Re: dudniący kaszel

From: "Viktor Chrzanowski" <l...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: dudniący kaszel
Date: Sun, 19 Oct 2003 19:25:29 +0200

Istnieje zapalenie płuc nazywane atypowym,
obiawia się właśnie brakiem typowych obiawów zapalenia płuc - wystepują
jedynie objawy o których piszesz.
Proponował bym zrobić rtg klatki piersiowej w dwuch projekcjach PA i
bocznej- iść po skierowanie do rodzinnego. Potem ze zdjęciem udac się do
pulmunologa.
Na atypowe zapalenie płuc nie działają typowo przepisywane antybiotyki.
Podaje się wtedy leki z grupy tetracyklin i makrolidów(zazwyczaj
erytromycynę lub doksycyklinę)
Oraz leki wpomagające układ oddechowy a więc wykrztuśne lub przeciwkaszlowe
ale o tym też powinien zadecydowac lekarz.

Pozdrawiam

Viktor,