dieta - przetwarzanie warzyw i owoców.

1. Data: 2020-01-01 10:09:43

Temat: dieta - przetwarzanie warzyw i owoców.
Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Są sobie świeże warzywa z dobrej uprawy, takie jak np. buraki czerwone,
marchew, sałata, seler. Wyciskamy z tego sok w wyciskarce wolnoobrotowej.
Następnie sok suszymy w niskiej temperaturze, np. w 28 stopniach. Tak
przygotowany susz przechowujemy do roku czasu. Moje pytanie jest
następujące: jaki procent witamin i minerałów zostanie w suszu po tym
roku czasu? Będzie to raczej 90% 50% 10% czy może zaledwie 1%? Czy
takim suszem można zastąpić świeże warzywa czy zdecydowanie nie?

2. Data: 2020-03-11 16:32:23

Temat: Re: dieta - przetwarzanie warzyw i owoców.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może lepiej liofolizować próżniowo?

-----

3. Data: 2020-03-16 13:54:23

Od: M M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, March 11, 2020 at 4:33:15 PM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
> Może lepiej liofolizować próżniowo?

Chodzi o to, że przez suszenie soku masz też wygodny koncentrat.

4. Data: 2021-06-18 09:33:53

Od: Pacia Ciak <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Podłączę się pod wątek, z pytaniem o to czy osławiony zielony jęczmień (tj.
https://dbamozdrowie.org/mlody-zielony-jeczmien/ ) to taki zwykły jęczmień tyle że
niedojrzały? Można taki rwać i korzystać z dobroczynnych właściwości?

5. Data: 2021-09-27 23:49:58

Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Friday, 18 June 2021 at 09:33:54 UTC+2, Pacia Ciak wrote:
> [...]
niedojrzały? Można taki rwać i korzystać z dobroczynnych właściwości?
Koncentrat się zagęszcza a nigdy suszy
Wyciskarka wolnoobrotowa się nie nadaje do produkcji koncentratu bo nie mieli warzyw
na
miazgę o drobnym ziarnie, bo jest wolnopobrotowa i nie ma tarki.

A poza tym koncentrat z warzyw to produkcja przemysłowa a nie domowa i do
niepotrzebny produkt czy wyrób

Sałata nie daje żadnego soku bo jest sucha, buraki, marchew mamy cały rok i robimy
sok, kiedy chcemy, a selera nikt nie wypije bo jest obrzydliwy.

Niemondre pomysły aby wciskać drogie wyciskarki, zamiast atrakcyjnych i tanich
sokowirówek.

6. Data: 2021-09-28 01:09:50

Od: andal <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Sep 2021 14:49:58 -0700, a a wrote:

> [...]
> obrzydliwy.
>
> Niemondre pomysły aby wciskać drogie wyciskarki, zamiast atrakcyjnych i

sok z sokowirowki podlega gwaltownemu utlenianiu wiec traci na wartoci,
trzeba go spozywac zaraz po przygotowaniu

Czy śmierć na torach boli ?
Re: Czym się różnią objawy depresji od negatywnych objawów schizofrenii?
Czym się różnią objawy depresji od negatywnych objawów schizofrenii?
Wysokie natezenie fal radiowych wplywa na pojawienie sie guzków rakowych
Resuscytacja u dzieci