dobry ciśnieniomierz i glukometr

1. Data: 2006-10-25 11:19:28

Temat: dobry ciśnieniomierz i glukometr
Od: SM <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Porsze o porade, ktory z ciśnieniomierzy wybrac?
Potrzebuje cos dla samotnej osoby, aby bylo wygodne
aby dobrze mierzylo, pewnie nadgarstkowe odpadaja?

To samo z glukometrem. Jaki? Osoba chora na cukrzyce,
prosze urzadzenie funkcjonalne i dobre.

Cena nie jest bardzo istotna, ale bez przegiec,
wodotrskow (jezeli takie sa w tych urzadzeniach) nie potrzebuje

Dziekuje za porade i pozdrawiam

PS. Wyczytalem, ze dobre cis. sa firmy OMRON seria M3 czy cos takiego.

2. Data: 2006-10-25 18:38:53

Temat: Re: dobry ciśnieniomierz i glukometr
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SM" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Dziekuje za porade i pozdrawiam
>
> PS. Wyczytalem, ze dobre cis. sa firmy OMRON seria M3 czy cos takiego.

OMRON jest jedna z najlepszych firm - ważne jednak, by aparat do
ciśnienia nie był nadgarstkowy. Bardzo dobra jest seria M5-I, mierzy
nawet u osób z zaburzeniami rytmu.
Glukometr obojętnie jaki - wskazane by metoda pomiaru była
biosensoryczna, nie fotometryczna. I ważne, by paski były niedrogie,
tak, by cena pasków nie była przyczyną ograniczania liczby pomiarów.

3. Data: 2006-10-26 07:22:57

Od: SM <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biosensoryczna, nie fotometryczna. I ważne, by paski były niedrogie,
> tak, by cena pasków nie była przyczyną ograniczania liczby pomiarów.

Dziekuje bardzo, o taka informacje mi chodzilo :)
Jeszcze tylko musze sie dowiedziec co to znaczy zeby paski byly niedrogie.

Pozdrawiam!

4. Data: 2006-10-26 08:08:17

Od: SM <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> OMRON jest jedna z najlepszych firm - ważne jednak, by aparat do
> ciśnienia nie był nadgarstkowy. Bardzo dobra jest seria M5-I, mierzy
> nawet u osób z zaburzeniami rytmu.

o kurcze... on kosztuje 400pln :(

5. Data: 2006-10-26 09:15:14

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> o kurcze... on kosztuje 400pln :(

Trzeba ominąć aptekę i pytać u źródła - np firma 'remix' - tel kont.022-
8346694 (odpada wtedy marża apteczna).
Niedrogie paski, to takie, które są po ok 3-5zł za 50 sztuk, czyli za
paczke. Niektóre z nich w niektórych aptekach są po 1 groszu (ale nie
jest to sprawa stała i nie warto się kierować tą ceną - jutro mogą być
po np. 7zł - lepiej dowiedzieć się, jakie glukometry miały od dawna
tanie po refundacji paski i mają je nadal).

6. Data: 2006-10-26 09:54:16

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*SM*, która zaskrzeczała:

> o kurcze... on kosztuje 400pln :(

M6 można za niewiele ponad 200 zł kupić (ja kupiłem na allegro czy w
sklepie internetowym), ma parametry zbliżone do m5-i. Dobrze mierzy u
osób z arytmią.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

7. Data: 2006-10-26 12:31:02

Temat: Glukometr tylko indywidualnie?
Od: "Kormoran" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro już jesteśmy przy temacie glukometrów,
to chciałbym poruszyć problem igieł.
W instrukcji obsługi glukometru jest
napisane, że przeznaczony jest do badania
jednej osoby. Ponoć gdy z tego samego
urządzenia korzysta więcej niż jedna
osoba to istnieje możliwość przenoszenia
chorób.
Chyba zagrożenie pochodzi od próbnika z igłą
służącego do kłucia miejsc(palców), z których
krew jest pobierana na pasek. Być może
nastąpią jakieś rozpryski krwi. Drobinki
krwi zostaną na próbniku. Tylko tą
drogą ktoś inny może się chyba zarazić?
Czy tego istotnie należy przestrzegać?
Czy faktycznie należy przestrzegać zasady
jedna igła - jeden pomiar (nawet gdy
poziom cukru jest mierzony tylko u jednej
osoby)?

