do kiedy mozna przesadzac drzewa

11. Data: 2002-03-27 10:50:20

Temat: Re: do kiedy mozna przesadzac drzewa
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ja nie zrozumiałem... ale może dlatego, że jestem zmęczony...

Nie przesadzaj, skoro ja zrozumiałem o co chodzi ;-)))
--
Pozdr. Jerzy
"Lepiej jest sadzić "gorzej" - jesienią, niż "najlepiej" - wiosną."

12. Data: 2002-03-28 07:43:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Pozdr. Jerzy
> "Lepiej jest sadzić "gorzej" - jesienią, niż "najlepiej" - wiosną."

Zmieniłbym jeszcze:
Lepiej jest sadzić "najgorzej" - jesienią, niż "najlepiej" - wiosną.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

13. Data: 2002-03-29 03:19:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message

> Zmieniłbym jeszcze:
> Lepiej jest sadzić "najgorzej" - jesienią, niż "najlepiej" - wiosną.

Ciekawe. Moje doswiadczenia sa raczej odwrotne. Nie przypominam
sobie klopotow z drzewami i krzewami sadzonymi lub przesadzanymi
wiosna, natomiast przypominam sobie, kiedy na 12 posadzonych
jesienia budlei (nie znam nazwy polskiej, budleia to lacinska) zime
przetrzymala jedna, a i to kiepsko. A sadzilem zgodnie z zaleceniami
firmy wysylkowej.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2002-03-29 06:51:17

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jesienia budlei (nie znam nazwy polskiej, budleia to lacinska) zime
> przetrzymala jedna, a i to kiepsko. A sadzilem zgodnie z zaleceniami

W przypadku budlei ( niezupełnie odpornej na mróz ) a takze roślin
zimozielonych lepiej sprawdza się wiosenne sadzenie - posadzone w kwitniu np:
rododendrony wytwarzają przez cały sezon korzenie pozwalające zimą pobierać
wodę z gruntu i łatwiej przetrwać zimę - taki sam rododendron posadzony
jesienią będzie miał bryłę korzeniową wielkości doniczki i niezabezpieczony na
pewno wyschnie .
Myslę więc ze przysłowie tyczy się rodzimych drzew lisciastych posadzonych z
gołym korzeniem - jesienią faktycznie okres korzystnych warunków pogodowych (
duża wilgotność gleby) jest dłuższy niż wiosną - ale niktóre gatunki - brzoza ,
buki , graby, robinie lepiej sadzić wiosną.

15. Data: 2002-03-29 20:01:07

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
> [...]
> wiosna, natomiast przypominam sobie, kiedy na 12 posadzonych
> jesienia budlei (nie znam nazwy polskiej, budleia to lacinska)

Czy te budleje (polska nazwa to budleja, czasami zwie się ją omżyn) sadzone
były z pojemników?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Lyszczaki