Re: "domowe sposoby" na depresje

From: "- . j a c e k b. -" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: "domowe sposoby" na depresje
Date: Wed, 26 Nov 2003 16:34:25 +0100

Użytkownik "Pyzol" <n...@s...ca> napisał w wiadomości
news:bq2fcq$1tu8j3$1@ID-192479.news.uni-berlin.de...

odwracam kolejność postu!

> Widzisz, jak to jest - podaj czlowiekowie dlon, to ci reke odgryzie;) :
pyta
> i pyta i pyta dalej:):):):)
>
> Kaska

po to ma pytajnik, żeby pytał, dobrze, że tylko rękę odgryzie - ręka nie
włosy, odrosnie!

> W jaki sposob odroznia sie depresje od nerwicy depresyjnej?
CZY TAKA ODP. cię zadawala? -

Nerwica depresyjna (nazywana też reaktywną)
a depresja, jako ciężka choroba (psychoza) to nie to samo, choć objawy mogą
być często myląco podobne.

W depresji fundamentalnym objawem jest lęk nieuprzedmiotowiony, często
występują objawy somatyczne (bóle głowy, jamy brzusznej, ogólne
dolegliwości).
W nerwicy depresyjnej występują objawy somatyzacji nerwicowej, chory skarży
się na wszelkiego rodzaju bóle; lęk jest bardziej uprzedmiotowiony.

W nerwicy depresyjnej, chory czuje się całą dobę jednakowo źle,
w depresji następują głębokie zaburzenia snu, wyraźne pogorszenie się stanu
ogólnego, pogorszenie nastroju rano.

W przypadku depresji, samobójstwo bywa tzw. dokonane, chory naprawdę chce
odejść, aby nie być balastem.
W nerwicy depresyjnej jest tzw. Samobójstwo usiłowane, czyli próba
samobójcza - chory chce coś pokazać, wymusić na otoczeniu.

Ludzie z depresją ,mają kłopoty we wszelkich dziedzinach życia np. poranna
toaletą,
a z nerwicą depresyjną nie maja kłopotów z aktywnością.

W nerwicy depresyjnej nastrój jest zmienny, zależy od sytuacji życiowych,
społecznych -
w depresji, bez względu na sytuację nastrój chorego jest ciągle obniżony.

Napęd psychoruchowy w depresji jest ciągle obniżony (w różnym stopniu),
a w przypadku nerwicy depresyjnej nie zauważa się zaburzeń psychoruchowych.

W depresji choremu brakuje woli (praktycznie wszystko jest niemożliwe do
wykonania)
w nerwicy depresyjnej następuje częściowy brak woli, a chorego po namowach
da się namówić na rzeczy przyjemne, które faktycznie sprawią mu radość i
odsuną zły nastrój.

Emocje - w przypadku depresji dominuje autentyczne poczucie winy (winny
jestem ja) włącznie z urojeniami i to poczucie jest prawdziwe,
a w przypadku nerwicy depresyjnej dominuje poczucie krzywdy (winne jest
środowisko), jednostka taka chętnie demonstruje swój smutek.

W depresji mogą się nawet pojawić urojenia, co nie jest aż taką rzadkością (

W przeciwieństwie do nerwicy depresyjnej,
w depresji zaburzone są rytmy biologiczne.

Brak urojeń, ogłupienie jest charakterystyczne dla nerwicy depresyjnej,
natomiast w przypadku depresji powstają poważne zaburzenia poznawcze.

nie w locie...

Czy polega to
> tylko na rozroznieniu,ze jesli ktos wini siebie , to depresja, jesli caly
> swiat to nerwica?

ABSOLUTNIE NIE, !!! to było tylko jedno malutkie, - 'looknij' wyżej!

> Czy obie te choroby powoduja inne zmiany w mozgu?

jak to bywa w tej działce - wszytko jest możliwe - ale nie ZAWSZE; umówmy
się, że zależy od tego co to jest; co jest przyczyną - czy czynniki
psychogenne, czy endogenne; - Odpowiedź TAK będzie prawdziwa i NIE będzie
prawdziwa, to tak jak z rakiem Czy na raka się umiera? - TAK i NIE - zależy
od raka, jego stadium rozwoju i tego .... w jakim stawie lub rzece żył... :)

Nie wiem, czy tak może być?