drzewka, paliki - zabezpieczenie przed wiatrem?

1. Data: 2006-08-07 10:34:25

Temat: drzewka, paliki - zabezpieczenie przed wiatrem?
Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka 3-4letnich drzewek, które wyrosły wysoko, ale są dosyć wiotkie.
Chciałbym je zabezpieczyć, bo wiatry wieją u mnie nieprawdopodonie silne.
Jak najlepiej to zrobić. Wiem, że trzeba wbić palik/paliki i powiązać z
drzewkiem. I tu mam dylemat bo nie wiem co zastosować, żeby nie niszczyło
kory (jakaś taśma czy co). Ubiegłej jesieni z braku czasu i możliwości
zastosowałem zwykły sznurek do bielizny. Skutki to obtarcia i wrosty, które
ostatnio zauważyłem.

Robert

2. Data: 2006-08-07 11:49:42

Temat: Re: drzewka, paliki - zabezpieczenie przed wiatrem?
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rr" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak najlepiej to zrobić. Wiem, że trzeba wbić palik/paliki i powiązać z
> drzewkiem. I tu mam dylemat bo nie wiem co zastosować, żeby nie niszczyło

Stare pończochy (rajstopy).

Pozdrawiam Krycha

3. Data: 2006-08-07 12:31:09

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

paski (taśmy) pocięte ze starych jeansów
nie rozciagaja się tak jak rajstopy

4. Data: 2006-08-07 13:47:26

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
możliwości
> zastosowałem zwykły sznurek do bielizny. Skutki to obtarcia i

Drzewiej zabezpieczano dętkami od roweru.
:-)
Pozdrawiam historycznie
skryba

5. Data: 2006-08-07 15:01:23

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

skryba wrote:

> Drzewiej zabezpieczano dętkami od roweru.

Japończycy używają do tego kory:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kora.jpg

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2006-08-07 15:58:02

Od: "MisiekK" <m...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ubiegłej jesieni z braku czasu i możliwości
> zastosowałem zwykły sznurek do bielizny. Skutki to obtarcia i wrosty,

Kup taśmę parcianą szer. 5cm w jakimś markecie budowlanym, albo specjalną
taśmę
do drzewek (zielona z jakiegoś tworzywa). Ja w pierwszym miesiącu z baku
laku owijałem
bandażem bo przewiewny.
--
MisiekK

7. Data: 2006-08-07 21:15:09

Od: "mia63" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "rr" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> które

Zawiąż palik do drzewek robiąc tzw."ósemkę" ze sznurka, taśmy,
ponczochy...co sobie wybierzesz
mia z nadzieją , ze ameryke odkryła..))

8. Data: 2006-08-08 21:06:21

Od: "MisiekK" <m...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mia63" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zawiąż palik do drzewek robiąc tzw."ósemkę" ze sznurka, taśmy,
> ponczochy...co sobie wybierzesz
> mia z nadzieją , ze ameryke odkryła..))

Niestety - toć napisał że mu sznurek tnie pieńki...
--
MisiekK

Poszukuje faszyny, woj. slaskie
Poszukuję owoców pigwowca, albo pigwy