do użytkowników robotów kuchennych?

1. Data: 2005-06-23 17:42:44

Temat: do użytkowników robotów kuchennych?
Od: kesser <kesser@[to usun]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam robota kuchennego Simens MK-52800 (ale zasada działania jest raczej taka
sama dla wszystkich). Po użytkowaniu i odłączeniu z gniazdka wtyczka kopie
dość mocnym prądem. Sprawdzane już było na różnych gniazdkach. Sama wtyczka
nie ma uziemienia tylko wycięcie na bolec. Czy to normalne, że jest prąd na
wtyczce po wyjęciu z gniazdka czy trzeba oddać do serwisu??

2. Data: 2005-06-23 17:47:03

Temat: Re: do użytkowników robotów kuchennych?
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

kesser wrote:

> [...]
>nie ma uziemienia tylko wycięcie na bolec. Czy to normalne, że jest prąd na
>wtyczce po wyjęciu z gniazdka czy trzeba oddać do serwisu??

Hej, ja moze nie znam sie zbyt dobrze, ale ZADNE urzadzenie, kuchenne
czy nie, nie powinno miec takich objawow...

Kot

--
Dodawaj ZA DARMO ogłoszenia do Aaaby.pl i Gazety Stołecznej: Dla dziecka, Fotografia,
Hobby, Książki, Odzież, RTV i AGD, Meble, Telefony

3. Data: 2005-06-23 19:57:06

Od: kmagiera <k...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

kesser napisał(a):
> [...]
> nie ma uziemienia tylko wycięcie na bolec. Czy to normalne, że jest prąd na
> wtyczce po wyjęciu z gniazdka czy trzeba oddać do serwisu??

Kondensator przeciwzakloceniowy jest naladowany nawet po odlaczeniu
urzadzenia od sieci. Nie wiem jak w tym urzadzeniu ale zazwyczaj
znajduje sie on PO wylaczniku i dlatego gdy urzadzenie wylaczy sie
wylacznikiem jest on odlaczony od kabla sieciowego i wtedy nic nie
"kopie". Mysle, ze warto zapytac sie w serwisie.
Pozdrawiam Krzysztof Magiera

4. Data: 2005-06-23 21:36:08

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na
> wtyczce po wyjęciu z gniazdka czy trzeba oddać do serwisu??

Mam ten model i też odczułem kilkakrotnie rozładowanie kondensatora
na własnej skórze. Prawdopodobnie jest to błąd konstrukcyjny.
Nauczony przykrymi doświadczeniami za każdym razem po wyjęciu wtyczki
z gniazda sieciowego zwieram bolce wtyczki na jakimś metalowym
elemencie i rozładowuję kondensator ;-)

pozdrawiam
leku

5. Data: 2005-06-24 06:21:58

Od: Ula <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku miesięcy mam właśnie tego siemensa i objawy są dokładnie takie
same. Po kilku kopnięciach nauczyłam się nie "pchać" łapek. W
poprzednich philipsach nie było takich objawów. Wniosek prosty - coś z
tym modelem jest nie tak. Choć ogólnie zadowolona jestem.

Ula (ze słonecznego Szczecina)

7. Data: 2005-06-24 08:30:42

Od: kmagiera <k...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula napisał(a):
> [...]
> poprzednich philipsach nie było takich objawów. Wniosek prosty - coś z
> tym modelem jest nie tak. Choć ogólnie zadowolona jestem.

Widac "ten typ tak ma". Jesli jest zaprzyjazniona zlota raczka a nie ma
juz plomby gwarancyjnej mozna przelaczyc kondensator za wylacznik. Nie
wplynie to zupelnie na prace a sam robot bedzie przyjazniejszy.
Pozdrawiam krzysztof magiera

8. Data: 2005-06-24 10:59:13

Od: "zirhan" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kmagiera" <k...@w...opole.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> juz plomby gwarancyjnej mozna przelaczyc kondensator za wylacznik. Nie
> wplynie to zupelnie na prace a sam robot bedzie przyjazniejszy.

A czemu nie zarządać wymiany na nie kopiący bądź inny? Zagrozić zgłoszenim
sprawy do właściwego urzędu i tam po stwierdzeniu wady konstukcyjnej będą
kazali wycofać wszystko z rynku na własny importera koszt.
Pałą ich!
Zirhan

9. Data: 2005-06-25 00:02:45

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zirhan wrote:

> [...]
> sprawy do właściwego urzędu i tam po stwierdzeniu wady konstukcyjnej będą
> kazali wycofać wszystko z rynku na własny importera koszt.

Warto wcześniej przeczytać instrukcję obsługi. Jeżeli zawiera
informację:
1. że należy NAJPIERW wyłączyć wyłącznik, lub
2. że może niegroźnie kopać
Nic im nie zrobisz

Jeżeli prąd rozładowania kondona nie przekracza dopuszczalnej normy
(kilkadziesiąt mA - odczuwalne a nawet bolesne, ale niegroźne) - to
żaden urząd nie nakaże wycofania sprzętu z rynku.

W większości urządzeń filtr przeciwzakłoceniowy na wejściu (LC albo RC)
zbocznikowany jest rezystorem rzędu kilku MoM. Jęśli wyciągnie się
wtyczke i dotknie - to niegroźnie kopnie.
Ale po kilku -nastu sekundach - kondony się rozładują przez ten bocznik

Wniose k - nie łapać od razu. I nie używać, jeśli ktoś ma stymulator -
bo chyba tylko wtedy może zaszkodzić

AE

Pomidor
smazone pomidory/sos