drzewo na wysokość ok. 5m - jak najszybciej

31. Data: 2005-07-01 19:58:32

Temat: Re: drzewo na wysokość ok. 5m - jak najszybciej
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy O wrote:

> Zgaduję, że podlewasz Twój suchy ogród.
> W mokrym "z natury", gliniastym rosły by jeszcze mocniej i marzły :((. Ja
> sobie żartowałem z propozycji sadzenia katalp w mokrej, gliniastej glebie....

Bynajmniej nie trzeba z tego zartowac. Na mojej glinie rosna jak szalone;
tendencji do wymarzania nie maja najmniejszych, mimo corocznych mrozow
bez sniegu. A rosly od nasion. Z tym, ze ziemia raz mokra, raz sucha. Na
przyklad teraz bylo ze 2 tygodnie bez deszczu; pare dni temu polalo i znowu
susza.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

32. Data: 2005-07-01 20:25:11

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgaduję, że podlewasz Twój suchy ogród.

Bardzo rzadko, głównie rośliny, które wybitnie cierpią wskutek suszy. Przez
ostatnie trzy bezdeszczowe tygodnie podlewałam ze cztery razy może. Tam, gdzie
rośnie katalpa, są odporne byliny i rośliny skalniakowe i podlewanie jest
minimalne.

> Co się dzieje z Twoją paulownią, gdy już tak urośnie? Nie cierpi zimą?

Przez trzy lata wyrósł przewodnik około dwu-i-półmetrowy (dostałam roślinę jako
siewkę). Po najnowszej zimie widzę, że zmarzło jakieś 10 cm szczytowej części
pędu, ale to wszystko. Sama jestem zdziwiona żywotnością tej rośliny. Nie jest
okrywana oczywiście:D

Pozdrawiam, Basia.

33. Data: 2005-07-06 20:33:13

Od: j...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam ziemię gliniastą. Co posadzić i jakiej wielkości aby jak najszybciej
> wyrosło na wys. ok. 5m - chodzi o zasłonięcie okna sąsiedniego domu, które
> wychodzi na mój taras. Pomyślałem wstępnie o Topoli, tylko nie wiem czy
> będzie dobrze rosła w mojej glebie. Może jakieś inne drzewa? No i gdzie to
> kupić w Lublinie?
>
> --
> ---------------------------
> Robert
>
> Proponuje modrzewia mam sama okaz okolo 2 metry system korzeniowy ma dosc
slaby wiec latwo go wykopac chetnie ci go dam tyle ze mieszkam w malopolsce.

34. Data: 2005-07-07 08:03:21

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki,

trochę mam daleko więc pewnie nie skorzystam. W dalszym ciągu nie mam
jednoznacznej odpowiedzi. Modrzew rzeczywiście rośnie dobrze na mojej glebie
(mam jednego). Drzewem, które najlepiej sobie radzi jest sosna wejmutka (w
tym roku 60cm przyrostu), nieźle sumaki (wg mnie nie aż tak ekspansywne jak
się uważa). Reszta beznadziejnie. W tej chwili zastanawiam się poważnie nad
czarną sosną - moim sąsiadom nieźle się udają i znam miejsce w Lublinie
gdzie można kupić w miarę duże okazy.

Robert

perovskia - gdzie kupić
Liscie rabarbaru przeciw chwastom