dobrodziejstwa cywilizacj-i specjalnie dla Jurka

11. Data: 2004-10-29 10:57:07

Temat: Re: dobrodziejstwa cywilizacj-i specjalnie dla Jurka
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

jaszczur w wiadomości
news:slrnco445a.bqa.jaszczur@workstation.at.my.home.
or.workplace.pl pisze:

> Ciekawe sformułowanie. Gdyby teoria doboru naturalnego była prawdziwa
> takie choroby powinny dawno wyginąć. ;-)

? Dobor naturalny promuje geny letalne, ktore ujawniaja sie jak najpozniej.
Im pozniej, tym wieksze szanse na przekazanie ich potomstwu.

12. Data: 2004-10-29 10:59:53

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
clt288$ch$...@n...onet.pl...

> jest rzecza naturalna ,że choroby które potrzebuja do swojego rozwinięcia
> sie 40 lat, nie wystapią lub wystapia rzadko, w społeczenstwach w ktorych
> srednia zycia wynosi 30-40 lat.

a wiesz co to jest srednia zycia?

> to samo tyczy sie chorób,ktore wystepuja na skutek starzenia sie
> organizmów
> porownaj sobie srednia zycia cywilizowanych i dzikich.

staroztni grecy, rzymianie czy egipcjanie to byli "dzicy" czy
"cywilizowani"?

Jurek

13. Data: 2004-10-29 11:33:43

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> a écrit dans le message de
> clt288$ch$...@n...onet.pl...

> a wiesz co to jest srednia zycia?
czy chodzi ci o srednia długosc zycia czy może o jakąś inną srednią??

> staroztni grecy, rzymianie czy egipcjanie to byli "dzicy" czy
> "cywilizowani"?

to zalezy od perspektywy z jakiej sie patrzy i od kryteriów :"dzikosci" i
"cywilizowania"

14. Data: 2004-10-29 11:43:30

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
clt9on$fu3$...@n...onet.pl...

> czy chodzi ci o srednia długosc zycia czy może o jakąś inną srednią??

chodzi mi o znaczenie okreslenia "srednia dlugosc zycia" , bo okreslenie
srednia dlugosc zycia wynosi: 40, 55, 72 i pol, nie maja zadnego sensu i
sluza tylko i wylacznie dla "naginania" histori w stylu: teraz to jest
fajnie bo srednia zycia wynosi 81 3/4 (z sufitu!) a w takiej srednowiecznej
europie to ludzi zyli srednio 32 lata ( a moze i mniej).

to sie nazywa : UNIK

Jurek

15. Data: 2004-10-29 11:57:32

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
srednowiecznej
> europie to ludzi zyli srednio 32 lata ( a moze i mniej).

jesteś w błedzie.!!
pojecie srednia długośc zycia to jest termin
naukowy(socjologia),zdefiniowany bardzo dokładnie i prosto.
srednia to statystyczna miara tendencji centralnej,tzn.
przecięętnej,wynikająca z podzielenia sumy przez liczbe przypadków.
i nie ma co silic sie na chłopskiego filozofa podejmująć proby wynalezienia
kwadratowego koła

> to sie nazywa : UNIK

okresl kryteria ,podaj perspektywe i nie bedzies miał problemów z
odpowiedzią na pytanie.
dla jednego ,wysoki czlowiek to ten majacy 175 cm, dla innego ten sam
człowiek przy wzroście 175 bedzie człowiekiem niskim.

16. Data: 2004-10-29 16:49:03

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla jednego ,wysoki czlowiek to ten majacy 175 cm, dla innego ten sam
> człowiek przy wzroście 175 bedzie człowiekiem niskim.

malo tego, w pokoleniu moich rodzicow 175cm to wzrost wysoki a nawet b.
wysoki przynajamniej dot. kobiet, w moim to wzrost wysoki choc juz blizej
przecietnej, w pokoleniu dzisiejszych nastolatek to przecietna

z pokolenia na pokolenie ludzie sa coraz wyzsi
zatem jesli rozmawiamy o porownywaniu "dzikich" i "cywilizowanych" to
rozmawiajamy o wspolczesnym swiecie i wspolczesnych warunkach

my umieramy na raka a indianie w amazonii na grype, czego to dowodzi???
pewnie tego ze inaczej zyjemy to i choroby sie nas inne imaja

a ja nadal nie rozumiem jak choroby psychosomatyczne moga byc powodowane
fizjologia?? to dlaczego sie nazywaja psychosomatyczne? a nie somatyczne???

;-)))

pozdrawiam
eulalka

17. Data: 2004-10-29 17:57:23

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
cltb5c$a86$...@n...onet.pl...

