dieta dzieci autystycznych

21. Data: 2006-02-28 16:22:58

Temat: Re: dieta obcokrajowcow
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:440471B0.5010205@bluemoonlavender.com...

> Tak, od 1974 roku.

No brawo, a co to ma do rzeczy? :)

> Czy to z jakiegos powodu nie jest OK Twoim zdaniem?

A z czego to wywnioskowałaś?

> Niektorzy z nas obcokrajowcow

Ach, to brzmi dumnie...

mowia po polsku przez tydzien w roku, plus
> ta zabawa w internecie na grupach. Poza tym zyjemy w innym jezyku 24
> godziny na dobe. Wyobrazasz sobie gimnastyke, jaka mozg przechodzi, zeby
> skakac miedzy tymi jezykami?

Tak, znam to z autopsji.
Gimnastyka mózgu też jest zdrowa.

Czesto maz do mnie mowi po angielsku, ja mu
> tak odpowiadam, w tym samym czasie czytajac po polsku wiadomosci z grupy
> i pisze po polsku odpowiedzi, sluchajac wiadomosci z radia po angielsku.
> Wyobraz sobie taka rzeczywistosc. Czasem cos sie pokreci.

Uderz w stół...
Ja tylko krótko skomentowałam... A te całe fanfary naokoło, daty zmiany
obywatelstwa, to niepotrzebne... wszak nie do Was wszystkich to było... bez
nerwacji...
Ot tak... może mi się nie podobać wtrącanie obcych słów? W dodatku, gdy jest
to całkiem bez sensu? Może. No to git :)

> Moze sie
> przyzwyczaisz.

Może... do Leppera w telewizji już się przyzwyczaiłam, do drobiu rządzącego
nami też...
Choć z trudem... tu może będzie łatwiej.

> Tak jak i ja musialam sie przyzwyczaic do kretynskich
> zdrobnien w nowopolskim.

Język żyje, nie zmienisz tego.
Pozdrawiam, Agata

22. Data: 2006-02-28 16:23:07

Temat: Re: dieta dzieci autystycznych
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek wrote:

> autopsji.
>
> Wiem, też mieszkałam długi czas za granicą. Ale w Twoich postach nigdy nie
> widziałam takich cudaków.

To najwyrazniej czytasz wybiorczo.

> A tu chyba nietrudno o właściwy dobór słowa :)
> Kwestia "kutury pisania" ;)

Twoje smileye akurat nie zmienia faktu ze sie czepiasz.

Co do "cudaka" to jest to chyba tylko dla ciebie, po prostu wymsknela mi
sier francuska wersja slowa. Co chyba kazdy glupi zrozumie :)

> A ja dość wyczulona jestem na takie sprawy, moze po tym, jak mnie do szału
> doprowadzali Polacy po trzech miesiącach za granicą, którzy już tylko do
> apoteki chodzili...
> Pozdrawiam, sorry za ot, ale oczy mi więdną, Agata

Jakze zaluje ze cie narazilam na takie przezycie...

Ewcia

--
Niesz

23. Data: 2006-02-28 16:28:25

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Twoje smileye akurat nie zmienia faktu ze sie czepiasz.

Nie przeczę :) Czepiam sie, bo nie lubię. Mogę, nie?

> Co do "cudaka" to jest to chyba tylko dla ciebie, po prostu wymsknela mi
> sier francuska wersja slowa. Co chyba kazdy glupi zrozumie :)

Ale zrozumie nie znaczy, że się musi podobać.

> Jakze zaluje ze cie narazilam na takie przezycie...

Wcale nie żałujesz, a moje przeżycie nie było takie straszne, nie
przesadzaj, po prostu sobie napisałam, co mi przyszło do głowy... ale widzę,
że tym samym naraziłam tutejszych Obcokrajowców z wieloletnim stażem na
straszne przeżycia...
Pozdrawiam, Agata

24. Data: 2006-02-28 16:45:04

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanna Burdon napisał:

> Autyzm można leczyć dietą. A może precyzyjniej należałoby powiedzieć:
> istnieją teorie zalecające stosowanie przy autyzmie określonych diet.
> Należą do nich między innymi diety bezglutenowa i bezkazeinowa.

