dlaczego nie ma prywatnych uczelni medycznych w Polsce ? Studia w Ue ?

11. Data: 2003-09-15 14:57:25

Temat: Re: dlaczego nie ma prywatnych uczelni medycznych w Polsce ? Studia w Ue ?
Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dochodze do wniosku ze cos za tym stoi zeby nie bylo lekko. Po to zeby
> zostac byle 'kitlem' do wypisywania recept na przeziebienie w podrzednej
> przychodni trzeba tracic 6 lat zycia i drugie tyle albo i wiecej na
> specjalizacje i kolejne stopnie tak ze skrzydla przychodzi rozwijac dopiero
> kolo 40-stki.
Masz rację. Prawdopodobnie spisek. Trzeba zdemakować, a potem wprowadzić
trzymiesięczne kursy lekarskie dla bezrobotnych i byłych górników. Jak
wiadomo lekarze świetnie zarabiają. Każdy ma BMW i willę. Jeśli by więc na
dochtorów wyszkolić bezrobotnych, to każdy z nich miałby także BMW i willę.
Obroty w budownictwie by wzrosły, i w handlu nieruchomościami, i przemysł
samochodowy by się podbudował. BMW z pewnością by musiało zbudować fabrykę
pod Częstochową na przykład, więc i inwestycje zagraniczne by wzrosły.
Państwo by też dostało podatków, i nie trzeba by zamykać kopalń. W końcu
zabrakłoby bezrobotnych i byłych górników, trzeba by takowych sprowadzać z
innych, biedniejszych krajów.

--
Krzysiek, EBP
Każdy człowiek postrafi latać. Niestety tylko w jednym kierunku.

12. Data: 2003-09-15 14:59:23

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 15 Sep 2003 16:38:21 +0200, Doxent napisał:

> [...]
> przychodni trzeba tracic 6 lat zycia i drugie tyle albo i wiecej na
> specjalizacje i kolejne stopnie tak ze skrzydla przychodzi rozwijac dopiero

Nie całkiem a propos, ale w zeszłym tygodniu wparował mi do pokoju
licealista pytając, gdzie jest nabór na medycynę sądową, bo się chciał
zapisać...

--
Krzysiek, EBP
Jeśli nie wiesz co robić, rób to dobrze.

13. Data: 2003-09-15 17:00:05

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> stworzenie wyzszej szkoly tego typu na jakims zadupiu powoduje ze
> automatycznie poprawia sie rynek. Ludzie dostaja pieniadze chociazby
> wynajmowania stancji studentom.
> BTW ~15000 za semestr medycyny to stanowczo za duzo. Powinno byc
5-10x
> mniej.

widze, ze zupelnie nie masz pojecia na czym polega szkolenie studentow
medycyny... to nie jest szkolka niedzielna ktora sie prowadzi w klasie
z tablica i kilkoma ksiazkami...
jak wyobrazasz sobie nauke na odpowiednim poziomie na zadupiu? do
szkolenia na odpowiednim poziomie potrzebne sa odpowiednie kadry... a
gdzie znajdziesz kadry na poziomie na zadupiu?
a teraz pytanie podstawowe...
PO CO SZKOLIC LEKARZY SKORO ICH JEST W KRAJU ZBYT DUZO???
znaczy sie jest ich zbyt duzo w porownaniu z mozliwosciami ich
zatrudnienia a nie zapotrzebowaniem spolecznym...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

14. Data: 2003-09-15 17:01:27

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie całkiem a propos, ale w zeszłym tygodniu wparował mi do pokoju
> licealista pytając, gdzie jest nabór na medycynę sądową, bo się
chciał
> zapisać...

a mnie co jakis czas pytaja jaki kurs pomaturalny trzeba skonczyc zeby
zostac ginekologiem :P

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

15. Data: 2003-09-15 17:23:59

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> a mnie co jakis czas pytaja jaki kurs pomaturalny trzeba skonczyc zeby
> zostac ginekologiem :P

Powaznie?? I wytrzymujesz?

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

16. Data: 2003-09-15 17:51:42

Od: "Lukasz" <s...@u...to.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Doxent <d...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bk4c2q$dv9$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> wynajmowania stancji studentom.
> BTW ~15000 za semestr medycyny to stanowczo za duzo. Powinno byc 5-10x

po pierwsze to 15000 nie za semestr a za rok a po drugie to masz jakies
LOGICZNE (to ze Ty chcesz nie liczy sie) uzasadnienie dlaczego powinno byc
5-10x taniej? nawet nie porownuj tych studiow do jakichs innych typu
ekonomia czy psychologia bo koszt utrzymania studenta jest tutaj duzo
wyzszy.
BTW Moze podobnie uwazasz ze Mercedes powinien byc 5-10x tanszy?

