dylemat krzaczkowy

31. Data: 2006-05-11 21:16:20

Temat: Re: dylemat krzaczkowy
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11 May 2006 12:01:01 -0700, j...@a...com napisał(a):

> Wiem mam ich kilka :-))) dwie maja ladne liscie... jedna zielone z
> bialym marginesem a druga czerwonawo brazowe. Najbardziej jednak w
> porze kwitnienia lubie RedPrince bo ma intensywny czerwony kolor
> kwiatow ( reszta to ma rozowe) ale jakos strasznie wolno mi rosnie.

Moja ulubiona to 'Varuegata', białe brzeg ma 'Suzanne'.
Natomiast ja nie przepadam za czerwonymi kwiatami i jak na złosć Red Prince
całkiem nieźle mi rośnie;)

Marta
http://tabaza.sapijaszko.net

32. Data: 2006-05-11 21:38:06

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@l...com> napisał w wiadomości

> moje nie wytrzymują bez podlewania dwóch tygodni upałów. I to serio-serio.
> Jedyne rośliny w ogrodzie, o podlewaniu których nie moge zapomnieć. trochę
> mnie to wykańcza.

Widocznie masz piaseczek (-:
Wiem ile to wysiłku kosztuje( litrów przez wodomierz)
utrzymać rośliny w dobrej kondycji .
Nawozy też jak przez sitko przechodzą .

Pozdrawiam TeresaR

33. Data: 2006-05-12 05:22:23

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <j...@a...com> napisal

> [...]
> bialym marginesem a druga czerwonawo brazowe. Najbardziej jednak w
> porze kwitnienia lubie RedPrince bo ma intensywny czerwony kolor

Ja mam tez o kolorowych kwiatach - od bialych przez jasno- i ciemnorózowe
do czerwonych - kolorowe bukieciki.
Kiedys tez kupowalam w prezencie wajgele o zóltych kwiatach.

Majka

34. Data: 2006-05-12 06:51:27

Od: "Sikor" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.allegro.pl/item102018669_groszek_pachnacy
_super_hit_wyprzedaz_.html
to jest moja ulubiona roslina i naprawde warto ja miec w ogrodzie lub
na balkonie. Bardzo ladnie sie komponuje z innymi roslinami

35. Data: 2006-05-12 19:17:38

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> Ja mam tez o kolorowych kwiatach - od bialych przez jasno- i ciemnorózowe
> do czerwonych - kolorowe bukieciki.
> Kiedys tez kupowalam w prezencie wajgele o zóltych kwiatach.
>
> Majka

I jeszcze rosnie :-) slabo wprawdzie sie rozrasta, zawsze mroz ja uszkodzi,
ale co roku kwitnie.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

36. Data: 2006-05-12 20:57:56

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 May 2006 21:17:38 +0200, Wiesia Karpowicz napisał(a):

> Użytkownik "Majka" <m...@g...szczecin.pl> napisał w wiadomoœci

> I jeszcze rosnie :-) slabo wprawdzie sie rozrasta, zawsze mroz ja uszkodzi,
> ale co roku kwitnie.

Ja mam ją trzeci sezon, w zeszłum roku przemarzła solidnie.
Ostatniej zimy ładnie przetrwała pod śniegiem, licze w końcu na kwiaty.

Marta
http://tabaza.sapijaszko.net

37. Data: 2006-05-12 21:48:06

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> One chyba tak mają...moją mam przy kompostowniku, na super zasilonej ziemi.
> Kwitnie oszałamiająco, ale po 3 czy 4 latach wciąż ma główną masę gałęzi pół
> metra nad ziemią:)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Hejki,
chciałabym się jak najlepiej przygotować przed sadzeniem obieli. Czy
wymaga ona jakiś zabiegów przed, po lub w trakcie sadzenia (np. czy
dołek wypełnić ziemią z nawozem, torfem...).
Czy podlać zaraz po posadzeniu, czy można zraszać całą roślinę...
Jestem bardzo początkującą wielbicielką roślin więc rady dla Was
oczywiste mogą być dla mnie nieocenione.

pzdr, Ania

38. Data: 2006-05-13 06:44:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:9315$44650297$57ce8719$3707@news.chello.pl...

> [...]
> Jestem bardzo początkującą wielbicielką roślin więc rady dla Was
> oczywiste mogą być dla mnie nieocenione.

No to bardzo zdroworozsądkowo:
wykopać dołek - ze 2 razy większy od doniczki, w której przytargasz kwiatek
ziemię wyjętą z dołka wymieszać z "czymś lepszym" - odrobina torfu, żyzna
dobra ziemia ogrodowa
wzruszyć dno dołka
wsadzić wyjętą z doniczki roślinę(i tutaj subtelność - jeśli korzenie
obrosły mocno boki i dno doniczki, tak że wyjęta bryła dokładnie powtarza
kształt - to lekko te korzenie rozluźnić. Najlepiej palcami)
obsypać ziemią i ugnieść. Rękami. I tak ugniatać, i tyle dać ziemi, że wokół
posadzonej rośliny powstało niewielkie zagłebienie w ziemi, tzw. miska. W tę
miskę nalać wody. Kilka litrów do najmniej - woda ma wypchnąć całe powietrze
i zamulić przestrzenie między korzonkami a ziemią. Zraszać nie musisz, to
nie domowa roślina.
miski nie zasypywać co najmniej przez parę następnych dni. Podlewać obficie.
NIE kubeczek wody! Zawsze te parę litrów, ale nie trzeba codziennie, chyba
że miejsce jest wybitnie suche.
Jak się roślina przyjmie, to wyrównasz ziemię.

I to tyle:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

39. Data: 2006-05-13 21:58:39

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> No to bardzo zdroworozsądkowo:

> I to tyle:)
>
> Pozdrawiam, Basia.

dziękuje bardzo,

pzdr, Ania

40. Data: 2006-05-14 12:20:23

Od: "Jerzy O" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> napisał(a):

> Doszukałam się informacji o odmianach obieli.
> 1. obiela mieszańcowa odm. The Bride - E. macrantha The Bride
> 2. obiela turkiestańska - E. korolkowi Levallee
> 3. obiela wielokwiatowa - E. racemosa Rehder
> Zasadniczo różnią się wielkością: wys/szer 1. 150/150 cm, 2. 300/200cm,
> 3. 200/200cm
>
> pzdr, Ania

Witam
Jest jeszcze Exochorda giraldii - młode listki ma różowe.
Ja bym wybrał obielę.

Pozdrawiam
Jurek

Kto w RP sprzedaje wysylkowo zolte magnolie?
porady odnosnie studni glebinowej
Pytanie o kamienie
Primula vialii - zamieranie
pytanie o różne