcia bardzo źle się po nim czuje. Niepokoi
mnie to tym bardziej, że Babcia nigdy nie lubiła się skarżyć nawet jeśli
była chora.

Najbardziej nurtują mnie trzy sprawy.
Co sądzicie o tej dość dyskusyjnej metodzie badania gęstości kości?
Jak dzaiłają leki na osteoporozę?
Czy złe samopoczucie po tych lekach jest normlne, czy jest sygnałem do
odstawienia leku?

Bedę wdzięczny za wszystkie informacje.

Jarkor.

2. Data: 2005-12-17 12:15:04

Temat: Re: diagnostyka i leki na osteoporozę
Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> Najbardziej nurtują mnie trzy sprawy.
> Co sądzicie o tej dość dyskusyjnej metodzie badania gęstości kości?

jest dyskusyjna a najbardziej negowana przez tych co maja aparaty
drozsze i wiecej biora za badania :-)

> Jak dzaiłają leki na osteoporozę?

albo zatrzymuja resorbcje kosci, albo powoduja jej szybsze
odbudowywania, albo jedno i drugie ale zawsze potrzebne jest
dostarczenie wapna i d3 do budowy kosci

> Czy złe samopoczucie po tych lekach jest normlne, czy jest sygnałem do
> odstawienia leku?

zle samoopoczucie moze wystepowac, wazne jest poprawne stosowanie zeby
nie niszczyc zoladka,
ale zawsze to zle samopoczucie trzeba skonsultowac z lekarzem bo na
odleglosc badania nikt nie przeprowadzi

3. Data: 2005-12-18 11:27:38

Od: "Jarkor" <jarkor[antyspam]@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyklista" <1...@a...net.pl111> napisał w wiadomości

> zle samoopoczucie moze wystepowac, wazne jest poprawne stosowanie zeby nie
> niszczyc zoladka,
> ale zawsze to zle samopoczucie trzeba skonsultowac z lekarzem bo na
> odleglosc badania nikt nie przeprowadzi

mam rozumieć, że bardzo złe ogólne samopoczucie zawsze po przyjęciu leku
jest normalne?
możesz napisać jakie badanie masz na mysli?

4. Data: 2005-12-19 08:07:25

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "cyklista" <1...@a...net.pl111> napisał w wiadomości

> mam rozumieć, że bardzo złe ogólne samopoczucie zawsze po przyjęciu leku
> jest normalne?
> możesz napisać jakie badanie masz na mysli?

napisałeś "Niestety Babcia bardzo źle się po nim czuje."
co moglo oznaczac zarówno ze ja boli zolądek jak i ze sie czuje ogólnie
oslabiona i rozbita jak i wiele innych stanów i dlatego nie da sie przez
internet doradzac bo juz kwestia bolu niesie ze sobą wiele pytan i tak
moge pytac a ty mi odpowiadac przec 2 tygodnie wiec poradzi tu tylko
wizyta u lekarza który przeprowadzi porzadny wywiad co sie dzieje i
wtedy ewentualnie wykona jakies potrzebne badanie (lub nie jak nie
stwierdzi tego za konieczne) - i dlatego jest porzadana wizyta u dobrego
lekarza a nie takiego co tylko zerknie do karty i przepisze cokolwiek
bez dokladnego rozpozanania stanu pacjenta - a piwerwsza sprawa to
wizyta u tego co przepisal lek i zgloszenie mu skutków jakie on wywolal
i dopiero potem zaleznie od jego reakcji mozna cos powiedziec dalej i
nie ma co czekac tylko isc jak najszybciej (chyba ze w ulotce leku
napisano ze moga wystapic takie bóle i beda one przejsciowe i nie
stanowia powodu do odstawienia leku)

i to tyle co mozna powiedziec na odleglosc - do lekarza jak najszybciej
a potem jak bedziesz niezadowolony z wizyty to napisz na regionalna
grupe krakowska zeby ktos doradzil dobrego lekarza

Lek "Vesicare"
Szukam ludzi
Rwa kulszowa - jak leczyć
Chlohexedinum aceticum
SPAM apteka w Jaworznie szuka mgr farmacji na godziny