8. Data: 2006-10-26 14:05:07

Temat: Re: Glukometr tylko indywidualnie?
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kormoran" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jednej osoby. Ponoć gdy z tego samego
> urządzenia korzysta więcej niż jedna
> osoba to istnieje możliwość przenoszenia

Tak. Większość glukometrów z przyczyn konstrukcyjnych jest przeznaczona
do uzytku przez jedna osobę, niektóre zaś z przyczyn oprogramowania
również zawężają do jednej osoby liczbę uzytkowników.

> [...]
> służącego do kłucia miejsc(palców), z których
> krew jest pobierana na pasek. Być może
> nastąpią jakieś rozpryski krwi. Drobinki

Nie tylko. Dla przykładu - aparat na paski Accu Chek Active ma taką
konstrukcję, że kroplę krwi nakłada się na pole pomiarowe, które
znajduje się praktycznie na środku aparatu. Prowadzi to do częstego
brudzenia krwią pola zza którego dokonuje sie pomiar (fotometria), pola,
które bywa pobrudzone w sposób widoczny gołym okiem. Nie powinno to
pozwalać na używeanie takiego aparatu do np. badań przesiewowych,
populacyjnych itd, gdzie jest duza liczba badanych.
Ryzyko jest wprawdzie niewielkie, ale jest i nie powinno być pomijane.

> Czy tego istotnie należy przestrzegać?
> Czy faktycznie należy przestrzegać zasady
> jedna igła - jeden pomiar (nawet gdy
> poziom cukru jest mierzony tylko u jednej
> osoby)?

Nie wydaje się, by konieczne było zmienianie igieł gdy pomiaru dokonuje
ta sama osoba tylko u siebie i gdy nie ma możliwości pomyłkowego uzycia
nakłuwacza. Jesli zaś jest choćby możliwość pomyłkowego użycia
nakłuwacza, bo są np podobne, duza liczba osób w otoczeniu, to
najpewniejsze jest zmienianie igieł przed każdym nakłuciem. Ale
zazwyczaj jak napisałem nie trzeba, bo jest się jedynym użytkownikiem.
Sytuacja może się zmieniać, gdy np wyjeżdżamy do sanatorium i w pokoju
jest ktoś, kto również dokonuje pomiarow. Dla własnego bezpieczeństwa
radziłbym wymieniać wtedy przed kazdym kolejnym kłucoiem, bo nie wiadomo
co współlokatorowiu moze strzelić do głowy (a zaprawdę przychopdzą
ludiom różne pomysły - moze np uznać, że nasz nakłuwacz jest lepszy i
spróbować wykożystac go do pobrania kropli krwi u siuebie, bez naszej
wiedzy - nie piszę tego dla strzaszeni - naprawdę ludzioe miewają takie
pomysły:-(((

9. Data: 2006-10-26 19:34:36

Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Marek Li wrote:
> [...]

> populacyjnych itd, gdzie jest duza liczba badanych.
> Ryzyko jest wprawdzie niewielkie, ale jest i nie powinno być pomijane.

Niekoniecznie, w tym glukometrze mozna wyjac pasek - naniesc krople -
wlozyc pasek, i automat dokona prawidlowo pomiaru, a przy okazji
uniknie sie brudzenia przyzadu krwia.
Pozdrawiam Marcin

10. Data: 2006-10-26 22:28:54

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...

> [...]
Niekoniecznie, w tym glukometrze mozna wyjac pasek - naniesc krople -
wlozyc pasek, i automat dokona prawidlowo pomiaru, a przy okazji

Tak jest to jedna z dwu metod. Ale w obu krew jest w kontakcie z polem
świecącym (nie wiem jak on się nazywa fachowo). I to jest przyczyna, dla
której nie powinno się używać bo jest kontakt glukometru z krwią. Nie da
się zapewnić w obu metodach warunków bezkontaktowości krwi innej osoby z
glukometrem.
Jest to też jeden z powodów dla którego Np w karetkach pogotowia
chętniej używa się innych glukometrów (nazwy nie wspomnę, by nie
reklamować).
Ogólnie glukometr jest urządzeniem przypisanym do jednego
człowieka!!!!!!!!! Jak napisałem - albo z powodów
sanitarno-epidemiologicznych albo z przyczyn oprogramowania (niektóre
aparaty mają możliwość transmisji danych na komputer - sam używam takich
i gdy pacjent chciałby mierzyć jeszcze komuś mówię, że leki musiałby
rozdzielać dla dwu osób, bo nie jestem w stanie rozpoznać, które wyniki
są czyje.

Wizje goraczkowe
wolontariat w ZOZ-ach
!@#$ zoster...