drenowanie

41. Data: 2006-07-19 15:26:19

Temat: Re: drenowanie
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"moon" <l...@w...pl> wrote in message
news:e9li4t$4iq$1@atlantis.news.tpi.pl...

> a jam ci Łużnianin.
>
> moon

Witam! Witam! :-))

42. Data: 2006-07-19 15:53:08

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

moon napisał(a):

> Rany boskie! Tyle kopania! Nie zgadzam się :/
> Poproszę o drugą opinię:)

Na działce gliniastej mieliśmy dreny na 2-3 sztychów szpadla. Na
podsypce piaskowej okryte papą.
pozdr. Jerzy

43. Data: 2006-07-19 16:04:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Na działce gliniastej mieliśmy dreny na 2-3 sztychów szpadla. Na podsypce
> piaskowej okryte papą.
> pozdr. Jerzy

W porządku, gdy tylko wody powierzchniowe, ale gdy to ma funkcjonowac cały
rok to nie może zamarznąć.

44. Data: 2006-07-19 16:11:48

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> musze położyć kilkanaście m drenu i nie wiem jak głęboko muszę kopać?
> aż do warstwy zbitej ziemi? jakaś głębokość w cm - jakie min, max?

Odprowadzałem wodę z rynny przy domu , bo stała i przesiąkała
do fundamentów . Warunki takie : ok 2 m ziemi (piachu) potem
gruba warstwa gliny . Wystarczające było odprowadzenie wody
na odległość ok 3m w ogród (glina opada potem w kierunku
od domu i po kilkunastu metrach się kończy) jednak po drodze
był chodnik i część podwórza .Pierwsza myśl to rura ale :
co z zamulaniem (raz w roku wybieram masę mułu z rynien)
i co z jednorazową dawką takiej ilości wody pod ziemią w ogrodzie ?
Rozwiązanie : wykopałem rów głębokości ok. 1 m i szerokości
ok 0,5 m zaczynając jakieś 20 cm od domu przy wypływie z rynny a kończąc
ok 4 m od domu w ogrodzie jamą 1x1 m . Całość wypełniłem do połowy
głębokości gruzem (akurat miałem ceglany, betonowy i wszelkie inne
nieorganiczne odpady , nawet stary garnek) ubiłem , przy rynnie podsypałem
więcej/wyżej, przykryłem starą papą (ale niedokładnie , ze szczelinami).
Wszystko przysypałem ziemią , ubiłem , wykończyłem
infrastrukturę wierzchnią , posiałem trawę .
Teraz przy największych ulewach woda stoi - i owszem- nie dłużej jak 15
minut po deszczu .
Taki drenaż ma tę zaletę , że ma sporą pojemność własną potrzebną w nagłych
dużych napływach wody , zamulanie to mu raczej nie grozi wiele lat .
Podziemny ciek sobie zrobiłem ;-)
Jeżeli warunki u Ciebie odpowiednie to podobnie można by...
--

pozdrawiam :-) piotrh

45. Data: 2006-07-19 19:35:46

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale... jak ja wbiję 4,5 metrową rurkę w grunt?

Zatnij krótką skośnie.Przystaw do ziemi i lej obuchem ile masz sił.
Obracaj rurkę żabką i wyciągaj co parę uderzeń, aby wysypać urobek.
Jak wbijesz całą, to ją wyjmiesz i włożysz do dziury trzymetrową,
powtarzasz czynności do skutku,aż trafisz na watrstwę przepuszczalną.
Podobną techniką zrobiłem dziurę na 15 m w głąb ziemi.
Pozdrawiam.Mirzan

46. Data: 2006-07-19 19:52:18

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh wrote:
> Użytkownik "moon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> wiele lat . Podziemny ciek sobie zrobiłem ;-)
> Jeżeli warunki u Ciebie odpowiednie to podobnie można by...

interesujące. ale zamiast papy to bym jednak wlókninę dal.
tylko to kopanie rowu.... wrrrr:/
moon

--
you are what you is

47. Data: 2006-07-19 20:23:33

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

48. Data: 2006-07-19 21:16:21

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał:
> powtarzasz czynności do skutku,aż trafisz na watrstwę przepuszczalną.

Raczej nie trafi, oni obaj z Panslavistą fliszowiacy, tak jak i ja...
czyli siedzą na fliszu karpackim zapewne...
Trafić tu można na paru metrach na niebieską glinę czy łupek np.
ewentualnie w najlepszym przypadku na jakiś rumosz,
jednym słowem glina, kamienie, skała i tyle,
czasem żwiry w dolinie rzeki.

Pozdrawiam calvi

49. Data: 2006-07-19 21:25:04

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotrh napisał:
> [...]
> Rozwiązanie : wykopałem rów głębokości ok. 1 m i szerokości
> ok 0,5 m zaczynając jakieś 20 cm od domu przy wypływie z rynny a kończąc

Gdybyś zdradził, jak długo to robiłeś,
toby czasoprzestrzeń wyszła :-)

Pozdrawiam, Barbara

50. Data: 2006-07-19 21:41:32

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> [...]
> powtarzasz czynności do skutku,aż trafisz na watrstwę przepuszczalną.
> Podobną techniką zrobiłem dziurę na 15 m w głąb ziemi.

i jak? była ropa?

pozdrawiam naftowo,

moon

cukinia