Autystycy mogą jeść wszystko to, co inni ludzie, którzy nie są na
specjalnych dietach. Istnieją teorie (kontrowersyjne) diet
wspomagających, ale to ani diety obligatoryjne dla autystyków, ani tym
bardziej leczące z niego. Więc mowa o tym, że dziecko autystyczne
_wymaga_ jakiejś jedynie słusznej diety jest pomyłką. Jeśli rodzice tego
dziecka stosuja diete, to sami najlepiej orientują się, co podają
dziecku i z nimi nalezy konsultować swoją ewentualną pomoc.
--
pa, BBjk

25. Data: 2006-02-28 16:50:01

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek wrote:

> [...]
> że tym samym naraziłam tutejszych Obcokrajowców z wieloletnim stażem na

popełniłaś specjalnie błąd ortograficzny pisząc obcokrajowców z wielkiej
litery. Zwracać uwagę można różnie. Mi też zwrócono uwagę, że napisałem
zważyć zamiast w tym konteście poprawne zwarzyć. Mi też czasem brakuje
słów po polsku, szczególnie jak rozmawiam na tematy fachowe. Muszę się
wtedy bardzo koncentrować i trudno jest robić wtedy co innego. Co innego
jak tłumaczę, ale wtedy tylko słucham muzyki.
A ja jestem obcokrajowcem, bo Polska mnie nie chciała i wypisała z listy
obywateli 24 lata temu, ot co.

Czyli, trochę wyrozumiałości dla obcokrajowców. Poprawić można, ale może
bez kopniaka na pożegnanie?

Waldek

26. Data: 2006-02-28 17:14:03

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> popełniłaś specjalnie błąd ortograficzny pisząc obcokrajowców z wielkiej
> litery.

To była ironia nawiązująca do fanfarowych wypowiedzi "obcokrajówek".

> [...]
> wtedy bardzo koncentrować i trudno jest robić wtedy co innego. Co innego
> jak tłumaczę, ale wtedy tylko słucham muzyki.

Ale ja to rozumiem...
Wybacz, proszę, Waldemarze, ale nudni się robicie z tym wyjaśnianiem (nie Wy
Waldemarze, tylko Wy - mieszkający za granicą).
Czy człowiek nie może wyrazić swojego niezadowolenia tego czy innego powodu?
A może Gusiek miała zły humor? A może to był kolejny "kwiatek", który
przeczytała tego dnia? Może to w końcu nic takiego ten mój drobny, lekko
złośliwy komentarz?
Może nie trzeba od razu wytaczać armat?

> A ja jestem obcokrajowcem, bo Polska mnie nie chciała i wypisała z listy
> obywateli 24 lata temu, ot co.

Ale dlaczego się tłumaczysz?
Przykro mi, że tak się stało, co to jednak ma do braku dbałości o formę
wypowiedzi w poście Ewy?

> Czyli, trochę wyrozumiałości dla obcokrajowców. Poprawić można, ale może
> bez kopniaka na pożegnanie?

Kto komu kopniaka, bo nie rozumiem...
Pozdrawiam, Agata

27. Data: 2006-02-28 18:03:42

Od: "magda" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

...troche mi smutno,ze tak zareagowaliście. Napisanie tego maila, to był
impuls...moze nieprzemyślany. To dziecko, jest na diecie. Dzis dopytałam
jakiej i już sama sobie pomogę. Nie miałam pojęcia o tym, że nie ma jednej
diety dla autystycznych dzieci. A Wasze komentarze były co najmniej
niegrzeczne, oczywiście nie wszystkie. Dziekuje tym, którzy przynajmniej
próbowali. Dzięki Magdo za pomysł, żeby pomóc rodzicom, gotując im. Tak
zrobię, bo opieka nad dzieckiem , ćwiczenia itd zabiera im sporo czasu. Zrobie
tez cos dla niego, bo już wiem, co...
Teraz juz nie oczekuje zadnej odp. Bo znowu ktos posądzi mnie o trolowanie i
odbędzie się zbędna dyskusja.
magda

28. Data: 2006-02-28 18:36:01

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek wrote:

> Język żyje, nie zmienisz tego.
> Pozdrawiam, Agata

No wlasnie. I wtracenia obcojezyczne tez ciagle beda wystepowac, nie
zmienisz tego. Jezyk polski sklada sie w wiekszosci ze slow
obcojezycznych :)

MB

29. Data: 2006-02-28 18:40:19

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:44049811.7090607@bluemoonlavender.com...

> No wlasnie. I wtracenia obcojezyczne tez ciagle beda wystepowac, nie
> zmienisz tego. Jezyk polski sklada sie w wiekszosci ze slow
> obcojezycznych :)

Ale złościć się mogę, prawda?
Pozdrawiam, Agata

30. Data: 2006-02-28 18:47:25

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek wrote:

> Wybacz, proszę, Waldemarze, ale nudni się robicie z tym wyjaśnianiem[...]

> Czy człowiek nie może wyrazić swojego niezadowolenia tego czy innego powodu?

> Pozdrawiam, Agata

Rozdwojenie jazni?

MB

Lane kluski