drzewko mandarnkowe

1. Data: 2003-08-28 10:58:52

Temat: drzewko mandarnkowe
Od: "b...@w...wp.pl" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Mam drzewko - mandarynkę
Czy ktoś może mi wskazać (najlepiej polskie) źródło na temat
hodowli i pielęgnacji takich drzewek w polskich warunkach ?
A może ktoś z Was może się podzielić doświadczeniem w tym temacie

Pozdrawiam
beszti

2. Data: 2003-08-28 11:27:29

Temat: Re: drzewko mandarnkowe
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "b...@w...wp.pl" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> hodowli i pielęgnacji takich drzewek w polskich warunkach ?
> A może ktoś z Was może się podzielić doświadczeniem w tym temacie

Ano, była książczyna Sz.Pieniążka "Na oknie kwitną cytryny" - wydana w
latach 80-tych. Ale generalnie uprawa cytrusów jest niesłychanie prosta -
odczyn ziemi lekko kwaśny, podlewanie gdy tego potrzebują, nawożenie
standardowym nawozem do roślin doniczkowych, czasami można dać trochę nawozu
z żelazem, latem taki do roślin kwitnących, południowe okno i sporo
powietrza, a najlepiej od maja do września balkon lub ogród i uważać na
przędziorki. Zimą powinna mieć chłodniej - 13-14 stopni, ale w wyższej
temperaturze też przeżyje.

Z własnego doświadczenia - mandarynka rośnie o wiele intensywniej od
cytryny. I zaczyna mi się zdawać, że będzie wymagać cięcia!

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-03 14:14:32

Od: "" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za pomoc :)
Jeszcze o jedno chciałem zapytać:
Rozumiem, że jest to drzewko okrągły rok zielone i nie łysieje tak jak to w naszym
klimacie
Zauważyłem że zimą moja mandarynka traci bardzo dużo liści, a te które pozostają
są takie bardzo pożółkłe, "liche" - czy to normalne ?

4. Data: 2003-09-08 18:31:22

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zauważyłem że zimą moja mandarynka traci bardzo dużo liści, a te które
pozostają
> są takie bardzo pożółkłe, "liche" - czy to normalne ?

Nie jest to normalne. To wina złej pielęgnacji. Prawdopodobnie podłoże nie
posiada potrzebnych mikro i makroelementów..
KM

5. Data: 2003-09-10 13:30:09

Od: Justy <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja choduje drzewko cytrynowe od ok. 10 lat (z pestki). Sa z nim
nastepujace problemy: -miewa czasem tarczniki - ostatnim razem silne
przyciecie je wytepilo; -nie lubi zima ciepla - to jest bardzo wazne, bo
inaczej zrzuci wszyskie liscie - mysle ze temp. od 15 do 20 stopni
najlepiej mu odpowiada. -latem koniecznie na swieze powietrze!

Pozdr Justy

--
Justy

Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---