> jesteś w błedzie.!!
> pojecie srednia długośc zycia to jest termin
> naukowy(socjologia),

a gdzie ja powiedzialem ze tak nie jest?. Naukowo to jest cacy, w praktyce
to ma takie same znaczenia jak pojecia: srednia placa, srednia zamoznosc,
sredni wzrost, srednia ilosc dzieci(to u kobiet). I dlatego twoje
stwierdzenie o 40 latach (srednio) jest bez sensu, bo w ten sposob chcesz
udowodnic ze pewne choroby NIE MOGA sie rozwinac/uaktywnic bo ludzie danej
spolecznosci zyja do 40 lat, co jest BZDURA, we wszystkich spolecznosciach
sa ludzie ktorzy zyja duzo, duzo dluzej niz "srednia" i NIE CHORUJA

teraz to Ty szukasz kwadratury kola :)

Jurek

18. Data: 2004-10-29 18:03:26

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> a écrit dans le message de
news: cltsa8$26lr$...@m...aster.pl...

> malo tego, w pokoleniu moich rodzicow 175cm to wzrost wysoki a nawet b.
> wysoki przynajamniej dot. kobiet, w moim to wzrost wysoki choc juz blizej
> przecietnej, w pokoleniu dzisiejszych nastolatek to przecietna

i czego to dowodzi? czy poza "masa" przybywa jeszcze czegos?

> z pokolenia na pokolenie ludzie sa coraz wyzsi
> zatem jesli rozmawiamy o porownywaniu "dzikich" i "cywilizowanych" to
> rozmawiajamy o wspolczesnym swiecie i wspolczesnych warunkach

oczywiscie srednio, a skoro rowniez w tym temacie jestes swietnie
zorientowana, to powiedz jaka jest srednio (;) zycia osob o wzroscie powyzej
2m i wiecej

> my umieramy na raka a indianie w amazonii na grype, czego to dowodzi???
> pewnie tego ze inaczej zyjemy to i choroby sie nas inne imaja

oooooooo! to jednak INACZEJ zyjemy, no to jeszcze troche wysilku i okresl co
to oznacza "inaczej zyjemy"

> a ja nadal nie rozumiem jak choroby psychosomatyczne moga byc powodowane
> fizjologia?? to dlaczego sie nazywaja psychosomatyczne? a nie
> somatyczne???
>
> ;-)))

zeby Cie nie przestraszyc, to na razie poczekam na odpowiedz na pytanka
powyzej

> pozdrawiam
> eulalka

Jurek

19. Data: 2004-10-29 19:09:01

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <g...@o...pl> wrote in message news:clu0ld$t0p$1@inews.gazeta.pl...

> "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> a écrit dans le message de
> news: cltsa8$26lr$...@m...aster.pl...

> i czego to dowodzi? czy poza "masa" przybywa jeszcze czegos?

jakbys troszke pomyslal, tak troszunie to moze wpadlbys na to, ze nie mozna
uzywac tak niekonkretnych pojec jak "dziki" i "cywilizowany" bo moze sie
zdarzyc ze dla roznych ludzi oznaczaja zupelnie co innego to raz
a dwa ze nie mozna rozmawiac o problemach cywilzacyjno spolecznych bez
kontekstu historycznego
a tu mieszanka kompletna porownywanie paleolitu z mcdonaldem...............

> oczywiscie srednio, a skoro rowniez w tym temacie jestes swietnie
> zorientowana, to powiedz jaka jest srednio (;) zycia osob o wzroscie
> powyzej 2m i wiecej

nie wiem, nie mam pojecia........................
ale chyba nie bedziesz sie spieral, ze srednia dlugosc zycia rosnie???

> oooooooo! to jednak INACZEJ zyjemy, no to jeszcze troche wysilku i okresl
> co to oznacza "inaczej zyjemy"

hmmm, zyje w innym klimacie, uzwam metalowych sztuccow, jezdze samochodem,
mieszkam w murowanym domu, uzywam toalety?
nie jem papug, ryb i nie mieszkam w chacie z 100 sasiadami z wioski...i??/
nie zabija mnie grypa ani zapalenie oskrzeli ale cierpialabym pewnie na
malarie i "zemste montezumy" i co?? czego to dowodzi w aspekcie chorob
psychosomatycznych????

> zeby Cie nie przestraszyc, to na razie poczekam na odpowiedz na pytanka
> powyzej

hmmm sklerotka czy taka filtracja rzeczywistosci?? post wczesniej zarzuciles
jankowi uniki?? a sam co robisz?? a moze ty tak jak kali.......?

eulalka

20. Data: 2004-10-29 20:29:38

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> a écrit dans le message de
news: clu4gt$1mk6$...@m...aster.pl...

> [...]
> kontekstu historycznego
> a tu mieszanka kompletna porownywanie paleolitu z

jak myslisz kto to napisal?

cytat : " jest rzecza naturalna ,że choroby które potrzebuja do swojego
rozwinięcia
sie 40 lat, nie wystapią lub wystapia rzadko, w społeczenstwach w ktorych
srednia zycia wynosi 30-40 lat.
to samo tyczy sie chorób,ktore wystepuja na skutek starzenia sie organizmów
porownaj sobie srednia zycia cywilizowanych i dzikich. " koniec cytatu

nie musisz odpowiadac

> hmmm sklerotka czy taka filtracja rzeczywistosci?? post wczesniej
> zarzuciles jankowi uniki?? a sam co robisz?? a moze ty tak jak

no wlasnie, a co Tobie dolega?

> eulalka

Jurek

homo optimal ?????