Re: drzewa wokol ogrodzenia

From: s...@m...com (Stan Tyminski)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: drzewa wokol ogrodzenia
Date: 26 Aug 2001 21:51:52 -0700

Poprawka: forsycja rosnie do 3-ch metrow wysokosci. (myslalem w
stopach). Najepiej zebrac scinki patyczkow z doroslego, wyroslego
krzewu - wtedy ma sie pewnosc czego oczekiwac bo jest wiele rodzajow
forsycji.

Ziemia glinista z kamieniami OK - forsycja nie jest wybredna. U mnie
ziemia jest podobna.

Patyczki (zielone tegoroczne) najlepiej posadzic w pol-cieniu co 10 cm
i trzymac ziemie wilgotna. Kiedy puszcza liscie i korzenie przesadzic
co 2 lub 3 metry jako zywoplot. Patyczki puszcza korzenie w 3
tygodnie. Przed wlozeniem w ziemie nalezy uciac liscie ale nie "oczka"
lub paki. Najlepiej sie przyjma te patyczki co maja paki. Patyk
przysciac 2 cm nad i pod oczkami. Ukorzenione i lisciaste patyczki
dobrze przeniesc w docelowe miejsce w czasie jesiennych lub wiosennych
deszczow aby uniknac podlewania po przesadzeniu.

Patyczki (tegoroczne - zielone) forsycji mozna tez ukorzenic w kuble
wody w polcieniu ale mam mniejsze straty z patyczkami w wilgotnej
ziemi.

Zakorzeniona forsycja rosnie bardzo szybko - do 3-metrow na rok. Mozna
ale nie trzeba krotko przycinac co 2 lata aby bylo wiecej zoltych
kwiatow na wiosne.

W zastosowaniu jako zywoplot jest doskonala - kiedy sie zlaczy s
sasiednimi krzewami jej galezie sa tak liczne ze nie pozwalaja na
przejscie - tworzy gesta sciane.

Kiedy forsythia sie ukorzeni jest praktycznie niezniszczalna - bardzo
odporna na mrozy i susze i wszelkiego rodzaju robactwo wlacznie z
chszczaszczami (te z pedrakow).

Powodzenia,

Stan T.