dla milosnikow rudbekii

1. Data: 2007-08-06 15:19:51

Temat: dla milosnikow rudbekii
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich,

Na ponizszych zdjeciach sa rudbekie nagie rosnace _na dziko_ w Bieszczadach
w dolinie Oslawy.
(zdjecia pogladowe stad jakosc taka sobie...) Teraz tak tam kwitna, jesli
ktos chcialby pojechac i zobaczyc na wlasne oczy :)

http://img407.imageshack.us/img407/4081/rudbekia01mk
6.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/1273/rudbekia02zp
7.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/7923/rudbekia03um
2.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/3408/rudbekia04ir
3.jpg

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2007-08-07 05:39:27

Temat: Re: dla milosnikow rudbekii
Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (zdjecia pogladowe stad jakosc taka sobie...) Teraz tak tam kwitna, jesli
> ktos chcialby pojechac i zobaczyc na wlasne oczy :)

Witam!
Pięknie wygladają!
To są naturalnie dziko rosnace czy "uciekinierki" z ogródków.
Pozdrawiam - Waldek

3. Data: 2007-08-07 06:44:25

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> [...]
> (zdjecia pogladowe stad jakosc taka sobie...) Teraz tak tam kwitna, jesli
> ktos chcialby pojechac i zobaczyc na wlasne oczy :)

Pewnie pozostały po dawnych ogrodach, one się łatwo rozsiewają.
Ale takiej ilości w jednym miejscu jeszcze nie widziałam :O

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2007-08-07 19:47:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...people.pl> napisał w wiadomości

> Pewnie pozostały po dawnych ogrodach, one się łatwo rozsiewają.
> Ale takiej ilości w jednym miejscu jeszcze nie widziałam :O

Nie jest pewne, czy akurat rosna w miejscach dawnych ogrodow - spotyka sie
ich duze polacie porozrzucane nad Oslawa.
Tamtedy idzie tez kolej do przeleczy Lupkowskiej. Podejrzewam, ze
uciekinierzy ale jeszcze z czasow Austrowegier.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2007-08-07 19:50:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> To są naturalnie dziko rosnace czy "uciekinierki" z ogródków.

Dawne uciekinierki - rudbekia pochodzi z Ameryki Pln.
Poza tym zauwazylem, ze calkiem niezly z nich pozytek dla pszczol :)

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2007-08-08 07:52:06

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te rudbekie to pozostalosc po dawnych bojkowskich i lemkowskich wsiach.
Mozna je spotkac w Bieszczadach, Beskidzie Niskim, i na Pogorzu
Przemyskim. Znam miejsca, gdzie porastaja cale hektary ziemi (nie
przesadzam ani troche), np. na Grodku.

pik

7. Data: 2007-08-08 15:23:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

> Te rudbekie to pozostalosc po dawnych bojkowskich i lemkowskich wsiach.

Nie da sie ukryc, ze pozostalosc. Czy znaczyloby to jednak, ze Polacy nie
sadzili rudbekii??
Wsie bojkowskie czy lemkowskie byly czasem wymieszane z polskimi. Rudbekia
zas siala sie tam gdzie jej bylo najlepiej.
Jednego tylko nie wiem i pytanie to zaprzata mi umysl - czy ta R. laciniata
to potomek form o kwiatach pelnych, czy tez nie, a poza tym, czy jest to
czysta R. laciniata czy tez ma wsrod swoich przodkow domieszke R. nitida.

Pozdrawiam,
Bpjea

kiedy nalepiej posadzić clematisy?
sprzedaż wysyłkowa sadzonek / cyprysik Lawsona Columnaris
tuje i problemy :(
dzialka i co dalej
jaka globogryzarke zakupic?