(druty) zwijający się brzeg

1. Data: 2007-10-13 16:56:28

Temat: (druty) zwijający się brzeg
Od: "AgnieszkaK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Zaczęłam robótkę na drutach: zgodnie ze wskazówkami zawartymi w opisie
nabrałam oczka sposobem krzyżowym i zaczęłam przerabiać ściegiem gładkim
prawym. Kawałek pleców już zrobiłam no i zauważyłam, że dolny brzeg zwija
się w rulonik. Co z tym zrobić? Jest na to jakiś sposób? Użyć cieńszych albo
przeciwnie, grubszych drutów? Proszę o pomoc, dobre rady chętnie przygarnę
:)))))))
Pozdrawiam.
Agnieszka (Kalisz)

2. Data: 2007-10-13 17:21:56

Temat: Re: (druty) zwijający się brzeg
Od: Mono <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Paź, 18:56, "AgnieszkaK" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> przeciwnie, grubszych drutów? Proszę o pomoc, dobre rady chętnie przygarnę

zawsze przy gładkim się zwija, ten typ tak ma Mono

3. Data: 2007-10-13 17:29:59

Od: kasias <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mono napisał:

> zawsze przy gładkim się zwija, ten typ tak ma Mono

zgadzam sie ze zawsze sie zwija ,ale zauwazylam ze przy krzyzowym
nabieraniu oczek nie robi sie tak ;)
pozdrawiam kasias

4. Data: 2007-10-13 18:19:11

Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zgadzam sie ze zawsze sie zwija ,ale zauwazylam ze przy krzyzowym
> nabieraniu oczek nie robi sie tak ;)
> pozdrawiam kasias

Robi, niestety.
Może to jeszcze zależeć od włóczki.

Dziunia

5. Data: 2007-10-13 18:36:54

Od: Lila <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

AgnieszkaK pisze:
> [...]
> przeciwnie, grubszych drutów? Proszę o pomoc, dobre rady chętnie przygarnę

Witam
Czy po nabraniu oczek przerobiłaś jeden rząd parzysty oczkami
lewymi?jeżeli tak to nie powinno się zwijać.
pozdrawiam lilka

6. Data: 2007-10-14 09:43:25

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila pisze:

> Witam
> Czy po nabraniu oczek przerobiłaś jeden rząd parzysty oczkami
> lewymi?jeżeli tak to nie powinno się zwijać.
> pozdrawiam lilka

Potwierdzam, jeden lub dwa rzedy lewymi oczkami powinny zalatwic sprawe.

th

7. Data: 2007-10-15 10:21:56

Temat: Dzięki za odpowiedzi
Od: "AgnieszkaK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
Po głosach, że zawsze się zwija, sprułam co zrobiłam, nabrałam od nowa oczka
sposobem krzyżowym a następnie przerobiłam dwa rzędy ryżykiem. Nie wiem, jak
to dalej będzie wyglądać, bo na razie niewiele więcej udziergałam. Póki
jeszcze nie żal pruć doradźcie - zostawić ten ryżyk czy jednak spruć i
zrobić lepiej dwa rzędy oczek lewych, a dopiero potem robić gładkim prawym?
I jeszcze jedno - ten brzeg zrobiony z oczek nabranych krzyżowo wydaje mi
się węższy, niż potem reszta dzianiny, czy w ten sposób nabierając oczka
należy użyć grubszych drutów, czy to tylko takie moje mylne wrażenie?
Pozdrawiam.
Agnieszka (Kalisz)

8. Data: 2007-10-15 11:12:51

Temat: Re: Dzięki za odpowiedzi
Od: Lila <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

AgnieszkaK pisze:
> [...]
> się węższy, niż potem reszta dzianiny, czy w ten sposób nabierając oczka
> należy użyć grubszych drutów, czy to tylko takie moje mylne wrażenie?

witam
proponuję zrobić próbki dwoma sposobami
pozdrawiam lilka

{festiwal w Łodzi} zdjęcia