(druty) wykończenie rękawa...?

1. Data: 2006-11-05 21:43:41

Temat: (druty) wykończenie rękawa...?
Od: "SinkaG" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobre duszyczki, jak zrobić takie wykończenie rękawa?

http://show.7ya.ru/private-showphoto.aspx?RubrID=113
628&PhotoID=1273598&ob=0

Z góry dziękuję za wskazówki.
Pozdrawiam
Sinka

2. Data: 2006-11-05 22:04:32

Temat: Re: (druty) wykończenie rękawa...?
Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

SinkaG <s...@g...pl> napisał(a):

> Dobre duszyczki, jak zrobić takie wykończenie rękawa?

Przerabiasz ok. 2,5 - 3 cm gładkim ściegiem jerseyowym /tj. po prawiej oczka
prawe, po lewej lewe/. Następnie cały rząd przerabiasz *2 o razem na prawo,
1 narzut* powtarzając od * do *. Następny rz. - oczka lewe. Po przerobieniu
takiej samej ilości rzędów, jak od początku robótki do rzędu z narzutami,
składasz robótkę na pół i przerabiasz każde oczko z druta razem na prawo z
kolejnym oczkiem pierwszego rzędu robótki. Trudno to wyjaśnić "na gębę".
Można też po przerobieniu rzędu z narzutami polecieć w górę, dokończyć
rękaw, zszyć go, a potem złożyć powstały mankiecik i podszyć go ręcznie.

Ania

3. Data: 2006-11-06 06:07:45

Od: "grania" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robi się tak jak napisała Czeremcha.

A ja mam pytanie.
Kiedyś prułam sweterek i wyglądało wykończenie podobnie
podwójnie ale było zrobione na okrągło.
Jakby robione od dołu i potem podwójne wykończenie nie wiem jak
zaczęte mimo, że pilnie patrzyłam. Może zrobili pierwszy rządek a
potem jakby pierwszy z drugiej strony i na okragło, bo na bokach nie
było zszywane.
Sweterek robiła specjalistka jeszcze sprzed wojny niestety nie żyje.
Mam jeszcze jeden i też tak wykończony ale szkoda pruć, bo to
majstersztyk.
Tam oczka z tyłu i przodu wykończenia były łapane po dwa na raz i
potem normalnie jakimś ściegiem.
Oczywiście nie było takich ząbków. I nie wiem jak tu będzie
wyglądało po zszyciu, w tym starym nie było śladu.

4. Data: 2006-11-06 09:56:31

Od: "MonikaGer" <m_biermann@(nospam)gmx.de> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
zrobilam mala sesje zdjeciowa:
http://de.pg.photos.yahoo.com/ph/monikalegov/album?.
dir=/8d40re2
kto chce zobaczyc niech kliknie

Pozdrawiam
Monika

5. Data: 2006-11-06 10:29:39

Od: "SinkaG" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MonikaGer" <m_biermann@(nospam)gmx.de> napisał w wiadomości
> Hej,
> [...]

Jak zawsze niezawodne jesteście !!!! Dziekuję za podpowiedzi idę
ćwiczyć...;-)))

Hej
Sinka

6. Data: 2006-11-06 10:36:07

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MonikaGer wrote:
> Hej,
> zrobilam mala sesje zdjeciowa:
> http://de.pg.photos.yahoo.com/ph/monikalegov/album?.
dir=/8d40re2
> kto chce zobaczyc niech kliknie

Jak sie robi takie wykończenie to niby wiem, bo robiłam z dobrym
efektem. Natomiast zastanawia mnie po co robisz tę białą część i potem
prujesz? Co to daje?

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2006-11-06 10:43:25

Od: "MonikaGer" <m_biermann@(nospam)gmx.de> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Jak sie robi takie wykończenie to niby wiem, bo robiłam z dobrym efektem.
> Natomiast zastanawia mnie po co robisz tę białą część i potem prujesz? Co
> to daje?

Ok, zapomnialam napisac, ze tak JA robie.
Wedlug mnie: tak jest latwiej lapac oczka, tyl ladniej wyglada, taki moj
bzik ;)

Pozdrawiam
Monika

8. Data: 2006-11-06 11:00:05

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A możemy prosic opis do obrazków?
Ja zawsze podszywałam, ale ten sposób jest zdecydowanie "ładniejszy"
Dzi.

9. Data: 2006-11-06 11:32:16

Od: "MonikaGer" <m_biermann@(nospam)gmx.de> szukaj wiadomości tego autora

"Dziunia" <d...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
>A możemy prosic opis do obrazków?
> Ja zawsze podszywałam, ale ten sposób jest zdecydowanie "ładniejszy"
> Dzi.

Hehe,
myslalam, ze obrazkami wymigam sie od opisow ;)

w tej probce najpierw zrobilam 3 rzedy ta biala wloczka, nast. 6 niebieska
(najlepiej tak robic, zeby na stonie tam gdzie niebieska jest prawo, ta
biala byla lewo, bo wtedy miejsce gdzie sie wloczki sie stykaja fajniej sie
zgina); w nast. rzedzie na przemian 2 razem, 1 narzut przez cala dlugosc;
nast 5 rzedow; i nast. prerabialam oczka, ktore mialam na drucie z oczkami
na styku z biala czescia.

Oczywiscie ilosc rzedow kazdy dobiera sobie wedlug upodobania.
Jesli komus zabki sie nie podobaja, mozna je zastapic jednym rzedem oczek
lewych, wtedy wyjdzie cos takiego:
http://tinylink.com/?UMWR3RqBfw

Pozdrawiam
Monika

10. Data: 2006-11-06 11:47:26

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MonikaGer wrote:

> "Beata Mateuszczyk" <b...@p...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Ok, zapomnialam napisac, ze tak JA robie.
> Wedlug mnie: tak jest latwiej lapac oczka, tyl ladniej wyglada, taki moj
> bzik ;)

A widzisz, bo ja wcześniej nie zauważyłam, że w ten sposób unikasz
przyszywania. Natomiast zastanawiam się, czy ta biała część jest
niezbędna? Czy nie wystarczy po prostu w takcie robienia złapać oczka z
dołu robótki?

Pozdrawiam
Bea

xxx okręty