17. Data: 2003-09-15 18:05:53

Od: "Lukasz" <s...@u...to.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Doxent <d...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bk4iob$b5p$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> przychodni trzeba tracic 6 lat zycia i drugie tyle albo i wiecej na
> specjalizacje i kolejne stopnie tak ze skrzydla przychodzi rozwijac

stary to jest mysl! zawodowki medyczne!!! normalnie po podstawowce (czy
teraz po gimnazjum) idziesz na 3 lata a potem masz dyplom. Na luzaka uczysz
sie jak leczyc przeziebienie i rozwijasz skrzydla w wieku 19 lat. Po prostu
super.

PS. Ty chyba nie wiesz jaka to jest odpowiedzialnosc byc byle kitlem w
podrzednej przychodni. Pragne Cie uswiadomic ze nawet ludzie na "zadupiu"
czasami maja te same choroby co Ci w wielkiej metropoli i jesli bedziesz
umial tylko przepisywac recepty na przeziebienie a nie rozpoznasz u kogos
jakiegos chorobstwa to po Tobie. Poza tym praca lekarza nie polega tylko na
przepisywaniu recept (on takze operuje, robi EKG, USG, sklada i nastawia
kosci i naprawde robi wiele innych rzeczy zaleznie od specjalizacji).
PS2. Czy oddalbys swoje dziecko jesli takowe posiadasz do szpitala w ktorym
lekarz ma okolo 20 lat i jest ostro przecpany albo pijany bo skonczyl
"zawodowke medyczna"? ja nie i dlatego uwazam ze kazdy lekarz powinien
skonczyc 6 lat studiow, pozneij rok stazu a dopiero pozniej robic
specjalizacje. A tak przy okazji to mozna sie wyrobic do 28-30 bez klopotu a
kase mozna zarabiac nawet wczesniej. Sam zaczynam studia medyczne od
pazniernika w wawie (1 rok) ale to co napisalem wiem od mojej mamy ktora
jest lekarzem od 20- kilku lat i boli mnie gdy ktos taki jak Ty pisze
podobne rzeczy o ktorych nie ma najmniejszego pojecia.

18. Data: 2003-09-15 20:13:43

Od: "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <s...@u...to.polbox.com> napisał w wiadomości

> [...]

> dopiero
>
> specjalizacje. A tak przy okazji to mozna sie wyrobic do 28-30 bez klopotu

Obawiam sie, ze niestety tzw. przedpiscca mial troche racji. Tym bardziej ze
wlasnie na przestrzeniu ostatnich 10 lat sytuacja ulegla pogorszeniu zarowno
w kategoriach bezwzglednych (kwestia LEP, dostepnosc i dlugosc trwania stazu
podyplomowego i specjalizacji) i wzglednych (porownanie z innymi branzami) .
Oczywiscie takze rzecza wzgledna jest co jest miara sukcesu (i ewentualnie o
jaka kase chodzi :-)))

Zycze powodzenia!
T.

19. Data: 2003-09-16 11:00:24

Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uczysz
> sie jak leczyc przeziebienie i rozwijasz skrzydla w wieku 19 lat. Po

ale przesada tez nie moze byc. To jak w tej bajce o terminatorze i kowalu
gdzie zeby nauczyc sie podkuwania koni terminator musial zasuwac z wiadrem i
szmata. Na dodatek nie wolno mu bylo konia podkuc a jak to zrobil lepiej od
mistrza to wylecial na zbity pysk.

20. Data: 2003-09-16 11:41:49

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Racja. Zamiast zawodowej szkoły lekarskiej, lepiej przecież dawać dyplom po
trzech latach pracy w charakterze salowego. Delikwent będzie miał przecież
tak cenioną wiedzę praktyczną. Koniec z teoretyzowaniem! Precz z
jajogłowymi!
Oczami duszy widzę armię Nowych Lekarzy o silnych, spracowanych dłoniach,
szczerych sercach i błyszczących zdrowym rozsądkiem oczach! Już widzę ten
entuzjazm i radość Pomocy Ludziom. To idzie młodość ! Młodość ! Młodość !

--
Krzysiek, EBP
jeśli nie wiesz co robić, rób to dobrze

wypadek