dla tych co sadza, ze maszyny zastapia lekarzy !

1. Data: 2000-09-22 02:43:09

Temat: dla tych co sadza, ze maszyny zastapia lekarzy !
Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam !

To dla tych Pan,ktore uwazaja, ze wprawna reka lekarza nie jest wiele warta :

Mammography Offers No Survival Advantage Over Annual Breast Examination

WESTPORT, Sep 20 (Reuters Health) - Adding mammography to careful annual physical
examination "has no impact on breast cancer mortality," according to a report in the
September 20th issue of the Journal of the National Cancer Institute.

The Canadian National Breast Screening Study-2 (CNBSS-2) has been following more than
39,000 women assigned either to annual physical examination or to examination plus
mammography since the mid-1980s, the authors explain.

Dr. Anthony B. Miller, of the University of Toronto, Canada, and colleagues now
report the latest results 11 to 16 years (mean, 13 years) after the women's entry
into the study.

At the first screening interval, adding mammography to physical examination appeared
to more than double the cancer detection rate, from 3.45 per 1000 to 7.20 per 1000.
This difference between the two groups has virtually disappeared with longer
follow-up, the authors report. By the end of 1993, the number of breast cancers
detected was 622 for the mammography group and 610 for the physical examination only
group.

Breast cancer detection continues to occur some 2 years earlier with mammography,
however. As might be expected with this lead-time advantage, tumors detected by
mammography plus physical examination are more likely to be small and are less
likely to be lymph node-positive, the researchers note.

Unfortunately, the investigators write, these apparently favorable prognostic
findings do not translate into a survival advantage for women screened with
mammography plus physical examination. There were 88 breast cancer deaths among
women who had mammography, compared with 90 breast cancer deaths among women who had
only physical examination.

"However," the authors conclude, "our findings do not negate the reported benefit
from mammography screening compared with no screening. Rather, they suggest another
option for screening women over the age of 50 years: annual physical examination and
the teaching of breast self-examination by skilled health professionals."

J Natl Cancer Inst 2000;92:1490-1499.

dradam

http://polscy-lekarze.com

_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

2. Data: 2000-09-22 13:59:40

Temat: Re: dla tych co sadza, ze maszyny zastapia lekarzy !
Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

A dlaczego maszyna mialaby zastapic lekarza? Wprowadzenie mammografii
podyktowane bylo rowniez obnizeniem kosztow badan. Wizyta u lekarza i
przeprowadzone przez niego badanie kosztuje wiecej, trwa dluzej i jest mniej
wydajne ilosciowo. To wszystko oczywiscie przy zalozeniu, ze przeprowadzamy
badania screeningowe tysiecy bez wzgledu na stan ich ubezpieczenia, przy
pomocy przenosnego mammografu, ktory pojawia sie co najmniej raz w roku nawet
w malych miasteczkach. W ten sposob to dziala w US, a przynajmniej takie sa
zalozenia. Ile z tych kobiet potrafi samodzielnie przeprowadzic badanie? Ile
z nich pojdzie do lekarza na badanie profilaktyczne, kiedy za kazda wizyte
musi zaplacic? Mammograf nie jest urzadzeniem idealnym, wykrywalnosc zalezy
od gestosci optycznej tkanki nowotworu, ktora wcale nie musi sie tak bardzo
roznic od normalnej, a wtedy mammografia jest nieskuteczna i skuteczniejsze
moze okazac sie zwykle badanie. Jednak dla kobiet zyjacych w okolicy gdzie
nie ma zbyt wielu lekarzy, ci ktorzy sa nie przykladaja wagi do tych badan
profilaktycznych, ani do edukacji kobiet w celu samodzielnego przeprowadzania
badan, w dodatku za kazda wizyte trzeba zaplacic. Wtedy dopiero mozemy sie
przekonac o tym jak uzyteczny moze byc przenosny mammograf i wykonywane przy
jego pomocy darmowe lub niskoplatne badania.

pozdrowienia

Cien

PS a mammograf sam przeciez diagnozy nie stawia, ktos musi te zdjecia
obejrzec :)

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

3. Data: 2000-09-22 21:05:04

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przekonac o tym jak uzyteczny moze byc przenosny mammograf i wykonywane przy
> jego pomocy darmowe lub niskoplatne badania.

Gdzie w Warszawie wykonują na Kasę Chorych takie badania?

Kaja

4. Data: 2000-09-23 03:08:19

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

c...@p...wp.pl wrote:

> [...]
>przeprowadzone przez niego badanie kosztuje wiecej, trwa dluzej i jest mniej

Niestety wizyta u lekarza jest i tak konieczna. Standarty amerykanski i kanadyjski
przewiduja, ze co roku kazdy mieszkaniec tego kraju jest badany przez lekarza, w
Kanadzie zreszta wladze placa za takie "profilaktyczne" placa dwa razy do roku. W
przypadku kobiety jest to badanie PAP i tak dalej.

> [...]
>z nich pojdzie do lekarza na badanie profilaktyczne, kiedy za kazda wizyte

Kazde towarzystwo ubezpieczeniowe amerykanskie placi za wizyte "profilaktyczna"
(complete medical exam), bo to sie oplaca. Biedni maja Medicare and Medicaid. W
Kanadzie jest jak powyzej.
W trakcie takiej wizyty lekarz winien uczyc kobiete jak przeprowadzac "breast self
examination" , nie mowiac o badaniu piersi przeprowadzonym wlasnorecznie.

Robie to codziennie i tego ode mnie wymagaja.

> [...]
>przekonac o tym jak uzyteczny moze byc przenosny mammograf i wykonywane przy
>jego pomocy darmowe lub niskoplatne badania.

Jak widac ze wspomnianej (cytowanej orginalnie ) pracy wcale mammogram nie zmniejsza
bardziej smiertelnosci niz badanie "reczne" , wykonane przez lekarza czy sama
kobiete. I o tym pierwotnie pisalem.

>a mammograf sam przeciez diagnozy nie stawia, ktos musi te zdjecia
>obejrzec :)

Czyli inaczej mowiac , zamiast jednego lekarza (przeprowadzajacego complete physical)
potrzeba drugiego lekarza - ogladajacego zdjecia. Czy to jest lepsze i tansze ?

Pozdrawiam

dradam

http://polscy-lekarze.com

_______

5. Data: 2000-09-24 16:22:18

Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <39cc1ea3$1@ns13.kwinfo.com>,
"dradam" <d...@p...net> wrote:

> [...]
physical) potrzeba drugiego lekarza - ogladajacego zdjecia. Czy to jest lepsze i

I masz calkowita racje. Ale sa w US miejsca gdzie ten standard nie
dociera. Chociazby tutaj w Teksasie dla tysiecy ludzi mowiacych po
hiszpansku nie ma niestety odpowiedniego zabezpieczenia medycznego.
Medicare i Medicaid czesto im nie przysluguje, a nawet jesli maja
ubezpieczenie to wydatek $10 na wizyte tez jest dla wielu obciazeniem.

Cien

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

nie ma sprawiedliwosci, czyli tylko dla kobiet ?
Dieta optymalna
Beriplast albo Tissucol
Ukaszenia przez zmije
glikozydy nasercowe