dlugi, dlugi, dlugi

1. Data: 2001-05-15 23:13:43

Temat: dlugi, dlugi, dlugi
Od: "Mr Baalberith" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

mam maly problem...a mianowicie znane wszystkim dlugi

interesuja mnie metody dyplomatycznego wywarcia presji na osobie, ktora
traktuje jak kolege.....chcialbym zeby on tego nie odczul a jednak
chcialbym, zeby moja wypowiedz zobligowala go do jak najszybszego splaty
dlugu wobec mnie..

osoby, ktore mialy juz z takimi problemami doczynienia prosze o pomoc

pozdrawiam
rsn

1. Data: 2001-05-16 07:24:31

Temat: Re: dlugi, dlugi, dlugi
Od: "Grzegorz Chojnacki" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlugu wobec mnie..
>
> osoby, ktore mialy juz z takimi problemami doczynienia prosze o pomoc

Badzo typowe - wybieraj albo kolega albo pieniadze. I radze wybrac to
drugie i to nie dlatego zeby nie stracic tylko dlatego ze tego kolegi juz i
tak nie masz - bo on lubi twoje pieniadze a nie ciebie.
Podle zycie. Porozmawiaj z nim szczerze i spokojnie i daj mu do zrozumienia
ze nie tyle zalezy ci na pieniadzach co boli cie fakt ze kolega wykozystal
cie jak dojna krowe a ty uwazales ze relacje miedzy wami sa troche inne.
Pros o zwrot po pierwszym a nie przed.

Greg

1. Data: 2001-05-16 07:42:06

Od: S...@i...pl (Sylwia) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlugu wobec mnie..
>
> osoby, ktore mialy juz z takimi problemami doczynienia prosze o pomoc

Ciężko jest wywrzeć dyplomatyczną presję. Wiem coś o tym z doświadczenia.
Moi rodzice pożyczyli swoim dobrym znajomym znaczną sumę pieniędzy, miało
być na miesiąc, a dostali je z powrotem po roku. Z kolei moja teściowa
pożyczyła kasę swojemu bratu, okazało się, że koleś kupił sobie samochód, a
o zwrocie nie chciał słyszeć. Tu sprawa ciągnęła się parę lat. Także
najlepiej pieniędzy nie pożyczać, a jeśli już to w obecności notariusza
spisać umowę o pożyczkę. Radzę Ci po prostu powiedzieć, że potrzebujesz
kasy (na co to twoja sprawa, ale nie cierpiąca zwłoki) i zażądać zwrotu.
Powodzenia i pozdrawiam,
Siwa

-----------------R--E--K--L--A--M--A----------------
--
Masz problem z prowadzeniem ksiag? Szukasz odpowiedzi?
Forum Ksiegowych i Bieglych Rewidentow w INTERIA.PL!

1. Data: 2001-05-16 07:59:38

Od: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net> szukaj wiadomości tego autora

"Mr Baalberith" <r...@p...wp.pl> writes:

> [...]
> traktuje jak kolege.....chcialbym zeby on tego nie odczul a jednak
> chcialbym, zeby moja wypowiedz zobligowala go do jak najszybszego splaty

Hm... chyba sie wobec tego bedziesz musial uciec do malego
klamstwa. Mianowicie przekonaj go ze na gwalt potrzebujesz tych
pieniedzy na Bardzo Wazna Rzecz.
Niech to obudzi w nim wyrzuty sumienia to wtedy ci odda.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2001-05-16 08:19:53

Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 May 2001, Nina Mazur Miller wrote:

> Hm... chyba sie wobec tego bedziesz musial uciec do malego
> klamstwa. Mianowicie przekonaj go ze na gwalt potrzebujesz tych
> pieniedzy na Bardzo Wazna Rzecz.

Na to każdy dłużnik z chociażby krztyną rozumu odpowie ci "nie mam z czego
oddać, ten mercedes którego widzisz na podwórku to nie mój, tylko mojej
babci".

> Niech to obudzi w nim wyrzuty sumienia to wtedy ci odda.

Wyrzutami sumienia nie da się spłacić wierzyciela ;)

--
GSN

1. Data: 2001-05-16 09:21:01

Od: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net> szukaj wiadomości tego autora

"Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> writes:

> Wyrzutami sumienia nie da się spłacić wierzyciela ;)

Nie da sie. Ale jesli to przyjaciel ktoremu na przyjazni zalezy to byc
moze chociaz przez chwile sie zastanowi i rozwazy mozliwosc
oddania. Jesli to nie pomoze to wtedy coz - trzeba sie uciec do
znacznie ostrzjszych srodkow i zapomniec o tym ze sie mialo przyjaciela.

1. Data: 2001-05-16 12:02:32

Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 May 2001, Nina Mazur Miller wrote:

> oddania. Jesli to nie pomoze to wtedy coz - trzeba sie uciec do
> znacznie ostrzjszych srodkow i zapomniec o tym ze sie mialo przyjaciela.

Tego właśnie się człowiek obawia, więc... nie pożycza :)

--
GSN

1. Data: 2001-05-16 12:54:35

Od: "Elliss" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina Mazur Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w
wiadomości news:m27kzhd4zm.fsf@pierdol.ninka.net...
> [...]
> oddania. Jesli to nie pomoze to wtedy coz - trzeba sie uciec do
> znacznie ostrzjszych srodkow i zapomniec o tym ze sie mialo przyjaciela.

Mialam podobny problem, nie chodzilo o wielka kwote (200 PLN). Nie ucieklam
sie jednak do ostrych srodkow. Po prostu zapomnialam o tej kwocie. On mnie
teraz unika... glupia sprawa, wprawdzie to nie moj przyjaciel, ale kolega,
ale i tak mi szkoda tej znajomosci...
"Kochajmy sie jak bracia, liczmy sie jak Zydzi"!!!

1. Data: 2001-05-16 22:51:40

Od: "KryceK" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elliss" <e...@i...pl> napisał w wiadomości :
(...)
> Po prostu zapomnialam o tej kwocie. On mnie
> teraz unika...
(...)
Kiedys w jednym filmie (zdaje sie ze "Dawno temu w Ameryce" ale nie jestem
pewien , w kazdym razie ganksterski) byla taka scena, ze dluznik zawsze jak
widzial kolesia od ktorego pozyczyl pieniadze uciekal, padla tam wtedy z ust
jakiegos mafiozy kwestja, ze za jedyne 10 dolcoow pozbyl sie "przyjaciela",
ktory tak naprawde nie byl jego przyjacielem - moze czasem warto poswiecic
pieniadze...
pozd.KryceK

1. Data: 2001-05-17 06:12:04

Od: Aleksander Nabaglo <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mr Baalberith <r...@p...wp.pl> wrote:
> mam maly problem...a mianowicie znane wszystkim dlugi

Trzeba doglebnie zrozumiec:
"Nie ma rzeczy, ktorej by przyjaciel
nie zrobil przyjacielowi".

--